Direktlänk till inlägg 10 juli 2010

V75 Halmstad 10/7

Av Niclas Carlson - 10 juli 2010 01:45

Sprintermästarmeetinget avslutas som vanligt med V75 på lördagen. En omgång som från början såg väldigt lätt ut, men efter att studerat den "på riktigt", så blev den faktiskt lurig och svår. Det finns en del tveksamma favoriter och vissa har blivit lite väl stora. Jag provar att välta några av dem..


I V75-1 blir 1 Skully Gully storfavorit. Hon svek rejält i årsdebuten senast under Elitloppshelgen, och har inte startat sen dess. Hon flyger till spets här, och sen kan hon rinna undan från spets. Men med tanke på hur hon stannade sist, så ska hon garderas. 5 Swept To Victory är i bra form för dagen, och gick klart godkänt sist. Fick då stryk av en topphäst i form av Mathilde Tröjborg. Tål ju inte att göra så mycket själv men har en vass speed om hon får sitta still till 300 kvar..8 Bring Me Luck US är i kanonslag för dagen och kommer hon bara vettigt till så kan hon fälla alla till slut. 6 Nursery Rhyme går bara i spets, och dit kommer hon inte nu...

Rank: 1, 5, 8, 6, 2, 4, 10, 3, 9, 7, 11


I V75-2 ger jag tipset efter mycket hattande till 1 Hotnight Crash. Det fullständigt lyser form runt hästen och jag hoppas att han kan svara upp innerspåret här. Annars får han ta sig ut tidigt. En bra vinstchans är det i alla fall. 7 Pinepower Rose var bra från dödens senast, och det är full form där med. Är lite trevande första biten men sen får han upp tempot och utmanar säkert om ledningen. Av kostnadsskäl blir jag tvingad till att låsa detta loppet på dessa två. Vill man ha med fler tycker jag att 8 Nightbreed tål att nämnas tidigt. Han har bra form och gjorde två bra lopp i Mantorp men fick då stryk av Sundbys Gidde båda gångerna. Skräll! 12 Capello Bob är en jätterysare och Lähdekorpi lät väldigt nöjd med honom. Det är i detta loppet jag känner mig minst säker....

Rank: 1, 7, 8, 12, 6, 9, 10, 3, 11, 5, 4


I Gulddivisonen, V75-3, kommer dagens första och bästa spik. 6 Commander Crowe galopperade strax innan start sist, men reparerade den på bästa sätt med en tung spurt över upploppet. Är normalt sett travsäker och den här gången blir det ingen galopp. Sitter förmodligen i spets efter 400 meter, och sen ska loppet vara över. Som sagt, dagens bästa spik! 2 Garland Kronos gick bra som trea i lördags efter ett tungt lopp i dödens. Sitter det inte i benen så kan han vara tvåa här. 3 Infatti November börjar växa in i eliten, och har hyfsad form. Gick et bra slutvarv sist och formen är som den ska. Platschans.

Rank: 6, 2, 3, 1, 10, 12, 7, 11, 8, 9, 5, 4


I V75-4 får 5 Mils You Love tipset. Visade startsnabbhet i senaste starten då han spetsade från spår sju. Det kan bli spets här med, men då han inte startat på sex veckor så väljer jag att gardera. 3 Havbergs Gidde kastade sig i galopp senast och var inte på humör. Formen är annars god och han är med i striden här. 6 Peace Photo är loppets stallskrik! Var bra vid segern näst senast då hon inledde i tredjespår runt första kurvan och gick resten av loppet i dödens. Sist galopperade hon under snabb attack och hade varit med i striden felfri. Nu blir det dessutom Erik Adielsson somkör, och trots tuffare motstånd nu känns hon klart intressant! Jag tar även med 10 Smell The Victory som var riktigt bra senast. Gör han om det loppet så kan han vara vinnaren här...

Rank: 5, 3, 6, 10, 2, 7, 1, 4, 9, 11, 12, 8


Ett stolopp utgör V75-5, och här kommer dagens andra spik. 11 Rania har inte vunnit på ett tag, men visade toppform i lördgas då hon spurtade bra som trea. Kommer hon bara någorlunda till härifrån, så avgör hon på sin styrka sen. 3 Olivia Lavec var riktigt fin senast och bara försvann över upploppet. Blir säkert släppt till ledningen nu och håller länge. Men jag tror att hon får vika sig mot Rania. 4 Borga Brunett vill inte gärna gå felfritt, men de dagar hon gör det har hon hög kapacitet och kan vara en platschans.

Rank: 11, 3, 4, 5, 14, 8, 12, 15, 1, 10, 7, 9, 6, 2, 13


I V75-6 får 6 Vincent Du Ling tipset. Det här är en topphäst som vann på bra sätt senast. Kommer han till ledning här kan han vara svårslagen, men eftersom han bara gått ett lopp över 2640 (Kriteriekval, startgalopp då), så får det bli gardering. 8 Hobbe Skift var lysande senast då han bara stack iväg över upploppet efter att ha tagit ledningen efter 500 meter. Klarar distansen, har bra form, och tar han sig bara ut så är chansen god. 2 Delvin Gold var mycket bra senast och skötte sig äntligen igen. Kan han sno åt sig ledningen så kan hålla hela vägen. Klarar även han distansen. 12 Eliott Hall är förmodligen den som gillar distansen allra bäst av de här, och jag tror att Forsgren kommer att gå fram tidigt. Kan avgöra på sin styrka! Till sist en riktig rysare: 10 Örbäckens Molle som inte alls har samma hårdhet som de andra här, men han flög fram över upplopet sist efter att ha drabbats av trafikproblem 400 kvar. Drogs då bak i fältet och hade långt fram till de två första, men via en rasande spurt så var han ite så långt efter. en smygare här så kan det smälla över upploppet...

Rank: 6, 8, 2, 12, 10, 5, 1, 7, 9, 11, 3, 4


I V75-7 får 7 Chimall TT tipset. Han galopperade från start sist men reparerade den på ett bra sätt. Det lär bli ett tufft lopp för honom nu, men den kapaciteten och vinnarskallen han visat hittills gör att jag tippar honom etta ändå. 3 Conrads Garland var lite blekare än väntat sist. Får förmodligen överta ledningen här efter 300 meter, och då kan han ha en bra chans att rinna undan. Har bra kapacitet så han är inte borta på nåt sätt. Två rysarbud får plats på kupongen också: 5 Dresscode gillar distansen och har bra form. Kan få en drömlöpning i rygg på Chimall TT om loppet blir som jag tror, och då kan han vara vass över upploppet. 9 MT Cherokee var riktigt bra sist och var nära att slå SJ's Otto från dödens. Kan få ett perfekt lopp här och känns farlig! Formen är där...

Rank: 7, 3, 5, 9, 1, 2, 11, 10, 8, 4, 6, 12


Systemet blir då så här:


1) 1,5,8 (6-2)

2) 1,7 (8-12)

3) 6 Commander Crowe (2-3)

4) 5,3,6,10 (2-7)

5) 11 Rania (3-4)

6) 6,8,2,12,10 (5-1)

7) 7,3,5,9 (1-2)


480 rader = 240 kronor

Lycka till!!

V75
 
 
Ingen bild

TrioKungen

10 juli 2010 03:44

Glöm EJ Hobbe skift i avd6 och sedan en rak trio å 3-11-8 ger bra betalt.....fett med platora...sov sött trav vänner...

 
Ingen bild

TrioKungen

10 juli 2010 03:46

Och glöm ej heller Royal Viking....samt persos Seaman...

 
Ingen bild

Chrille

10 juli 2010 06:41

Gjorde klar ranken igårkväll... skall nu stämma av denna genom att kolla med dina tankegångar, sen får vi se om liret ligger kvar...lagt kort ligger... eller?

 
Ingen bild

Chrille

10 juli 2010 07:10

Håller helt med dina tankar, men tufft spika Rania, det törs inte jag... hon går bra till slut och har bra tider i sig... men Sarah har lite låg segerprocent jämfört med Ingves och Untersteiner... vill gärna ha med Hippie Queen som är rätt bra och norsken kan verkligen träna ston! Detta får bli gardering för mig med 3an som A-häst, tror hon kan rinna undan i spets.

En observation... med den enorma tiderna på snabba sommarbanor blir det just nu lätt överpacat, med trött ledarhäst samt den i dödens...då blir "vinnarhålet" fast i kall rygg... vilker plötsligt kan öppna för 3e invändigt som brukar vara helt kört!!! Det är mkt svårt att vinna bakifrån då man skall runt ett helt fält som är mer eller mindre kalla, om man inte har nån kanon som bara sveper allt över ett upplopp!

Nu tar vi vinstpotten idag spelvänner!

 
Niclas

Niclas

10 juli 2010 09:06

Triokungen: Hobbe Skift tror jag har bra chans om han håller sig felfri och hittar ut. Sen spikar jag Rania så jag hoppas att din trio inte sitter:) Sen var jag faktiskt inne på Royal Viking ett tag, men tog bort honom. Persos Seaman har jag ingen känsla för alls...Lycka till!

http://travspel.bloggplatsen.se

 
Niclas

Niclas

10 juli 2010 09:08

Chrille: Jodå, lagt kort ligger, i alla fall för mig:) Jag vet att det är tufft att runda fält och du har helt rätt i det du säger, det är en fördel at sitta på innern. Men nånstans känns det ändå som att jag får rätt när det gäller Rania.
Jag önskar dig lycka till, så får vi se vem som tar hem potten idag:)

http://travspel.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Robert

10 juli 2010 09:41

Du verkar inte tro på Caddie Comet i sista avdelningen, kan han inte rinna undan i spets, om han nu får den. Dresscode är ett riktigt intressant rysarbud faktiskt. Sen tror jag mycket på Delvin Gold och Hobbe i första dubbeln.

 
Ingen bild

pier

10 juli 2010 12:03

perfekt niklas,ryggar din rad,så kan jag åka till stranden med kidsen istället för att lusläsa guiden in i det sista.


 
Niclas

Niclas

10 juli 2010 13:56

Robert: Nej, jag tror Caddie Comet blir fast från innern, och det är väldigt tuffare motstånd nu än sist, så jag tror han får svårt. Vad gäller Dresscode så vinner ju Johnny med nästan allt nu för tiden till glada odds, så den passar bra:) Delvin Gold har bra chans bara han går felfritt, liksom Hobbe Skift. Lycka till!

http://travspel.bloggplatsen.se

 
Niclas

Niclas

10 juli 2010 13:56

Pier: Jag hoppas det blir en givande rad, men är inte helt säker ändå. Hoppas du har en go dag på stranden:)

http://travspel.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Chrille

10 juli 2010 17:44

Huua, inte lätt idag heller...
Fel spik - CC, skräller i guld varje vecka nu!
Fel effekthästar, varken Skully eller Olivia vann.
Då hade man bara chans på 5or men reduceringen höll inte ihop... en jävla massa 4or utan värde.

Bara att komma igen, nästa vecka Årjäng,
vem skräller i guld då, Årjängs Stora Sprinterlopp

 
Ingen bild

Milla

10 juli 2010 18:58

Raden såg väldigt bra ut inna det startade.. verkligen svår omgång! hoppas vi kommer igen imorgon.. en liten vinst nu vore inte fel :)

 
Niclas

Niclas

10 juli 2010 19:04

Skönt att man slapp bli utskälld i alla fall:) Ynka tre rätt idag, bedrövligt!
Chrille: Tråkigt när man är nära lite återbetalning i alla fall. Ja, det är väl bara att leta skrällar direkt i guld. Fast Infatti November var ingen skräll för mig, rankade honom som trea, men trodde ändå inte att han skulle vinna. Vi tar dem nästa vecka!
Milla: Innan det börjar ser alla rader bra ut:) Det blir inget tips till imorgon då de kör på Boden, och jag har helt enkelt ingen koll på dem där uppe. Dessutom blir det lite tidsbrist då jag ska ut ikväll...Men jag kommer tillbaka!

http://travspel.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Chrille

10 juli 2010 20:36

Har redan förträngt denna omgång, går igenom lite statistik och annat senare...
Lite småsurt med fyra rätt då den enda missen ju var CC förlusten, som var tvåa, de andra fanns med i liret men antingen skulle Skully eller Olivia vunnit och bägge var, just det, tvåa i mål.

 
Niclas

Niclas

11 juli 2010 00:46

Riktigt surt, jag lider med dig, Chrille

http://travspel.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards