Alla inlägg den 11 mars 2012

Av Niclas Carlson - 11 mars 2012 01:14

Söndagens V65- och DD-omgång avgörs på Bollnästravet. En omgång som inte ser så väldans svår ut, men visst kan det skrälla nånstans. DD-loppen löser jag så här:


DD-1:

6 Liability håller sin fina form och vann på bra sätt senast. Han är rätt så snabb ut och bör kunna hitta en bra position direkt. Gillar förutsättningarna och är ett givet streck idag igen. Jag dubblar dock det hela med en av mina käpphästar som jag aldrig släpper, och det är 7 Yankee TL. Hon gjorde comeback senast och behövde det loppet då hon var en mil efter segraren. Bör ha gått framåt med det loppet i sig och får hon sitt rygglopp kan det smälla till över upploppet.


DD-2:

9 Rino Dox hoppade bort sig senast och såg inte fräsch ut. Har fått en liten vilopaus efter det och har hittat en lämplig uppgift här. Går ett tungt slutvarv och är med i striden här. Även här dubblar jag dock, och det med 4 Elling som dansade undan till en säker seger senast. Är i bra form och kommer han till ledningen kan han bli svår att nå.


DD-systemet ser därmed ut så här:


1) 6,7

2) 9,4


4 rader x valfri insats


Lycka till!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards