Alla inlägg den 5 mars 2012

Av Niclas Carlson - 5 mars 2012 23:52

Tisdagens V65- och DD-omgång avgörs på Jägersro, och ikväll får vi i alla fall fulla lopp:) Omgången ser lite halvlurig ut och det kan bli ganska så hyggliga pengar för sex rätt tror jag. DD-loppen löser jag så här:


DD-1:

5 Matrix har ingen jätterolig rad, men är i kanonform. Galopperade i utgången av sista kurvan näst senast med segerchans, och avslutade bra senast. Har helt rätt förutsättningar här med kort distans och ett bra spår. Han kan öppna ganska så hyggligt och får en bra position. Har en vass avslutning, och jag tror han har en mycket bra chans att vinna detta. Vinner dock inte ihjäl sig, därför garderar jag med formstarka 9 Daniella Street. Hon såg riktigt fin ut senast då hon satt fast med allt sparat. har ett perfekt smygläge igen och har en vass spurt. Med fritt i tid kan hon speeda ner alla.


DD-2:

2 Coming True var bra senast mot tufft motstånd. Lättare emot nu och hon ska ses med bra chans att vinna här. Formen är fin, och det här är en ganska så bra häst. Jag väljer dock att dubbla det hela med 1 Onice Axe, som gör Sverige-debut här. Hon har bra fart i sig, och åtta segrar på 14 starter skvallrar om att det handlar om en häst med vinnarskalle. Mycket intressant här och jag vågar inte plocka bort henne.


DD-systemet ser därmed ut så här:


1) 5,9

2) 2,1


4 rader x valfri insats


Lycka till!

Av Niclas Carlson - 5 mars 2012 00:20

Måndagens V65- och DD-omgång avgörs på Halmstadstravet. Tyvärr är det flera lopp där man inte fått ihop fulla fält, vilket jag tycker är riktigt dåligt! Travtränarna gnäller oftast att det inte finns tillräckligt med lopp och prispengar, och så får man se såna här lopp på en V65-dag. Skärpning!!

DD-loppen löser jag så här:


DD-1:

5 Gills Abbe fick en riktig smörresa senast och hade inga som helst problem att avväpna en årsdebuterande Lavec Kronos över upploppet. Formen är fin, distansen är den rätta, och motståndet skrämmer inte. Således en toppchans för Gills Abbe och jag spikar.


DD-2:

Ett uselt långlopp med flera riktigt dåliga hästar. 14 Horsepower Diamant spurtade bra senast och visade fortsatt form. Han gillar distansen och har alltid en vass avslutning över upploppet. Bör ha bra segerchans här, men vinner inte ihjäl sig och ska garderas. 10 Nouveau Zet mötte lite för tuffa hästar senast och räckte inte till. Är annars i hygglig form och gillar distansen. Bör vara med i segerstriden här.


DD-systemet ser därmed ut så här:


1) 5 Gills Abbe

2) 14,10


2 rader x valfri insats


Lycka till!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards