Direktlänk till inlägg 27 februari 2012

Dagens Dubbel 27/2 Romme

Av Niclas Carlson - 27 februari 2012 00:13

Romme står som värd för måndagens V65- och DD-omgång. Det är en brokig samling lopp vi bjuds på, och det ser inte helt lättlöst ut. Det kan bli ganska bra utdelning till slut, tror jag. DD-loppen löser jag så här:


DD-1:

Ett härligt stayerlopp där jag ger tipsettan till 9 Evil Jagg som är på väg uppåt i form. Han gjorde en bra insats senast, men fick ge sig med minsta möjliga marginal. Han älskar distansen och är stark och rejäl. Kan krossa allt, men är inte helt att lita på då det kan komma en galopp precis var som helst. Har kapacitet för att vinna, men är ingen spik. 10 Chainier är i kanonform, även om han inte räckt till på V75 i de två senaste starterna. Distansen klarar han även om det inte är nån fördel, och det lär bli ett smyglopp här. Har dock en vass speed att spela ut, och med rygglopp fram till 3-400 kvar kan han explodera över upploppet. 14 Kricken CD var riktigt fin vid segern senast och är i bra form. Har ett bra läge här då han är startsnabb, och lär hitta en hygglig position direkt. Har en vass avslutning och är inte helt borta här. 13 Claude Du Nord är även han i bra form, och är inte så tokig i grunden. Kräver ett rygglopp, och får han det kan han blanda sig i segerstriden här.


DD-2:

Ett ganska så bra stolopp med flera segeraspiranter, men jag väljer att spika ändå. 15 Noir De Cherie gjorde comeback senast och gjorde en godkänd insats då. Bör ha gått framåt rejält med det loppet i sig, och tränaren lät mycket optimistisk i en intervju i onsdags. Hon har en vass spurt att tillgå om man väljer det upplägget, hon tål även att gå framåt direkt och mala sönder allt den tunga vägen om man väljer det. Jag tror hon visar vem som är bäst helt enkelt, och spikar den bästa hästen!


DD-systemet ser alltså ut så här:


1) 9,10,14,13

2) 15 Noir De Cherie


4 rader x valfri insats


Lycka till!

 
 
Ingen bild

Peter

27 februari 2012 22:04

Måste faktiskt tacka - Har två gånger på nåt år nu satt V64 samt V65 tack vare ett par tips från dig. Nu använde jag Noir De Cherie idag och när Memo Ribb gjorde bort sig var det ju öppet mål..

Har svurit många gånger över vissa tips men gångerna de hjälper är det ju alltid trevligt :)

Tackar!
/Peter

Niclas Carlson

28 februari 2012 00:12

Tack själv!
Tro mig, jag har svurit ganska många gånger själv också, men det är som du säger - när det väl sitter så glömmer man bort de dåliga:)
Alltid kul när tipsen sitter, det är ju därför jag gör det här:)

 
Ingen bild

Sam

27 februari 2012 23:40

35 gånger! Tar på mig massa kepsar och hattar som jag sedan lyfter på!
Stort grattis!

Niclas Carlson

28 februari 2012 00:13

Tackar!
Skönt att äntligen få sätta nåt igen.
Du har ju å andra sidan varit rätt vass också, så jag lyfter på hattar och kepsar till dig också:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards