Alla inlägg den 15 februari 2012

Av Niclas Carlson - 15 februari 2012 23:35

Rätt rad:


5 First On Line Sec (16,03) (11%)

10 Panne De Moteur (2,01) (60%)

10 Wannabe Kemp (1,50) (68%)

11 Angelride (54,03) (1%)

2 Streetwise (3,17) (35%)

5 Motivated Hanover (2,80) (46%)

9 Dicey Spicey (1,67) (58%)

8 Angie Boko (2,27) (58%)


8 rätt: 15 346:-

7 rätt:      73:-

6 rätt:       0:-


Det blev en favoritparad ikväll kryddat med en jätteskräll och en mindre skräll. För egen del var jag helt fel ute, och ynka tre rätt är inget annat än uruselt. Formen på V75 och V86 fortsätter tyvärr vara helt borta...


Kort om kvällens spikar:


Super Noddy (V86-4) klarade starten felfritt och hamnade i sjätte ytter. Blev dock störd till galopp efter 600 meter, och så var den dagen förstörd.


Frenchise (V86-7) tog hand om ledningen direkt, men fick sig två rejäla tryckare under de första 600 meterna. Fick aldrig dämpa tempot tillräckligt och var slagen med 75 meter kvar. Gjorde vad hon kunde och får ändå godkänt.

V86
Av Niclas Carlson - 15 februari 2012 01:02

Dagarna rusar iväg och det är redan onsdag igen. Dags för V86 på Solvalla igen, denna gång utan jackpot! Kvällens omgång ser ganska så överkomlig ut. Det finns dock några svaga favoriter, men jag tro inte på nån jätteutdelning ikväll. Nu kör vi!


V86-1:

Ett riktigt bra lopp, där jag ger tipsettan till 6 Carmel som nu fått ett lopp i kroppen efter en lång frånvaro. Borde rimligtvis gå framåt rejält med det loppet i sig, och bör ha bra segerchans. 5 First On Line Sec var med i en hemsk öppning senast och fick mjölksyra så det sprutade ur öronen till slut. Möter lättare motstånd nu och bör vara med där framme. 4 Nino Coger var ruggigt fin senast men möter nu tuffare motstånd. Kan dock duga ändå på den fina formen. Det är de tre som jag tror mest på, men det är ett öppet lopp och jag streckar faktiskt alla här. Då har jag i alla fall säkrat ett rätt och är med efter första...

Rank: 6, 5, 4, 1, 3, 2, 7, 8


V86-2:

10 Panne De Moteur var löjligt överlägsen senast och återigen riktigt fin. Bästa hästen i fältet, men läget gör att jag garderar. 5 Jimi El Bombo gjorde en ok insats senast, men behövde det loppet i sig. Bör ha flyttats fram rejält formmässigt, och är med i striden denna gång. 3 Quick Razz var fin vid segern senast. Har ett bra läge här, och är med och slåss om segern. 6 Disney Tooma var blek senast och kan bättre än så. Har bra fart i sig och trivs med Björn Goop. Räknas tidigt igen.

Rank: 10, 5, 3, 6, 4, 1, 12, 2, 8, 11, 9, 7


V86-3:

Här tycker jag att favoritspelarna är helt fel ute! Tipsettan går till 5 Space Yankee, som inte har nån rolig rad. Han är dock i bättre form än vad raden ger sken av, och har perfekta förutsättningar här. Han är snabb från start, och jag tror han tar ledningen här. Har bra chans att vinna därifrån, men jag dubblar systemet med 6 Gigant Southwind, som kommer från ett riktigt formstall. Lähdekorpi har otrolig snurr på stallet nu, och Gigant Southwind är en bra häst i grunden. Han var hygglig senast, och formkurvan pekar lite uppåt i alla fall. Jag tror loppet står mellan dessa två! Favoriten 10 Wannabe Kemp gjorde visserligen en bra insats senast, men jag tycker han är lite vek i slutstriderna. Trivs dessutom bäst i spets, och den får ha inte här. Jag har ingen känsla alls för honom och rankar ner honom rejält.

Rank: 5, 6, 2, 4, 3, 10, 7, 12, 1, 8, 9


V86-4:

Ett lågklassigt stolopp, och skolboken säger att det blir en skräll här. Vad gör jag då? Jo, jag hittar kvällens första spik! 8 Super Noddy gjorde ett kanonlop senast efter en stor startgalopp, och flög fram den sista biten. Såg riktigt fin ut och visade bra fart. Hon är svår i volt, men går hon felfritt tror jag hon blåser ner allihop här hur lätt som helst. Vill man gardera är 12 Fran Ebo värsta motbudet. Hon återkommer efter en välbehövlig paus, men har bra fart i sig. Livsfarlig om hon får sitta still till 300 kvar!

Rank: 8, 12, 5, 4, 3, 13, 6, 15, 7, 11, 14, 2, 10, 1, 9


V86-5:

Ett bra sprinterlopp där jag tycker två hästar höjer sig över mängden. 4 Feroso är i bra form och gjorde en godkänd insats senast. Är snabb ut och lär braka till spets här. Har bra chans därifrån, men jag garderar med 5 La Zona Broline som flög fram den sista biten senast. Formen är på topp, och bör få en bra position här. Med i striden igen. Den troliga favoriten 1 To And Fro är i kanonform och bra i grunden. Har dock innerspår och är riktigt sölig från start. Jag tror han sitter inmonterad i fjärde inner, och därifrån vinner man inga lopp...

Rank: 4, 5, 1, 7, 2, 10, 9, 11, 8, 12, 6, 3


V86-6:

Ett ihåligt lopp där jag tror att de fyra mest streckade gör upp om det hela. 4 Max Credit gjorde en bra insats senast men mötte för bra motstånd. Formen är på topp, och han lär sitta i spets tämligen omgående här. Har bra chans att vinna därifrån. 6 Air Gunner vann på bra sätt senast och visade form. Bör vara med i striden igen här. 5 Motivated Hanover avslutade hyggligt senast efter lite trafikproblem under slutvarvet. Bröt dock ut flera spår och stilen var inte rolig. Gör nu debut för Stig H, och kan vinna direkt. 7 Walk To Remember mötte för hårt motstånd senast, men skötte sig ok ändå. Lättare emot nu, och bör vara med i segerstriden.

Rank: 4, 6, 5, 7, 12, 3, 11, 14, 9, 13, 2, 1, 10, 8


V86-7:

Ett bra sprinterlopp där jag hittar kvällens andra spik i form av 2 Frenchise. Hon var riktigt fin vid segern näst senast, men hoppade bort sig direkt i starten senast. Har ett perfekt läge här, och jag tror hon leder detta runt om. Gasa på direkt, Örjan! Vill man gardera så lär 5 Vendi vara värst emot. Behövde loppet senast och bör ha gått framåt i form. Tål tuffa upplägg, och är tidig vid gardering. Favoriten 9 Dicey Spicey var helt ok senast, men är som bäst i spets. Får gå bakifrån nu också, och jag tror inte hon hinner fram.

Rank: 2, 5, 9, 6, 11, 10, 4, 1, 3, 12, 8


V86-8:

Ett stolopp avslutar omgången, och jag hittar ett nytt tvåhästarslås. 1 Pay Attention gjorde ett bra lopp senast men hann inte ända fram. Visade dock nyvunnen form, och har ett kanonläge här. Kan leda hela vägen, men jag garderar med formhästen 14 True Advantage. Hon flög fram över upploppet senast på V75, och visade att formen är intakt. Lättare emot nu, och bör vara med i segerstriden igen.

Rank: 1, 14, 5, 12, 7, 2, 8, 3, 11, 9, 4, 6, 15, 13, 10


V86-systemet ser därmed ut så här:


1) Alla 8 startande (6-5)

2) 10,5,3,6 (4-1)

3) 5,6 (2-4)

4) 8 Super Noddy (12-5)

5) 4,5 (1-7)

6) 4,6,5,7 (12-3)

7) 2 Frenchise (5-9)

8) 1,14 (5-12)


1024 rader = 256 kronor


Lycka till!

V86
Ovido - Quiz & Flashcards