Direktlänk till inlägg 16 maj 2010

Sammanfattning V65 Bjerke 16/5

Av Niclas Carlson - 16 maj 2010 20:30

Vilka fina insatser vi fick se under eftermiddagen på Bjerke. Om vi tar det från början så ägnade sig Harpers Joker åt galopp idag, vilket han ju gör titt som tätt. Det gjorde ju att inledningen och därmed utgången av loppet förändrades radikalt, och när Classic Grand Cru kunde hålla spets så förstod jag att jag var borta på V65 direkt. Megaman Neo gjorde ett tappert försök, men det blev målfotoförlust mot dansken. Båda såg dock lite väl möra ut för att komma i mål på beskedliga 12,7/1609a. Dust All Over såg dock fin ut igen och ska nog passas i nästa start.


I V65-2 tog sen Garland Kronos en vattentät spetsseger. Fick i och för sig jobba för att komma till spets, men sen var loppet över. Han såg lysande ut och vann lätt på 12,0/1609a. Får han bara vara hel, så kommer han nog upp till den nivå när han vann Åby Stora Pris för tvåår sen, och då är han att räkna med överallt.


I det fina stayerloppet, som var V65-3, så fick Yarrah Boko äntligen visa vad han kan. Upp till dödens efter halva loppet, och sen mosade han ner ledande Golddigger. Infatti November försökte att utmana men hade för långt fram denna gång. Yarrah Boko vann på 14,7/3180, medan Infatti November gick 14,3/3200. Båda två visade fin form och blir att räkna med i harpers på Solvalla om två veckor!


V65-4 (4-årseliten) vanns plättlätt av I Won't Dance. Enkelt till ledningen, och sen fick han bestämma som han ville. Såg lite halvslak ut runt sista kurvan men på upploppet fanns det bara en häst. Den här kan gå långt om han får vara hel och fräsch.


Rikstotons Europamatch (V65-5) togs lätt hem av Nu Pagadi. Efter en safetystart, så tog Adielsson sats mot täten och efter 400 meter så var loppet avgjort. Nu Pagadi såg riktigt läcker ut, och det var inget snack om hur det skulle sluta. Kul att se att Nu Pagadi nog gick som fortast runt kurvan efter mållinjen när Adielsson skulle visa vem som bestämmer. Noras Bean flög till spets från ett sjundespår, släppte sen och fick aldrig chansen riktigt, men såg fin ut och blir att räkna med i nästa start.


I Oslo Grand Prix (V65-6) såg det verkligen upplagt ut för Maharajah sedan han fått överta ledningen efter ca 400 meter. Och när attackerna kom på bortre långsidan så såg det fortfarande lika bra ut. In på upploppet hade dock krafterna tagit slut, och Lisa America som liftat med i tredje inner, fick luckan och flög fram den siusta biten. Maharajah fuskade med travet, men hade inte kraft nog att försvara sig och skrällen var ett faktum. Lisa America blir nu inbjuden till Elitloppet, Maharajah kommer med största sannolikhet inte att starta där. Det kändes inte så när Stefan Hultman intervjuades efter loppet i alla fall.

Mina ideér i loppet, Premiere Steed, Enough Talk och Nimrod Borealis var alla bleka och riktigt urusla.


Summan av mina system blev återigen 0 kronor, på 4 rätt vinner man ju som bekant inget. Återigen var jag tokigt ute där det verkligen gällde. Men jag kan lova er att det blir bättre:)

V65
 
 
Ingen bild

underbarnet

16 maj 2010 21:22

du skriver fan skitbra, jag kommer se fram emot att läsa dina analyser, när det blir betaltjänst vill jag dock ha d gratis :-)

 
Niclas

Niclas

17 maj 2010 01:04

Du kan vara lugn, nån betaltjänst lär det aldrig bli...

http://travspel.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards