Direktlänk till inlägg 23 februari 2012

Dagens Dubbel 23/2 Åby

Av Niclas Carlson - 23 februari 2012 00:58

Torsdagens V65- och DD-omgång avgörs på Åby. En ganska trevlig omgång som ser smålurig ut. Kan nog ge hyggligt betalt till slut. DD-loppen löser jag så här:


DD-1:

Ett bra sprinterlopp där tipsettan går till 4 The Man. Han kommer tillbaka efter vila, och brukar göra bra ifrån sig då. Har en ruskig kapacitet när han fungerar, och är ett givet segerbud. Jag garderar dock då jag i stort sett är allergisk mot hästar som gör första starten efter en längre vila. Andrastrecket hamnar på 3 Turbo Later som är i kanonform. Han har ett bra läge och får en fin resa här. Med lite flyt på vägen så kan han överraska. 2 Organic Value har ingen rolig rad och formen är svårbedömd. Har dock ett perfekt läge här då han är ruskigt snabb ut, och från ledningen säljer han sig dyrt. Har han hittat formen kan han hålla undan.


DD-2:

Ett ganska så bra lopp där jag väljer att chansspika 4 More Than Enough. Han hoppade bort sig direkt i starten senast, men har visat bra form innan dess. Han är snabb från start och jag tror han sitter i spets direkt här. Blir sen svår att slå och jag tror han har toppchans att vinna.


DD-systemet ser därmed ut så här:


1) 4,3,2

2) 4 More Than Enough


3 rader valfri insats


Lycka till!

 
 
Pontus

Pontus

23 februari 2012 15:10

Finns härlig statistik på: sportanalys.bloggplatsen.se till lördagens V75 tävlingar =)

http://sportanalys.bloggplatsen.se

Niclas Carlson

24 februari 2012 00:32

Kanon:)
Då ska jag kolla in det:)
Lycka till!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards