Direktlänk till inlägg 21 mars 2012

V86 Solvalla 21/3

Av Niclas Carlson - 21 mars 2012 00:21

Då var det onsdag igen, och dags för V86 på Solvalla. Nu går travet in i en mycket rolig tid då kanonerna börjar komma ut en efter en och så gott som varje vecka finns det nån kanon att se fram emot. Kvällens V86-omgång innehåller en hel del bra lopp, som dessutom är ganska så svårlösta. Jag teor det kan bli ganska bra betalt, och hoppas såklart att jag är med och tar del av åttarättspotten. Nu kör vi!


V86-1:

Ett bra stolopp över sprinterdistans. 4 Frenchise vann plättlätt senast efter att ha dykt direkt till ledning. Såg jättefin ut, och har ett passande läge igen. Med i striden igen, men möter bra motstånd och ska garderas. 5 SHT's Playmate spurtade bra senast och är i kanonform. Hon gillar distansen och lär hitta ett vettigt läge här. Har en vass avslutning och är ett givet streck. 7 Chanel Håleryd kördes invändigt senast och fick aldrig chansen. Såg fin ut, och formen är som den ska. Tråkigt läge igen, och siktar förmodligen på en ny smygare, men med lucka i tid kan hon bli livsfarlig över upploppet. 2 Jasmine Broline imponerade stort under fjolåret, och gör en mycket intressant årsdebut. Kan såklart behöva lopp i kroppen, men det här är en topphäst och jag vågar inte lämna henne utanför.

Rank: 4, 5, 7, 2, 1, 6 3, 8


V86-2:

Ett bra lopp över lång distans där fyra hästar höjer sig över mängden. Tipsettan går till 9 Express Step som var riktigt fin senast. Han fick en fin resa då, och avgjorde på bra sätt via starka sista 600. Är i toppform, gillar distansen och har ett ganska bra läge då han går bäst bakifrån. Möter dock tufft motstånd, och jag garderar. 5 Paris Texas FI var rikigt fin senast då han vann ganska enkelt till slut. Har bra form och gillar distansen. Kan få en bra resa här och är ett tidigt streck. 12 Blackclear galopperade bort sig direkt senast och han är väldigt ostabil från start. Gick bra efter galoppen och visade att formen ändå finns där. Skulle han lyckas gå felfritt har han kapacitet för seger, och är loppets roliga skrällbud. 6 Stigaxelsixten gjorde första starten på ett halvår senast och skötte sig bra. Bör gå framåt med det loppet i sig, och är med i striden här.

Rank: 9, 5, 12, 6, 3, 8, 10, 7, 4, 2, 11, 1


V86-3:

Ett sprinterlopp där nästan alla kan vinna. Vad gör jag då? Jo, jag spikar! 9 Notorius Bi fick visserligen en fin resa senast, men när han lyftes ut till attack med 250 kvar så small det bara till. Han fullständigt exploderade över upploppet och vann busenkelt. Visade upp fina fartresurser och han såg bländande ut. Han står hårt inne i loppet här, och möter tuffare motstånd, men jag tror han pulvriserar alla med sin sylvassa spurt ikväll igen. Det är bara att köra järnet sista 300, Kim! Vid gardering har man att göra, jag förordar nog att plocka med alla i så fall. Bäst av övriga tycker jag att 1 You Two är. Han vann på bra sätt senast och formen pekar uppåt. Leder länge, men får vika sig mot min spik till slut.

Rank: 9, 1, 6, 2, 3, 5, 7, 12, 11, 8, 10, 4


V86-4:

Ett treåringslopp där jag hittar kvällens andra spik. 5 A.Hannibal gjorde årsdebut senast och vann direkt. Slog ganska hyggliga hästar då och han bör ha gått framåt en bit med det loppet i sig. Åke får hitta en bra position här och avgöra det hela över upploppet. Jag chansspikar! Vid gardering är det många som kan vinna, och jag skulle nog heltäckt även detta loppet. 2 Mellby Amiral har inlett karriären lovande, och är första utmanare till min spik.

Rank: 5, 2, 7, 12, 9, 10, 3, 4, 11, 8, 6, 1


V86-5:

Ett bra fyraåringslopp där tipsettan går till högkapable 9 Panne De Moteur. Han vann på bra sätt senast och återkommer efter en kortare vila nu. Han har en ruskig avslutning och har han bara kontakt i slutsvängen så kan han mycket väl vinna detta. Jag väljer dock att gardera då motståndet är vasst. 2 Mellby Vagabond fick ge allt för att vinna senast, och övertygande inte precis. Kan bättre än så, och har definitivt kapacitet för att segerstrida här. Ett givet streck ikväll. 7 Vincennes stod för en helt otrolig säsong förra året och gör en mycket spännande årsdebut här. Hon rapporteras ha gjort ett riktigt fint jobb i förra veckan, och trots att det handlar om just årsdebut, så är hon ett givet streck ikväll. Det är också 6 On Track Piraten som även han hade en fin säsong förra året. Kanske behöver lopp i kroppen, men på sin kapacitet är han given.

Rank: 9, 2, 7, 6, 5, 1, 4, 3, 8


V86-6:

Ett ganska så jämnt lopp över lång distans. 8 Sharp Edge är i bra form även om han inte lyckats vinna än i år. Har gjort flera bra insatser, och det kan vara dags för årets första seger nu. Tränaren har alltid vältränat, och jag tror han sveper alla över upploppet här med grön kusk (Åke Svanstedt) i sulkyn. Jag chansspikar! Vid gardering är 11 National Kronos given. Han har aktionsproblem, men när han går felfritt är han bra. Gjorde en godkänd insats senast då han fick en sen lucka, och formen är bra. Jag tror dock han får svårt att rubba min spik ikväll.

Rank: 8, 11, 10, 12, 3, 5, 14, 9, 7, 4, 2, 1, 15, 13, 6


V86-7:

Kvällens "snabblopp", och här skulle 9 Sanity göra årsdebut. Tyvärr meddelar Malin Löfgren att han har en lättare inflammation i ena benet, och därför kommer han att strykas. Nu blir loppet öppnare, men jag nöjer mig med att strecka fyra hästar som enligt mig är bättre än de övriga. Tipsettan går till 11 Caesar Sånna som är i bra form. Gjorde ett bra lopp senast över fel distans, och har bättre förutsättningar här. Har en sylvass avslutning och han kan speeda ner allt över upploppet. 7 Ottens Vigo är väldigt ojämn av sig. Var riktigt fin vid segern näst senast, innan han gjorde en blek figur senast. Han kan öppna rätt så bra och kommer han till ledning säljer han sig dyrt. Med i segerstriden! 3 Vincent Du Ling vann lätt från spets senast. Har fått ta igen sig lite efter det, men har säkert inte tappat nåt av formen. Kan vara strulig i starten men fixar han det är han med i striden här. 4 Legacy Kronos fick ett struligt lopp senast, men gjorde det bra ändå. Formen pekar uppåt, och har kapacitet för seger. Kan vinna med lite flyt på vägen.

Rank: 11, 7, 3, 4, 6, 10, 1, 5, 8, 2


V86-8:

Ett stolopp avslutar omgången, och jag streckar även här fyra hästar. 11 GK Signatur var nära segern direkt i årsdebuten senast. Bör ha gått framåt en hel del med det loppet i sig, och hon har en ruskigt vass avslutning att tillgå. Får hon spara speeden fram till 250 kvar lär det hända grejer, och jag ser det inte som omöjligt att hon är först i mål. Jag väljer dock att gardera då motståndet är bra. 6 MT Good Looking vann på bra sätt senast och såg fin ut. Har ett bra läge här då hon är snabb ut, och når hon ledningen säljer hon sig dyrt. Med i striden igen! 15 Pinot Ribb vann även hon på ett bra sätt senast och var riktigt fin. Är lite ojämn av sig, men har hon vaknat på rätt sida kan hon mycket väl vinna detta. 13 Fragola blev utkörd pga två omstarter senast. Är annars i bra form och får nu en riktig kusk i sulkyn! Mycket intressant här och ett rolit skrällbud!

Rank: 11, 6, 15, 13, 8, 1, 14, 12, 9, 4, 5, 3, 2, 7, 10


V86-systemet ser därmed ut så här:


1) 4,5,7,2 (1-6)

2) 9,5,12,6 (3-8)

3) 9 Notorius Bi (1-6)

4) 5 A.Hannibal (2-7)

5) 9,2,7,6 (5-1)

6) 8 Sharp Edge (11-10)

7) 11,7,3,4 (6-10)

8) 11,6,15,13 (8-1)


1024 rader = 256 kronor


Lycka till!

V86
 
 
Vinnarskalle

Vinnarskalle

21 mars 2012 19:34

Inte lätt att hitta några likheter mellan våra system idag! Lycka till! ;-)

http://vinnarskalle.net

Niclas Carlson

21 mars 2012 23:14

Nej, det var verkligen inte lätt:) Tyvärr blev ju raden lite väl svår, så vi får som vanligt sikta på revansch på lördag:)

 
generationX.se

generationX.se

21 mars 2012 19:51

Lycka till Nicke! Vi har höga tankar om 9. Notorious båda två ser jag. Vågade dock inte spika, men körde ett separat vinnarspel vid sidan om. Nu tar vi dem!

http://generationx.se

Niclas Carlson

21 mars 2012 23:12

Jag har höga tankar om honom, och han föll med flaggan i topp ikväll. I övrigt var det lite väl svårt ikväll, men vi ger inte upp såklart:) Du vet vad som väntar på lördag:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards