Alla inlägg den 13 februari 2012

Av Niclas Carlson - 13 februari 2012 00:08

Måndagens V65- och DD-omgång avgörs på Gävletravet. Själva V65-omgången håller väl ingen hög klass sportsligt sett, men DD-loppen ser klart intressanta ut. Detta trots att första DD-avdelningen är ett kallblodslopp. Jag löser DD så här:


DD-1:

Ett kallblodslopp där ston står 20 meter före hingstar och valacker. Det tror jag avgör loppet och jag väljer att chansspika 4 Granessa här. Hon gjorde en bra insats senast och hade pausat kort innan. Bör alltså vara lite förbättrad till denna starten och jag tror hon tar hem det här. Spåret fixar hon, sen är det bara att köra!


DD-2:

Ett ganska så trevligt långlopp, där jag efter en del beslutsångest väljer att ge tipsettan till formstarke 1 Prince Elliot. Han är i kanonform och har sett dunderfin ut i sina senaste starter. Problemet är bara att Erik Svensson gärna sätter sig fast och kör alldeles för sent med hästen. Kör han bara i tid denna gången så vinner han det här. Jag vågar dock inte spika, utan streckar tre till. 2 Net är också i bra form och trivs över distansen. Kan öppna bra och det är väl inte helt omöjligt att han sitter i ledningen ganska så tidigt här. Bra chans därifrån. 11 Such A Feeling var usel senast, men var fin i starterna innan. Han har kapacitet för att kunna runda det här gänget, och är ett givet streck. 7 Dexterson hoppade bort sig senast, och han har ingen rolig rad. Han är dock mycket bättre än vad han har visat, och håller han sig felfri här kan han skrälla rejält.


DD-systemet ser därmed ut så här:


1) 4 Granessa

2) 1,2,11,7


4 rader x valfri insats


Lycka till!

Ovido - Quiz & Flashcards