Alla inlägg den 15 maj 2010

Av Niclas Carlson - 15 maj 2010 23:05

Ja, idag var jag verkligen snett ute...

Men vi fick se fina prestationer, och en del overkliga sådana....

Om vi tar det från början, V75-1, så var det riktigt starkt av Svanstedt att hålla Ågårds Lars i trav i första kurvan. Galopp där och det hade sett helt annorlunda ut. Ågårds Lars var bra, min vinnare El Sueco var inte riktigt lika bra, mötte nog för tuffa hästar.

 V75-2 vanns ju av Reina De Caballos efter en invändig resa. Hästen hade ju ett makalöst jätteflyt med galopperande hästar runt omkring sig och fick luckan, men avgjorde ändå på ett fint sätt. Hade inte Miss Black beauty galopperat så tror jag nog hon hade vunnit loppet, för fart såg det ut att finnas i massor.

I V75-3 var det ju inget snack. Jag tror nog att Triton Sund fixade en Elitloppsbiljett idag. 11,,9/2140a okörd! Min idé Global Glide kom bort direkt i starten, och sen var han bara blek när det gick för fort för honom. Bara att erkänna, jag var fel ute.


Fjärde V75-loppet och omgångens första verkliga skräll i form av Canon. Streckad på 1%, 46 ggr i vinnarodds, rankad sist av mig...Jag hade nog knappt fått med den om jag så tagit alla hästar:) Nu underlättades väl segern något genom att de betrodda gjorde bort sig med galopper, men vinner man ett V75-lopp så är man bra, inget snack om det.

Och så den riktiga smällkaramellen...B.W. Gulliver till 69 gånger degen...Hur hittar man en sån? Ja, i efterhand kanske man ändå kunde gjort det, det är ju ändå Jan-Olov Persson som tränar, och han är nog bäst i Sverige vad det gäller att få fram duktiga kallblod. Men att tro att den skulle vinna detta och sänka sitt rekord med tre sekunder? Nej... Min vinnare Fax Ivar K.R straffade ut sig med galopp, men hade nog inte hunnit dit ändå...

V75-6 och en mycket fin insats av Rakas som jag trodde skulle få problem med att hålla ledningen. det var inga problem alls, och sen stack han iväg mot en överlägsen seger innan han slog på bromsen rejält och var nära att hinnas upp av French Express, som väl ändå var en klar besvikelse. Men man övervärderade nog det faktum att han mötte kanoner sist, så märklig var han ju inte.

En härlig fight avslutade V75.an, med Bachelores Dream som knap segrare. Både Bachelores Dream och Sundbys Gidde gjorde topprestationer, men den förstnämnde fick nosen först på linjen.


Sammanfattnigsvis så var jag tokfel ute, men jag kommer igen. Snart tar vi dem!

V75
Av Niclas Carlson - 15 maj 2010 11:10

 


Vanliga systemet: (reserver inom parentes)


1) 5, 4, 1, 3, 2  (7-8)

2) 13, 7, 14, 3, 1  (10-8)

3) 5 Global Glide (3-9)

4) 3, 8, 6  (10-4)

5) 7 Fax Ivar K.R.  (12-13)

6) 3, 7  (1-11)

7) 2, 3, 5  (4-9)


450 rader = 225 kr.


Jokersystemet:

1) A: 5  B: 4, 1  C: 3, 2

2) A: 13  B: 7, 14  C: 3, 1, 10, 8

3) A: 5  B: 3, 9  C: 12, 1

4) A: 3  B: 8,6  C: 10, 4, 9

5) 7 Fax Ivar K.R

6) 3,7 (matematiskt)

7) 2, 3, 5 (matematiskt)


Utgångshästar: V75-1: 5 El Sueco, V75-3: 5 Global Glide

Systemkrav: A: 1-3, B: 1-3, C: 0-3 samt 1-2 U-hästar.

Ramen är på 6300 rader, reducerat blir det 1668 rader = 834 kronor fördelat på 6 kuponger.


Lycka till!

V75
Av Niclas Carlson - 15 maj 2010 10:37

Dannero står som värd för V75 idag, och det är lite småkluriga lopp lite här och var. Jag har dock hittat några roliga bud och nånstans så smäller det....


V75-1: Klass 2-försök som ser två hästar som reser sig över mängden, men då de fått svåra spår i starten såkan det löna sig att gardera. Nu tror jag i och för sig att både 4 Ågårds Lars och 5 El Sueco går iväg felfritt och då bör det stå mellan de två.


Rank: 5, 4, 1, 3, 2, 7, 8, 6, 9, 10, 11, 12


V75-2: Ett öppet stolopp där jag tror att tilläggshästarna gör upp om det. 13 Eva Duarte får gälla som förstastreck för mig här. Hon har gjort fina prestationer på slutet, och med Ulf Ohlsson i sulkyn så får hon chansen. 7 Energy Sign slutade två bakom 13 Eva Duarte sist, och är säkert med i striden även idag. 14 Amanda Palema har även hon gjort fina prestationer på slutet, men läget nu gör att hon måste ha en del tur på vägen. Favoriterna 8 Miss Black Beauty och 10 Jeans Broline tror jag inte så mycket på. Åke Svanstedt som tränar och kör 8 Miss Black Beauty är i och för sig inne på att formen kanske är på väg, men trodde inte heller så mycket på seger. 10 Jeans Broline visade väl inte toppform direkt sist, tror hon får svårt att hävda sig idag också.


Rank: 13, 7, 14, 3, 1, 10, 8, 4, 9, 15, 2, 12, 11, 6, 5


V75-3: Gulddivisionen tillika Ådalspriset, där 3 Triton Sund blir dagens största favorit. Och detta är en favorit i fara! Han har inte visat nån form alls i de senaste loppen, och här tror jag han får svårt att freda sig mot 5 Global Glide, som nog är nära toppform nu. Åke Svenstedt tror på bra chans, jag chansspikar på det lilla systemet!


Rank: 5, 3, 9, 12, 1, 4, 10, 8, 6, 2, 11


V75-4: Ett Klass 1-försök som ser 3 Rumbleinthejungle som klar favorit. Han är snabb ut, och i kraft av spår invändigt om 4 Too Cool To Loose så tror jag att han håller ledningen. Men det kan gå för fort i början av loppet, och då kan 8 Notre Crown (toppform) och 6 Livi Destiny (också toppform) blanda sig i det hela över upploppet.


Rank: 3, 8, 6, 10, 4, 9, 1, 5, 7, 2, 11, 12


V75-5: STC:s Guldtäcke, ett kallblodslopp som är ett handicaplopp, dvs sportchefen på banan har placerat hästarna så att alla ska nå mållinjen samtidigt...det står hästar över halva banan i stort sett, 15 Lome Stjernen har t.ex 140 meters tillägg! Det tror jag blir för tufft, och i ett öppet lopp tar jag ställning och chansspikar 7 Fax Ivar K.R Han har bra form, och går han runt 28,5-29 så får de andra svårt att komma ikapp.


Rank: 7, 12, 13, 15, 10, 3, 6, 5, 9, 14, 11, 8, 4, 2, 1


V75-6: Silverdivisionen som ser ut som vanligt, dvs att det vimlar av hästar som kan gå långt. 3 French Express är stor favorit, och han var ute i Finlandia Ajo sist mot Quarcio du Chene och Brioni bl.a, och de är ju inbjudna till Elitloppet...Inga såna hästar här, och då borde det vara klar seger, men jag dubblar med 7 Rano som radar upp fina prestationer och har full form.


Rank: 3, 7, 1, 11, 9, 8, 2, 10, 12, 4, 6


V75-7: Bronsdivisionen över kort distans. 2 Simb Robitaille och 3 Sundbys Gidde har båda toppform, och båda kuskarna tror på bra chans. Och när två träter kan en tredje komma in och vinna istället, i så fall 5 Bachelores Dream....


Rank: 2, 3, 5, 4, 9, 6, 7, 10, 12, 8, 11, 1


Spelförslagen kommer alldeles strax!

V75
Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards