Direktlänk till inlägg 18 februari 2012

V75 Bergsåker 18/2

Av Niclas Carlson - 18 februari 2012 00:10

Bergsåker står som värd för lördagens V75-omgång. En omgång som jag i början av veckan var ganska laddad inför och tyckte den såg jättekul ut. Lagom till att dessa rader skrivs, så har jag helt tappat motivationen. Givetvis inte bra om man ska skriva en travblogg, men så är fallet.


För att inte göra er alltför besvikna så presenterar jag i alla fall ett V75-förslag, så vi inte blir helt utan nåt att hänga upp oss på i alla fall....


Så här ser mitt V75-förslag ut denna veckan:


1) 2 Rano (11-9)

2) 1,6,10,12 (11-7)

3) 1,7,9,10 (2-6)

4) 2,4,6,7 (10-9)

5) 7,8,12,13 (3-5)

6) 2,7 (8-3)

7) 4 Turbo Daylight (12-10)


512 rader = 256 kronor


Kort om spikarna:


Rano (V75-1) har nu två lopp i kroppen efter en lång frånvaro och närmar sig toppformen. Avslutade klart godkänt senast, och har ett bra läge här. Kan öppna bra, men jag tror inte han får nån ledning. Går bra bakifrån och jag tror han spurtar ner alla över upploppet.


Turbo Daylight (V75-7) är i kanonform och spurtade bra senast. Gillar distansen och jag tror han får en bra position här. Tuggar ner alla under slutvarvet.


Ber om ursäkt för att det inte blir mer nu, men man kan inte vara på topp varje gång.


Lycka till med liren!

V75
 
 
generationX.se

generationX.se

18 februari 2012 02:13

Lycka till på Bergsåker! Ser att vi tippat tämligen olika denna gång, även om det finns några gemensamma nämnare om man kikar lite närmare på systemen. Själv lämnade jag in redan igår, mot bättre vetande, av olika anledningar. Främst pga en lördagsresa till päronen, som det nu emellertid visar sig inte ska bli av. Nåja. Hoppas någon av oss får anledning att korka upp lite champis när loppen är klara. :)

http://generationx.se

Niclas Carlson

18 februari 2012 16:29

Japp, håller tummarna för oss båda:)
Lycka till!

 
Ingen bild

Sam

18 februari 2012 13:44

Har en del hästar jag funderar på att spika (som vanligt)
Cayenne Käbb som jag tror blixtar till ledningen (övertar från 4) och vinner åkandes.
Harpos Hitsville, som sitter i andraspår, avvaktar spetsrusningen och sedan släpper loss sista 600.
Rino Dox
Ritao Freight, som jag rankar etta, förstår inte varför Vincent Du Ling ska vara ett sånt stallskrik.
Natural Wonder

 
Ingen bild

Sam

18 februari 2012 14:20

Blir spik på Cayenne och Rino Dox. Lås på 2-5 i sjätte och helgarderar Harpos.
Garderar ner till Frick i andra, garderar hårt i femte och så tar jag de tre förhandsfavoriterna i sista, och kanske även 6 eller 2

Niclas Carlson

18 februari 2012 16:28

Lycka till!

 
Vinnarskalle

Vinnarskalle

18 februari 2012 14:42

Förstår precis hur du känner! Är själv i en "dipp" just nu och har funderingar på att ta ett blogg-uppehåll framöver. Vi får se... En rejäl vinst idag kan säkert få fart på motivationen igen! ;-)

http://vinnarskalle.net

Niclas Carlson

18 februari 2012 16:28

Det blir ju så ibland, att motivationen till det här sviktar. Men så får man plötsligt nya krafter och så tycker man det är kul igen. Men igår hittade jag inga såna krafter alls.
Jag har haft uppehåll förut, men de har varit hyggligt korta, men det har ändå känts tillräckligt. Så känner man att man inte orkar mer ett tag, så är ett uppehåll en perfekt grej att göra. Då kommer man tillbaka laddad till max:)
Lycka till idag!

 
generationX.se

generationX.se

18 februari 2012 16:53

Förstår om du känner dig "sliten", du har ju tillika en särdeles hög frekvens i ditt tippande/bloggande. Funderat på att satsa enkom på V86 och V75, för att känna dig mer "hungrig" varje gång istället?

Just ja, min bättre hälft har påmint mig om att det datum då vi eventuellt skulle ses och tippa ihop på Rommes travbana, då är det ju påsk?!?!?

Kan alla detta datum ändå, eller ska vi sikta in oss på annat datum och annan travbana senare i år?

http://generationx.se

Niclas Carlson

18 februari 2012 18:59

Tjenare:)
Från början körde jag ju V65 varje dag, så jag har redan dragit ner på det:) Att jag inte orkade hela vägen till idag tror jag bara var en engångsföreteelse, men blir det fler gånger får jag nog ta ett break igen.
Vad det gäller påsken tror jag det ser lite jobbigt ut tyvärr. Kan vi flytta på det hade det varit bra, annars får jag försöka lösa det ändå:)
Vi höres!

 
generationX.se

generationX.se

20 februari 2012 10:36

Då tycker jag vi flyttar det, så får vi hitta ett bättre datum, för det klart du ska kunna vara med.

http://generationx.se

Niclas Carlson

20 februari 2012 19:06

Tack så mycket för det:)
Vi får väl se när det kan passa...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards