Direktlänk till inlägg 27 april 2011

V64 Solvalla 27/4

Av Niclas Carlson - 27 april 2011 00:15

Då var det onsdag igen, och dags för V64 på Solvalla. Kvällens omgång innehåller en del klara favoriter, och det finns en viss risk att det blir väldigt favoritbetonat.


I V64-1 går tipsettan till 1 Bart Sjöhammar. Han har visserligen inte varit som bäst på slutet, men tränar bra och har ett kanonläge här då han är snabb ut. Distansen är även den passande och går han felfritt är det stor chans att det blir spets och slut. Men jag litar inte på att det blir så, utan streckar ett gäng till. 9 Naughty Nanny har varit ute på V75 de senaste starterna, men inte varit till sin fördel. Tränar som en demon enligt rapporter från stallet, och hon kan fälla allt med sin vassa speed. 7 Victory Hill fick en välbehövlig vila och återkommer nu med batterierna laddade till max. Han är vrålsnabb ut och skulle han lyckas nå ledningen kan han vinna loppet. 8 Simon Starlight är i bra form och trivs över distansen. Tråkigt läge, men har fart för att segerstrida. 6 Carambole P gick hyggligt senast och håller formen. Tål tuffa upplägg och är inte helt borta. 5 Gordonia Dag var positiv senast och trivs över distansen. Snabb ut och får en bra position. Kan speeda vasst en bit och får inte nonchaleras ikväll.

Rank: 1, 9, 7, 8, 6, 5, 11, 4, 12, 2, 10, 3


I V64-2 hittar jag kvällens första spik, och det är styrkemonstret 8 Cash Is Fun Zaz. Gör comeback nu efter en tids vila. Har en fantastisk kapacitet och när han går felfritt är det knappast nån som kan slå honom över lång distans. Jag tror han går felfritt ikväll, och spikar. Vill man gardera så är 9 Rolls Royce i bra form och har en vass spurt. Trivs bra över distansen och är en het platskandidat bakom min spik. 6 Manna spurtade vasst senast och gillar distansen. Med en smygresa kan han fixa en plats bland de tre.

Rank: 8, 9, 6, 10, 3, 4, 11, 7, 2, 1, 12, 5, 13


I V64-3 går tipsettan till 1 Eck's Love som har tagit två snygga segrar. Har ett kanonläge här då hon är snabb från start, och håller hon sig bara lugn är det en bra vinstchans. 5 J Bo Andover gjorde årsdebut senast och behövde det loppet. Kan öppna bra, men kan få en jobbig resa om Eck's Love behåller ledningen. Ska räknas tidigt ändå. 2 Schakita vann på bra sätt senast och är i bra form. Har passande förutsättningar här och är inte helt golvad.

Rank: 1, 5, 2, 6, 9, 4, 3, 10, 7, 11, 8


I V64-4 ger jag tipsettan till 2 Vittorio som gjorde en bra Sverigedebut senast. Är bra i grunden och ska ses med bara chans här. 4 Cadeau har inlett karriären på bästa tänkbara sätt och var bra senast. Klarar spåret och är med i striden på nytt. 14 Misty Elettra flög fram efter en sen lucka senast och var klart förbättrad igen. Kan avsluta ruggigt vasst med ett smyglopp och är loppets roliga drag. 11 Lotus Elan fick en snäll comeback och kördes invändigt. Låg på stenhårt och hade inga krafter kvar när han fick fritt. Har fart för seger och ska inte glömmas bort.

Rank: 2, 4, 14, 11, 9, 8, 15, 7, 1, 12, 3, 5, 10, 6, 13


I V64-5 går tipsettan till 4 Powee E som det bara blev fel för senast. Han är snabb från start och når han ledningen kan det vara vinnaren. 7 Grinnebys Aragon gjorde årsdebut senast och var bra direkt. Gjorde en del bra lopp förra året mot tuffare motstånd än detta, och ska räknas tidigt här. 3 Nantucket blev det fel för i årsdebuten senast. Har hög kapacitet och ska kunna vara med i segerstriden här. 1 Booming Benz satt fast i årsdebuten och såg bra ut. Har ett intressant läge här och har fart för seger. Inte helt borta med lite flyt.

Rank: 4, 7, 3, 1, 12, 2, 8, 10, 6, 5, 11, 9


V64-6 är ett mycket fint treåringslopp, och här hittar jag kvällens andra spik. 5 Global Noble galopperade i första kurvan senast, men gjorde ett bra lopp efter det. Har ett bra läge här, är vrålsnabb från start och det mesta talar för att det blir ledning hela vägen. Jag tror på det scenariot, och att det blir en lätt seger. Vill man gardera så är 1 Ghetto Blaster inte mycket sämre än min spik, och från ett bra läge kan han utmana länge. 11 Monique Vox har ett tråkigt läge, men kan avsluta ruskigt fort och blir det tempo på loppet är hon med och hugger där framme.

Rank: 5, 1, 11, 9, 4, 8, 3, 7, 2, 6, 10


V64-systemet ser ut så här:


1) 1,9,7,8,6,5 (11-4)

2) 8 Cash Is Fun Zaz (9-6)

3) 1,5,2 (6-9)

4) 2,4,14,11 (9-8)

5) 4,7,3,1 (12-2)

6) 5 Global Noble (1-11)


288 rader

Lycka till!

V64
 
 
Ingen bild

Sam

27 april 2011 03:18

Det såg så ljust ut efter fyra avdelningar och jag hade t.o.m garderat storfavoriten i avd 5 men det blev bara 4 rätt på chanssystemet.

Gick dock all-in på 11an i avd 2. Hoppas det ger bloggen lite läsare :). Det var längesedan jag kände en sådan känsla för en häst och då blev det storvinst på v64.
Blir nog en fin middag imorgon, men tipsen lär inte utebli.

Lycka till!

Niclas Carlson

27 april 2011 08:48

Måste ju bara säga att det var en riktigt snygg vinnare. Bra jobbat!
Synd på V65, men det går fler tåg.
Lycka till du med!

 
Ingen bild

Anonym

27 april 2011 10:04

Bäst e ni! Fick 6 rätt med hjälp av sams 11 i avd 2 och min 10 och 7 i avd 5 & 6!

Niclas Carlson

27 april 2011 20:44

Grattis!! Synd att jag inte bidrog med nåt då?

 
Ingen bild

Micke

27 april 2011 19:18

1) 1,5,6,9,11
2) 3,6,8,10
3) 5
4) 2
5) 3,4,6,12
6) 1,5,9

Lycka till!

Niclas Carlson

27 april 2011 20:43

Lycka till du med!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards