Alla inlägg den 22 februari 2012

Av Niclas Carlson - 22 februari 2012 00:51

Onsdagens V86-omgång avgörs som vanligt på Solvalla. Efter förra onsdagens favoritbetonade rad är det återigen jackpot. Denna veckans omgång ser också ut att bli favoritbetonad, och det finns en klar risk för att vi har jackpot även nästa vecka. Kvällens nyckeltränare heter Janne Hellstedt. Har han en bra kväll, har jag en bra kväll...


Så här löser jag det hela:



V86-1:

Ett ganska bra sprinterlopp där tipsettan går till 1 Quantum Winner. Han är i strålande form och har tagit två raka på bra sätt. Innerspåret är väl inte helt lyckat, även om han kan öppna bra. Kommer få en bra position och kan plocka ner alla med sin vassa speed igen. 7 Nellie Vingboons har inte startat på ett tag, men brukar gå bra efter vila. Hon har ruskig kapacitet när hon fungerar, och tål dessutom tuffa upplägg. Ska räknas tidigt. 5 Gordonia Dag var lite blek senast. Rätt distans nu, och har ett bra läge. Kan få ett kanonlopp här och är med i striden.

Rank: 1, 7, 5, 2, 4, 8, 6, 3


V86-2:

Ett öppet stolopp där jag använder fyra streck. Tipsettan går till 5 Flashman's Jenka som det lät väldigt uppåt på senast. Kom då aldrig in i loppet riktigt från sitt tråkiga läge. Läget är bättre nu, och hon kan öppna ganska så bra. Hittar säkert en bra position och formen är som den ska. 8 Fran Ebo avslutade bra senast och bör ha flyttats fram formmässigt av det. Tråkigt läge nu, men har ett tungt slutvarv och med rätt ryggar kan hon speeda ner alla. 7 Aponia Boko var inte som bäst senast. Har bra fart i sig och ska absolut kunna blanda sig i segerstriden här. 3 Vilja Brick är i hygglig form och har ett bra läge här. Inte helt borta.

Rank: 5, 8, 7, 3, 10, 4, 12, 2, 1, 6, 9, 11


V86-3:

Ett ganska ihåligt lopp där jag hittar kvällens bästa spik. 2 Express Step har gjort tre bra lopp för sin nye tränare Janne Hellstedt. Formen pekar spikrakt uppåt och läget går inte att klaga på. Janne Hellstedt har mer eller mindre lovat seger här och jag tror på honom. "Det spelar ingen roll om det blir ledning eler dödens, han vinner ändå". Jag spikar! Bakom Express Step finns det bara två som kan utmana. Det är 7 Viggo Trizz, som är i kanonform, och 6 Jacques som är på väg uppåt i form. De får dock slåss om andraplatsen ikväll, då jag har svårt att se dem rå på min spik.

Rank: 2, 7, 6, 5, 10, 1, 12, 4, 9, 8, 11, 3


V86-4:

Ett sprinterlopp för hästar som inte har gjort så mycket på banan än. Jag hittar här kvällens chansspik, och han kommer från samma formstall som kvällens bästa spik, alltså Janne Hellstedts. 7 Evisir har gjort två bra lopp i år, och var riktigt fin vid segern senast. Han är snabb ut, och trots läget tror jag han hittar en bra position direkt. Har en bra avslutning och jag tror han plockar ner det här gänget lätt till slut. Vid gardering är 9 First Out Ann i bra form och får Björn Goop i sulkyn. Hyperintressant såklart, men mer än en andraplats blir det inte. 3 Headhunter vann på bra sätt senast och är inte så tokig. Snabb ut, och biter ifrån sig bra i spets. Jag tror dock han får svårt att freda sig mot min spik.

Rank: 7, 9, 3, 2, 5, 1, 10, 11, 8, 4, 6, 12


V86-5:

Ett fyraåringslopp för ston där kvällens största favorit hittas. 1 Uranium tog en lätt seger senast och var riktigt fin. Innerspåret kan bli en fälla denna gång, men jag tror att Jorma Kontio tar en lugn start, går ut i andraspår direkt, kör framåt tidigt och mosar alla här. Fältets tveklöst bästa häst, och jag spikar utan att blinka. Vid gardering så varnar jag starkt för 9 Sobel Goldie som gick bra från ett hopplöst läge senast. Knallform, men rår inte på Uranium denna gången.

Rank: 1, 9, 11, 7, 3, 5, 10, 6, 8, 12, 4, 2


V86-6:

6 Midnight Over har gjort två starter i år och närmar sig formen med stormsteg. Avslutade bra senast även om han var långt efter segraren. Janne Hellstedt har utlovat spetsgaranti, och därifrån ska Midnight Over ha en ganska så hygglig segerchans. Jag har dock hittat roliga motbud, så jag spikar inte. 1 C Me Run gjorde årsdebut senast mot tufft motstånd. Hakade på klart godkänt och bör ha gått framåt rejält med det loppet i sig. Får en fin resa i rygg på ledaren här, och med lucka i tid kan han utmana om segern. 15 Raket Farming visade lite uppåtform senast. Får Björn Goop i vagnen här och är jätteintressant trots läget. Har en ruskig spurt att tillgå, och är inte helt borta. 8 Enduring Freedom är uppåt i form, och är inte så tokig i grunden. Har också en vass avslutning, och med rätt ryggar kan det smälla till över upploppet.

Rank: 6, 1, 15, 8, 10, 14, 12, 9, 5, 3, 7, 13, 4, 2, 11


V86-7:

2 HR On Line har hittat formen och avslutat bra de senaste starterna från svåra lägen. Har ett perfekt läge här då han är snabb ut, och blir det inte ledning blir det som sämst rygg ledaren här. Jag tror han har bra chans att vinna här, men det är ingen spik. 9 Disney Tooma var blek senast och kan bättre. Kan allt ibland och är ett givet streck. 1 Tyson November var kanonfin senast och håller sin toppform. Innerspåret kan dock ställa till det, men han har form och kapacitet för att vinna. 11 Addison är i fin form och var klart godkänd senast. Tråkigt läge här, men kan avsluta bra och är inte helt borta.

Rank: 2, 9, 1, 11, 7, 5, 12, 3, 8, 10, 4, 6


V86-8:

Ett bra stolopp avslutar omgången, och tipsettan går till 7 Diva Arvells som var riktigt fin vid segern senast. Läget är inte roligt, men hittar hon bara ner i en bra position så kan hon avgöra med sin vassa speed. 11 Princess Wine var riktigt bra i sin årsebut senast. Visade form direkt, och även om det är fel förutsättningar här, så tror jag ändå att hon är med i striden här. 4 Ashado Boko visade fin form senast i en rapp avslutning. Har ett bra läge här och ska räknas tidigt. 9 Alexis Boko fick aldrig chansen senast, men är i bra form. Har kapacitet för seger och är med i striden igen. 1 Loulou Bob behövde loppet senast. Lär gå framåt med det i sig, och trivs bra med Björn Goop. Hittar hon lucka i tid kan hon speeda ner alla till slut. 5 Elindra Sånna avslutade bra senast och håller sin fina form. Har en vass speed och är inte helt borta.

Rank: 7, 11, 4, 9, 1, 5, 10, 6, 12, 2, 3, 8


V86-systemet ser därmed ut så här:


1) 1,7,5 (2-4)

2) 5,8,7,3 (10-4)

3) 2 Express Step (7-6)

4) 7 Evisir (9-3)

5) 1 Uranium (9-11)

6) 6,1,15,8 (10-14)

7) 2,9,1,11 (7-5)

8) 7,11,4,9,1,5 (10-6)


1152 rader = 288 kronor


Lycka till!

V86
Ovido - Quiz & Flashcards