Alla inlägg den 8 mars 2012

Av Niclas Carlson - 8 mars 2012 00:19

Åby står som värd för torsdagens V65- och DD-omgång. Man har fått ihop en riktigt bra omgång, och alla loppen ser riktigt intressanta och roilga ut. Årets bästa omgång enligt min mening. DD-loppen löser jag så här:


DD-1:

Ett bra sprinterlopp där tipsettan går till 5 Dressedforsuccess. Hon är i bra form och är ute på sin rätta distans här. Hon är snabb ut och jag tror hon sitter i spets efter ca 100 meter här. Går dock bra även bakifrån så ledningen är inget måste. Bör ha bra chans att vinna detta loppet, och jag chansspikar!


DD-2:

6 Hazelmere vann ett liknande lopp näst senast från samma läge. Gick då i spets hela vägen och var riktigt fin. Galopperade bort sig senast, men det tar jag inte så hårt på. Har ett perfekt läge här och mycket talar för att hon sitter i spets direkt här. Bra chans därifrån, men jag väljer att dubbla med en häst som jag har jagat i två starter nu. 4 Je M'appelle Belle är i bra form för dagen. Satt fast på V75 näst senast och såg tokfin ut då. Senast galopperade hon direkt i starten men gick bra efter galoppen och visade att allt var ok. Lyckas hon kliva iväg felfritt här kan hon krossa alla och hon är ett givet streck ikväll.


DD-systemet ser därmed ut så här:


1) 5 Dressedforsuccess

2) 6,4


2 rader x valfri insats


Lycka till!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards