Direktlänk till inlägg 1 februari 2012

V86 Solvalla 1/2

Av Niclas Carlson - 1 februari 2012 00:45

Då var det onsdag och dags för V86 igen. Solvalla står som vanligt värd för tävlingarna, och det ser tyvärr ut som ett stort sömnpiller denna vecka. Loppen är inte mycket att skryta med, och jag hoppas att det blir bättre framöver. Vänta inte med att skjuta till mer pengar, Solvalla och ATG, gör det nu! Såna här lopp är inte bra för nån, varken spelare eller sportälskare.


Jag tror det kan bli hyggligt betalt idag, speciellt eftersom det är jackpot. Mina spikar idag är inte så våghalsiga, och jag tror det är dags att sätta åttan ikväll.


Tyvärr räcker tiden inte alltid till, därför skriver jag bara kort om varje lopp denna gång.


V86-1:

5 Calvados Crane vann relativt enkelt senast trots att han saknade lopp i kroppen. Bör därför vara förbättrad nu, och då blir han svår att tas med. Bombar till spets och släpper ingen förbi sig. Dagens bästa spik!

Rank: 5, 4, 2, 7, 8, 6, 1, 3


V86-2:

Lurigt lopp där dem bästa har jobbiga spår. 10 Raging Mack var godkänd senast och hade nog lite sparat i mål till slut. Har bra form och ska trots läget ha bra chans att slåss om segern. 7 Hamtaro är i fin form och även om distansen är i kortaste laget för honom, så kan han dyka upp i segerstriden. 12 No Way Laday hade ett iskallt läge senast och det är inte mycket bättre nu. Har dock lopp i kroppen nu, och formkurvan pekar uppåt. Med i striden om det löser sig. 4 Astrid Wibb och 5 Atomic Rapida är båda uppåt i form och ska kunna vara med och slåss om segern.

Rank: 10, 7, 12, 4, 5, 2, 3, 6, 1, 11, 9, 8


V86-3:

Ett mycket lurigt lopp över lång distans. Flertalet av hästarna har inte startat över distansen, och det kan bädda för en skräll. 12 Charlie Knight är i bra form, och begåvas med Johnny Takter i sulkyn nu. Bör vara med i striden. 7 Youseeascoop gynnas av distansen och får även han en kuskförstärkning ikväll. Kan skrälla! 10 Diplomat Sund har stoppats upp av skador, men har ruggigt hög kapacitet. Har ett lopp i kroppen nu och ska kunna vara med i segerstriden. 5 Wired Chip, 4 Askhults Cevrin och 6 Indra Gigant är alla i bra form och jag betalar för dem också.

Rank: 12, 7, 10, 5, 4, 6, 9, 2, 1, 8, 3, 11


V86-4:

Ett bedrövligt svagt stolopp, och här kanske man ska blunda och peka eller ta alla. Jag försöker dock bena ut det, och ger tipsettan till lägesgynnade 6 Lovely Tilly. Hon svek rejält senast men har visat bra takter innan det. Har ett bra läge här och jag tror hon tar ledningen direkt här. Leder länge, kanske hela vägen. 12 Uranium har inlett karriären lovande och ska räknas även här. 10 Spirit Ribb är i bra form, 9 Rozita JEL har lopp i kroppen och 3 OFV Princess har formen pekandes uppåt. Tränaren dessutom optimistisk. Dessa tre hamnar också på kupongen som givna streck.

Rank: 6, 12, 10, 9, 3, 1, 11, 4, 2, 5, 7, 8


V86-5:

Ytterligare ett stolopp, men bättre klass. Det är dessutom ett lärlingslopp, och här hittar jag dagens andra spik. 2 Beverly Duo var bra senast på V75. Står hårt inne i loppet, men har ett perfekt läge här. Jag tror hon flyger till ledningen, och sen blir hon svårslagen därifrån. Jag chansspikar.

Rank: 2, 8, 9, 10, 3, 5, 4, 7, 11, 6, 12, 1


V86-6:

Ett rent tvåhästarslopp, där jag länge var inne på att spika 13 Ajlexes Daylight. Han är i kanonform och gjorde ett bra lopp senast. Går ner i klass nu och ska ha toppchans, men då han inte vinner så ofta väljer jag att dubbla systemet med 2 Tyson November. Han håller inte samma fina form som för en månad sen, men har här ett perfekt läge. Han är snabb ut och han missar inte ledningen här. Biter ifrån sig bra därifrån och kan leda hela vägen.

Rank: 13, 2, 15, 5, 7, 4, 6, 11, 12, 10, 14, 3, 9, 8


V86-7:

Dags då för dagens tredje spik, och det är 9 Beckman som får förtroendet. Han gjorde ett kanonlopp senast, då han trots dödens bara var en halv längd bakom Calvados Crane. Gynnas av distansen nu, och jag tror han kliver förbi alla den sista biten här. Toppchans!

Rank: 9, 4, 8, 10, 2, 1, 3, 6, 12, 5, 7, 11


V86-8:

Ett bra stolopp där tipsettan går till 3 Order By Mackie. Raden är inte rolig, men hon är i ganska bra form ändå. Läget är bra och hon är som bäst i spets. Tar ledningen här, och ska ha bra chans att vinna. 7 Pixel Chic är i kanonform och har alltid vassa avslutningar. Med i striden även här. 8 Operett Ribb är väl loppets bästa häst, men läget kan stöka till det. Går bra från alla positioner och är ett givet streck ändå. 11 Perfect Light blixtrar till ibland, och ska inte nonchaleras.

Rank: 3, 7, 8, 11, 1, 5, 12, 4, 10, 6, 9, 2


V86-systemet ser ddärmed ut så här:


1) 5 Calvados Crane (4-2)

2) 10,7,12,4,5 (2-3)

3) 12,7,10,5,4,6 (9-2)

4) 6,12,10,9,3 (1-11)

5) 2 Beverly Duo (8-9)

6) 13,2 (15-5)

7) 9 Beckman (4-8)

8) 3,7,8,11 (1-5)


1200 rader = 300 kronor


Lycka till!

V86
 
 
generationX.se

generationX.se

1 februari 2012 19:15

Lycka till Nicke! Tycker systemet ser kalas ut. "Svettigast" är väl kanske spiken i femte (i mitt tycke), men sitter den ser det ut som en aspirant på åtta rätt, tveklöst!

http://generationx.se

Niclas Carlson

1 februari 2012 23:29

Jo, visst såg det bra ut, men vill man inte vinna lopp så vill man inte (syftar såklart på spiken i femte). Tyvärr jackpot igen, börjar bli tjatigt nu,...

 
Ingen bild

Sam

1 februari 2012 21:57

Spikade Calvados, Uranium och Operett. Alla satt men missade vinnaren i lopp 5 på 7 hästar. Surt. Men får hoppas att det inte blir jackpot på sexorna.

Niclas Carlson

1 februari 2012 23:28

Surt när spikarna sitter. Som vanligt jackpot igen, börjar tyvärr bli lite tjatigt nu...

 
generationX.se

generationX.se

2 februari 2012 00:04

Medhåll. De har ju sänkt/ska sänka gränsen på sexorna till 15 kr från 20 kr, men kanske vore läge med 10 kr istället...

http://generationx.se

Niclas Carlson

2 februari 2012 09:24

Tror de sänker det nästa vecka, får hoppas det blir bättre. Annars låter väl V87 som ett lämpligt alternativ?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards