Alla inlägg den 7 februari 2012

Av Niclas Carlson - 7 februari 2012 00:46

Tisdagens V65- och DD-omgång avgörs på Jägersro. Omgången håller inge högre klass sportsligt, men spelmässigt tycker jag det ser intressant ut. Jag har hittat en vinnare som jag tänkte delge er, och det är:


V65-3: 3 Millkod

Millkod fick en snäll invändig resa senast och sköt till rappt när luckan kom via open stretch till slut. Såg ruskigt taggad ut, och har fina förutsättningar här. Bör hitta en bra position och blixtrar hon till lika rappt över upploppet som senast tror jag hon vinner detta lätt.


DD-loppen löser jag så här:


DD-1:

Ett ganska hyggligt sprinterlopp där jag ger tipsettan till 9 Best Merchant. Han hade varit borta ett tag innan senast, och hoppade då bort sig. Fick dock ett lopp i kroppen och bör ha gått framåt med det i sig. Kan få en fin resa härifrån och har en vass avslutning. 3 Occasion Kronos är en riktigt fin häst som här gör comeback. Hon har bra fart i sig, men det kan saknas lopp i kroppen. Kan dock mycket väl vinna ändå, och är ett givet streck. 6 FN Piraten har även han bra fart i sig och trivs bäst över dagens distans. Har dock ägnat sig åt galopper den senaste tiden och är inte helt rumsren än. Har fått pausa en månad och kommer nu ut med laddade batterier. Spåret passar fint då han är startsnabb. Kan duga från ledningen.


DD-2:

Ett bra sprinterlopp där jag väljer att spika 4 Splendid Value. Han hade varit borta ett par månader inför senaste starten och han avslutade vasst då. Bör ha gått framåt rejält med det loppet i sig, och har fina förutsättningar här. Snabb ut, och jag tror han sitter i ledningen tämligen omgående. Går dock lika bra bakifrån, och jag tror han vinner detta ganska så lätt till slut.


DD-systemet ser därmed ut så här:


1) 9,3,6

2) 4 Splendid Value


3 rader x valfri insats


Lycka till!

Ovido - Quiz & Flashcards