Direktlänk till inlägg 15 maj 2010

Sammanfattning V75 Dannero 15/5

Av Niclas Carlson - 15 maj 2010 23:05

Ja, idag var jag verkligen snett ute...

Men vi fick se fina prestationer, och en del overkliga sådana....

Om vi tar det från början, V75-1, så var det riktigt starkt av Svanstedt att hålla Ågårds Lars i trav i första kurvan. Galopp där och det hade sett helt annorlunda ut. Ågårds Lars var bra, min vinnare El Sueco var inte riktigt lika bra, mötte nog för tuffa hästar.

 V75-2 vanns ju av Reina De Caballos efter en invändig resa. Hästen hade ju ett makalöst jätteflyt med galopperande hästar runt omkring sig och fick luckan, men avgjorde ändå på ett fint sätt. Hade inte Miss Black beauty galopperat så tror jag nog hon hade vunnit loppet, för fart såg det ut att finnas i massor.

I V75-3 var det ju inget snack. Jag tror nog att Triton Sund fixade en Elitloppsbiljett idag. 11,,9/2140a okörd! Min idé Global Glide kom bort direkt i starten, och sen var han bara blek när det gick för fort för honom. Bara att erkänna, jag var fel ute.


Fjärde V75-loppet och omgångens första verkliga skräll i form av Canon. Streckad på 1%, 46 ggr i vinnarodds, rankad sist av mig...Jag hade nog knappt fått med den om jag så tagit alla hästar:) Nu underlättades väl segern något genom att de betrodda gjorde bort sig med galopper, men vinner man ett V75-lopp så är man bra, inget snack om det.

Och så den riktiga smällkaramellen...B.W. Gulliver till 69 gånger degen...Hur hittar man en sån? Ja, i efterhand kanske man ändå kunde gjort det, det är ju ändå Jan-Olov Persson som tränar, och han är nog bäst i Sverige vad det gäller att få fram duktiga kallblod. Men att tro att den skulle vinna detta och sänka sitt rekord med tre sekunder? Nej... Min vinnare Fax Ivar K.R straffade ut sig med galopp, men hade nog inte hunnit dit ändå...

V75-6 och en mycket fin insats av Rakas som jag trodde skulle få problem med att hålla ledningen. det var inga problem alls, och sen stack han iväg mot en överlägsen seger innan han slog på bromsen rejält och var nära att hinnas upp av French Express, som väl ändå var en klar besvikelse. Men man övervärderade nog det faktum att han mötte kanoner sist, så märklig var han ju inte.

En härlig fight avslutade V75.an, med Bachelores Dream som knap segrare. Både Bachelores Dream och Sundbys Gidde gjorde topprestationer, men den förstnämnde fick nosen först på linjen.


Sammanfattnigsvis så var jag tokfel ute, men jag kommer igen. Snart tar vi dem!

V75
 
 
Ingen bild

underbarnet

16 maj 2010 09:39

e du det nya ögat? jag d va ingen lätt omgång, men vem vinner i dag? Nu pagandi eller

 
Glegolo

Glegolo

16 maj 2010 10:02

Nicke... en skittrevlig sida du har skaffat dig, va kul. jag vet att det finns en till spelsida, och den finns inne på sportsblogg, men den handlar om fotboll och ishockey, inte trav... jag tror att det är http://mrx.sportsblogg.se/
Gå in där och se om du kan få några impulser.
Skall lägga upp dig som favvis. Lycka till

Gregor

http://www.glegolo.bloggspace.se

 
Ingen bild

gregor

1 november 2010 01:11

glöm inte dd-mästaren...

Gregor ps. vad hänt. ser på din sida att den verkar nedlagd,
stämmer det???

 
Ingen bild

gregor

1 november 2010 01:12

nej fan... du kom din sida fram
bra...

Gr

Niclas Carlson

1 november 2010 01:14

Nej då, jag kör på lika hårt som vanligt:)
Klart jag är med i DD-mästaren:) Du också?

 
Ingen bild

Gregor

1 november 2010 16:34

yes I am.....
1,11
2,7 x 10:- idag Färjestad. Tänkte först att jag skulle vara smart och spela med huvudet. Och köra maxet (200:-) på en rak 1 - 2. men du och jag är ju ganska lika stundtals i liret. Hur roligt är det att veta att man endast kan vinna si och så LITE. Jag är svag för adrenalinet inom travet.

Lycka till Nicke

Gregor

Niclas Carlson

1 november 2010 18:03

Tänkte också sätta 200 på 1-2, men det blev 1,7-2,11 x 50:- istället.
Lycka till!!

 
Ingen bild

Gregor

2 november 2010 09:42

Bra Nicke,, stenklart,, 500 spänn in
på DD mästasren..
Grattis igen
Gregor

Niclas Carlson

2 november 2010 10:11

Ja, det var en bra start i alla fall:)
Men du är väl snart ikapp mig:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards