Alla inlägg den 9 februari 2012

Av Niclas Carlson - 9 februari 2012 23:54

Fredagens V65- och DD-omgång avgörs på Romme. Jag vet att jag har lovat er att göra en fullständig analys när det är jackpot, men då jag harfått äran att vara gästtippare på den eminenta www.stall-travtips.se till V75 på lördag, så får V65-analysen stryka på foten denna gång. Jag har dock kikat lite snabbt på fredagens begivenheter, och jag tycker det ser svårt ut. DD-loppen löser jag så här:


DD-1:

Ett ganska så bra lopp som tyvärr bara innehåller åtta hästar. Jag chansspikar 6 Rocky Race här. Han var riktigt fin vid segern senast och är i toppform. Han är snabb från start, och jag tror han dundrar direkt till ledning här. Svårslagen därifrån, och jag spikar alltså.


DD-2:

Ett hyggligt långlopp där jag tror att de tre som står med 60 meters tillägg gör upp om segern. Tipsettan går till 15 Paris Turf SL som har pausat några veckor. Är nu ute på rätt distans, och han kan gå en ruggig långspurt. Ska normalt sett ha toppchans här, men jag kryddar det hela med två skrällar. 13 MT Calvados är i bra form och är inte så tokig i grunden. Gillar distansen, och kan han få ett rygglopp till 4-500 kvar går ingen säker. 14 Dashing Step behövde loppet senast. Bör ha gått framåt med det loppet i sig, och gillar distansen. Brukar vara som bäst när han har tätkänning direkt, men blixtrar till emellanåt och går då bra bakifrån också. Storskräll!


DD-systemet ser alltså ut så här:


1) 6 Rocky Race

2) 15,13,14


3 rader x valfri insats


Lycka till!

Av Niclas Carlson - 9 februari 2012 00:45

Torsdagens V65- och DD-omgång avgörs på Örebrotravet. En inte alltför upphetsande omgång, som kanske kan e hyggligt betalt till slut. DD-loppen ser vldigt intressanta ut och jag har hittat fina drag!


DD-1:

Ett bra sprinterlopp där jag ger tipsettan till 2 Livi Dream Bisa. Hon gjorde comeback senast och behövde det loppet. Bör ha gått framåt rejält med det loppet i sig och har fina förutsättningar här. Trivs ypperligt över distansen, är naturligt startsnabb, och jag tror att hon tar ledningen direkt här. Blir svårslagen från ledningen och är ett givet streck. 6 Nathalie On Rie är i fin form och gjorde ett bra lopp senast från ett omöjligt läge. Bättre spår nu, och är med i segerstriden. 7 Princess Wine gör årsdebut, och kan behöva lopp i kroppen. Hon är dock bästa hästen i fältet och har så hög kapacitet att hon kan vara med i striden direkt.


DD-2:

11 Cool Caviar gjorde comeback senast och behövde det loppet. Lär ha gått framåt med det loppet i sig, och har otroligt hög kapacitet. Tål tuffa upplägg och jag tror han tuggar ner alla här på sin styrka. Jag tror han vinner det här tämligen enkelt till slut och spikar!


DD-systemet ser därmed ut så här:


1) 2,6,7

2) 11 Cool Caviar


3 rader x valfri insats


Lycka till!

Ovido - Quiz & Flashcards