Direktlänk till inlägg 9 februari 2012

Dagens Dubbel 10/2 Romme

Av Niclas Carlson - 9 februari 2012 23:54

Fredagens V65- och DD-omgång avgörs på Romme. Jag vet att jag har lovat er att göra en fullständig analys när det är jackpot, men då jag harfått äran att vara gästtippare på den eminenta www.stall-travtips.se till V75 på lördag, så får V65-analysen stryka på foten denna gång. Jag har dock kikat lite snabbt på fredagens begivenheter, och jag tycker det ser svårt ut. DD-loppen löser jag så här:


DD-1:

Ett ganska så bra lopp som tyvärr bara innehåller åtta hästar. Jag chansspikar 6 Rocky Race här. Han var riktigt fin vid segern senast och är i toppform. Han är snabb från start, och jag tror han dundrar direkt till ledning här. Svårslagen därifrån, och jag spikar alltså.


DD-2:

Ett hyggligt långlopp där jag tror att de tre som står med 60 meters tillägg gör upp om segern. Tipsettan går till 15 Paris Turf SL som har pausat några veckor. Är nu ute på rätt distans, och han kan gå en ruggig långspurt. Ska normalt sett ha toppchans här, men jag kryddar det hela med två skrällar. 13 MT Calvados är i bra form och är inte så tokig i grunden. Gillar distansen, och kan han få ett rygglopp till 4-500 kvar går ingen säker. 14 Dashing Step behövde loppet senast. Bör ha gått framåt med det loppet i sig, och gillar distansen. Brukar vara som bäst när han har tätkänning direkt, men blixtrar till emellanåt och går då bra bakifrån också. Storskräll!


DD-systemet ser alltså ut så här:


1) 6 Rocky Race

2) 15,13,14


3 rader x valfri insats


Lycka till!

 
 
Ingen bild

Sam

10 februari 2012 18:21

Hmm, du tror inte att Herren tar spets i DD-1?

Niclas Carlson

10 februari 2012 19:02

Släpper till Rocky Race i så fall:)

 
Ingen bild

Sam

10 februari 2012 20:53

Jag tackar dig som fan!
Funderade länge vem jag skulle spika i avd 5, Isak C.D är startnsnabb, men skor och fjärdespår, njae, den tog jag bort, och då stod valet mellan 1-6, men stallet varnade för att den skulle kunna hamna illa till. Men när du lät så optimistisk och dessutom satt tre raka(!) DD-spikar, (som nu blev 4 om man ej räknar med Solvalla då du ej gav DD-tips) så valde jag att lita på dig och det gick ju bra.
Har 7 hästar i sista v65 avdelningen och får hoppas på en liten skräll. Som vanligt på v65, endast v6

Niclas Carlson

11 februari 2012 01:13

Kul att dem sitter:) Jag är ju alltid optimistisk om mina streck, men ibland blir det ju fel. Hoppas att du satte sexan nu då!
Jag missade ju i DD-2, där var mina hästar inte ens i närheten...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards