Direktlänk till inlägg 21 februari 2012

Dagens Dubbel 21/2 Jägersro

Av Niclas Carlson - 21 februari 2012 00:35

Tisdagens V65- och DD-omgång avgörs på Jägersro. Man har fått ihop en bra och rolig omgång, som nog kan ge rätt så bra betalt till slut. DD-loppen löser jag så här:


DD-1:

Ett öppet sprinterlopp där jag väljer att chansspika 3 Lazer Crown. Han gjorde årsdebut senast och behövde det loppet då han inte var som allra bäst. Han är snabb från start och har därmed ett bra läge. Når han spets har han toppchans, men han går bra bakifrån också. Jag tror han är kraftigt förbättrad ikväll och visar hur bra han är.


DD-2:

Ett härligt stayerlopp, där jag ger tipsettan till 15 Lennart. Han kom aldrig in i loppet senast på V75, så den starten är bara att glömma. Formen är annars fin, och han har både styrka och kapacitet för att runda hela gänget. Bra vinstchans, men ingen spik. 5 King Bonnson avslutade bra senast och krigade till sig segern kort före mål. Gillar distansen, men har lätt för att ta till en galopp. Felfri är han med och slåss om segern. 12 Fisher King tar gärna en galopp lite då och då, men de dagar han behagar gå felfritt är han riktigt bra. Formen är svårbedömd, men han har kapacitet för att dyka upp i segerstriden. 1 Je M'appelle Belle satt fast senast och gick i mål med alla krafter kvar. Såg jättefin ut, men möter nu tuffare motstånd. Har dock ett bra smygläge, och med lucka i tid kan hon spurta sylvasst. Skrällvarning!


DD-systemet ser därmed ut så här:


1) 3 Lazer Crown

2) 15,5,12,1


4 rader x valfri insats


Lycka till!

 
 
Ingen bild

Sam

21 februari 2012 20:22

Tror faktiskt att 1 i DD-2 har toppchans. Perfekt spår, vilket innebär att den bör komma iväg felfritt. Jag ser heller inga startkatapulter i startfältet så ledningen bör det bli. King Bonnson ska dessutom köras "snällt" så han kan få sitta lite ifred där framme. Det i kombination med massor av sparat senast gör att jag spikar den på DDn.
i DD-1 tar jag mest pengar på 4 Vekas Ingo som jag tror leder runt om, men även lite på 3.

Niclas Carlson

22 februari 2012 00:48

Je M'appelle Belle visade fortsatt fin form tycker jag då hon gick klart godkänt efter galoppen. Vekas Pride var blek och borde ha vunnit. Vi får ta revansch helt enkelt...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards