Direktlänk till inlägg 17 mars 2012

V75 Momarken 17/3

Av Niclas Carlson - 17 mars 2012 01:40

Efter en veckas frånvaro är jag nu tillbaka med dunder och brak! Det har varit trevligt att läsa era kommentarer och att man har varit saknad. Kul, för då vet jag att det uppskattas! Känner mig fräsch och laddad, så nu kör vi!!


Veckans V75-omgång avgörs i Norge, på Momarken. En mycket trevlig bana som har ett mycket långt upplopp. Detta profiterar ofta köhästarna på, så bli inte förvånade om vinnarna dyker upp i slutet av loppen. Själva omgången ser vidöppen ut, och jag tror det kommer bli stora pengar för sju rätt. Självklart siktar jag på att nå dit! Nog tjötat, nu drar vi igång!


V75-1, 300.000-550.000 NOK, 1640a:

Ett öppet sprinterlopp inleder och tipsettan ger jag till 1 Princess Wine som har varit riktigt fin i årets två starter. Hon avslutade bra senast och visade full form. Kanonförutsättningar här, och jag tror hon kan svara upp ledningen om kusken vill. Går dock bra även bakifrån, och rygg ledaren behöver ju inte vara fel det heller. Jag tror hon har bra chans att vinna, men det är ingen spik. 4 Fleetfoot Hanover är som hennes namn avslöjar, en riktigt flyfotad dam. Hon är fältets snabbaste häst och går hon felfritt är hon tillräckligt snabb för att dyka till ledning. Stallet låter väldigt uppåt på henne, men hon gör trots allt årsdebut och jag tror inte att hon är i toppform direkt. På kapaciteten är hon ett givet streck, men varnar för att hon kan behöva lopp i kroppen. 10 Hamras One More höll undan med ett nödrop från ledningen senast. Har kanonform, och går som allra bäst bakifrån. Kan få ett perfekt lopp här och med tanke på det långa upploppet så bör han vara med i striden här. 2 Democrat gick riktigt bra efter galopp senast och visade att han håller formen. Han har ett bra läge här och bör hitta en bra position direkt. Med i segerstriden från alla positioner. 5 Art On Line var nära att krocka med Armando Kievitshof innan start senast. Fick uppsöka smedjan och fick ingen bra uppladdning inför loppet. Gjorde med tanke på det en bra insats och är i fortsatt fin form. Håller sig Mikko Aho bara lugn så får han en bra position och hästen har definitivt kapacitet för att vinna loppet.

Rank: 1, 4, 10, 2, 5, 8, 12, 7, 3, 6, 9, 11


V75-2, Östfoldpokalen, kallblod, 2140:

Ett ganska bra kallblodslopp där 15 Åsajerven blir min tipsetta. Han har varit i praktslag under året och är i fin form. Har ett bra spår här och kan öppna ganska så hygligt. Bör kunna hitta en bra position direkt och är väl den som kommer köras framåt först. Det här är en kanon, och jag tror han har bra chans att vinna. Jag vågar dock inte spika, utan streckar tre till. 10 Moe Brage är även det en kanon och han slog faktiskt Åsajerven senast. Formen pekar stadigt uppåt, och han är med och slåss om segern här också. 11 Hallsta Lotus får ensam  försvara Sverige färger i detta loppet. Han gjorde årsdebut senast och behövde inte förta sig för att vinna tämligen enkelt. Har knappast full form redan och kan dessutom få en jobbig resa om nån av mina två första streck körs framåt tidigt. Kapacitet för seger har han, det vet vi, men frågan är hur bra han är just nu. Jag plockar också med en skräll i form av 3 Torpa Glad. Han är i bra form och gjorde en klart godkänd insats senast. Kräver ett smyglopp för att kunna spela ut sin vassa speed över upploppet, och får han det kan han överraska.

Rank: 15, 10, 11, 3, 1, 8, 12, 5, 9, 4, 13, 7, 6, 14


V75-3, Stolopp, 2140:

Förra veckan hittade vi storskrällen i stoloppet, vilket egentligen inte kom som nån överraskning. Det brukar kunna smälla till rejält i dessa lopp, men denna vecka har jag hittat en spik som jag tror är totalt stenklar. Det handlar om 10 Tara Defi som har varit ute mot riktigt hårt motstånd i sina senaste starter. Möter denna gång mycket lättare motstånd, och som jag ser det är detta Flemming Jensens bästa chans för dagen. Tara Defi har ett tungt slutvarv och en ruskig spurt att tillgå, och jag tror hon städar av det här gänget utan minsta problem. Spik! Vid gardering är 1 Sensory Ås given. Hon avslutade bra senast och formen pekar uppåt. Har ett bra läge och lyckas hon hålla ledningen så leder hon loppet länge. Tror dock hon får ge sig till slut mot Tara Defi...

Rank: 10, 1, 4, 5, 9, 3, 8, 15, 6, 12, 13, 7, 11, 2, 14


V75-4, 175.000-300.000 NOK, 1640a:

Ett härligt sprinterlopp där det säkerligen kommer gå undan rejält. Tipsettan går till 8 Onice Axe som gjorde Sverigedebut senast. Höll då enkelt upp ledningen från innerspår och gick sen undan till en imponerande seger. Hon var riktigt fin och trots läget här tror jag hon har bra chans att vinna loppet. Det här kan vara en ny kanon! Jag vågar dock inte spika, då det finns bra motbud. 7 Vermo är en riktigt vass sprinter, som nu får tävla i sin ordinarie klass igen. Hoppade bort sig direkt senast, men är i bra form och Flemming låter jättenöjd. Spåret kan såklart ställa till det, men Vermo är så bra att han är med i striden från de flesta positioner. 4 Sonof Montechristo satt fast senast och fick aldrig chansen. Såg fin ut och formen är i topp. Kan få en fin resa här och är med i segerstriden. 6 Sexy Dirty Money har imponerat på slutet och norrmännen gapar ut honom som stenklar. Jag är dock lite tveksam då han möter tuffare motstånd än tidigare, men plockar ändå med honom på kupongen. 3 Pas På Jokum har gått bra från svåra lägen på slutet och är i fin form. Har passande förutsättningar här och ska inte nonchaleras.

Rank: 8, 7, 4, 6, 3, 12, 9, 5, 10, 11, 1, 2


V75-5, 100.000-775.000 NOK, 3140:

Ett öppet stayerlopp där jag drar till med veckans chansspik! 14 Coktail Will gjorde årsdebut senast och kunde efter en virvlande avslutning spurta sig till seger. Han visade form direkt och han står perfekt inne i loppet. Han har ett bra läge, och bör kunna hitta en bra position direkt. Går sen med i ryggar fram till 500 kvar och avgör över upploppet igen. Så ser mitt scenario ut i alla fall, och som sagt, jag chansspikar! Vid gardering är 7 Larry Spike värst emot. Han var riktigt bra senast då han trots hårt tempo hela vägen höll undan till en knapp seger. Är i bra form, men jag tror inte han håller undan för min spik.

Rank: 14, 7, 3, 8, 10, 9, 13, 15, 2, 11, 6, 5, 1, 12, 4


V75-6, Steinlagers hederslopp, 1640a:

Våren är här, och nu börjar kanonerna hitta ut på banorna igen. Här gör tre tänkbara Elitloppshästar årsdebut, och jag ger tipsettan till 3 Joke Face. Han var enastående förra året och radade upp helvassa prestatoner. Har enligt Ludde övervintrat väl och känns tokfin i jobben. Trots att det handlar om årsdebut bör han vara huvudet högre än sina konkurrenter här, och jag väljer att spika. Det går emot min filosofi angående årsdebuter, men elithästar brukar ha lite lättare för det. Vid gardering är 5 Wishing Stone given. Han hade ett fint fjolår, och blir säkert ännu bättre i år. Gör även han årsdebut, och jag tror inte han är mogen att rå på Joke Face redan nu.

Rank: 3, 5, 10, 2, 8, 6, 4, 9, 7, 1


V75-7, 550.000-1.500.000 NOK, 2140a:

Ett vidöppet lopp avslutar omgången, och tipsettan går till 8 Crown's Banker. Kördes snällt invändigt i årsdebuten och flög fram till seger efter en sen lucka då. Senast blev han brutalt bortkörd då han släppte ledning och hamnade illa till sedan. Gynnas av strykningen och kan dyka till spets här om man laddar. Går dock bra även bakifrån och ska ha bra chans att vinna. Han är dock ingen spik, då det vimlar av vassa motbud. 11 Maxwell Mayday är i bra form och gjorde en godkänd insats senast. Bättre distans nu och hästen trivs med Björn. Har en ruskig spurt att tillgå, och är med i segerstridne. 7 Fraternity Party fick ett fint lopp senast och avslutade sylvasst till seger. Såg riktigt fin ut och är i fin form. Kräver rygglopp fram till upploppet och kan vara en rolig skräll. 1 Acolyte Hanover är en riktig glänsare som är i bra form. Riskerar att hamna illa till då han inte är tillräckligt snabb för att hålla ledningen, men hittar han fritt i tid är han med och slåss om segern. 10 Löb Cowboyland är i fin form och vann på bra sätt senast. Har en vass avslutning och gynnas därför av det långa upploppet. Är helt bortglömd och ett kul skrällbud! 12 Gills Abbe är i kanonslag för dagen och var bra senast. Läget är inte roligt, men får han sitt rygglopp så kan han blixtra till över upploppet. Inte helt borta.

Rank: 8, 11, 7, 1, 10, 12, 5, 6, 9, 4, 2


V75-systemet ser därmed ut så här:


1) 1,4,10,2,5 (8-12)

2) 15,10,11,3 (1-8)

3) 10 Tara Defi (1-4)

4) 8,7,4,6,3 (12-9)

5) 14 Coktail Will (7-3)

6) 3 Joke Face (5-10)

7) 8,11,7,1,10,12 (5-6)


600 rader = 300 kronor


Lycka till!

V75
 
 
generationX.se

generationX.se

17 mars 2012 13:22

Lycka till ikväll Nicke! Tycker ditt system ser vasst ut denna vecka. Dessutom har du med en spik som jag blott har som förstereserv på mitt matematiska. En kuse jag är tämligen rädd för, 14 i V75-5, men som självfallet är med på jokersystemet. Nu kör vi!

http://generationx.se

 
Pontus

Pontus

17 mars 2012 13:30

Mitt system: 4,5,6,10---1,11,15---4,5---3,6,7---10,11---3---4,9,11 216kr

http://Sportanalys.bloggplatsen.se

 
Vinnarskalle

Vinnarskalle

17 mars 2012 14:26

Välkommen tillbaka och stort lycka till idag!

http://vinnarskalle.net

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards