Direktlänk till inlägg 9 februari 2012

Dagens Dubbel 9/2 Örebro

Av Niclas Carlson - 9 februari 2012 00:45

Torsdagens V65- och DD-omgång avgörs på Örebrotravet. En inte alltför upphetsande omgång, som kanske kan e hyggligt betalt till slut. DD-loppen ser vldigt intressanta ut och jag har hittat fina drag!


DD-1:

Ett bra sprinterlopp där jag ger tipsettan till 2 Livi Dream Bisa. Hon gjorde comeback senast och behövde det loppet. Bör ha gått framåt rejält med det loppet i sig och har fina förutsättningar här. Trivs ypperligt över distansen, är naturligt startsnabb, och jag tror att hon tar ledningen direkt här. Blir svårslagen från ledningen och är ett givet streck. 6 Nathalie On Rie är i fin form och gjorde ett bra lopp senast från ett omöjligt läge. Bättre spår nu, och är med i segerstriden. 7 Princess Wine gör årsdebut, och kan behöva lopp i kroppen. Hon är dock bästa hästen i fältet och har så hög kapacitet att hon kan vara med i striden direkt.


DD-2:

11 Cool Caviar gjorde comeback senast och behövde det loppet. Lär ha gått framåt med det loppet i sig, och har otroligt hög kapacitet. Tål tuffa upplägg och jag tror han tuggar ner alla här på sin styrka. Jag tror han vinner det här tämligen enkelt till slut och spikar!


DD-systemet ser därmed ut så här:


1) 2,6,7

2) 11 Cool Caviar


3 rader x valfri insats


Lycka till!

 
 
Ingen bild

Sam

9 februari 2012 18:17

Princess tror jag är stenklar

 
Ingen bild

Sam

9 februari 2012 19:10

Spikar även Mountin Dew på stora systemet, på lilla garderar jag mountin och spikar istället Unison

 
Ingen bild

Sam

9 februari 2012 20:36

7-10 lirar jag nog,

 
Ingen bild

Sam

9 februari 2012 21:05

Lyfter på hatten återigen. Bytte spik till Lilo i sista sekund för att Oddset var högre, men det var helt felaktigt, Caviaren var överlägsen. Snyggt!

Niclas Carlson

9 februari 2012 23:40

Nu fick ju Lilo dra fram Cool Caviar, men han var totalt överlägsen idag. Kul när man är rätt ute:)

 
Pontus

Pontus

9 februari 2012 23:28

Snygg dd även om oddset kunde ha varit roligare! Hoppas du sätter "7:an" nu på lördag. Formen kan du inte klaga på iallafall =)

http://Sportanalys.bloggplatsen.se

Niclas Carlson

9 februari 2012 23:39

Tackar:)
Oddset var bedrövligt, men inget att göra åt. Formen känns hygglig och visst finns det förhoppningar om en bra lördag:)

 
Ingen bild

Sam

10 februari 2012 18:19

Ja, Lilo drog visserligen fram Caviaren, men tror inte resultaten hade varit annorlunda vid ett scenario som varit tvärtom. Caviaren var överlägsen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards