Direktlänk till inlägg 23 februari 2012

Resultat V86 Solvalla 22/2

Av Niclas Carlson - 23 februari 2012 00:41

Rätt rad:


4 Victoria Island (3,16) (34%)

10 Nice And Easy (3,55) (23%)

6 Jacques (5,79) (12%)

5 Bolt (8,61) (16%)

3 Le Sogno (7,38) (18%)

5 Pigalle (8,89) (18%)

9 Disney Tooma (3,72) (28%)

10 MT Felicia (15,83) (7%)


8 rätt: 1 664 856:-

7 rätt:     10 521:-

6 rätt:         666:-


Det blev lite överraskningar lite här och var ikväll, och återigen visar det sig att pricka åtta rätt är riktigt svårt. Jag var totalt fel ute idag, och stannade på pinsamma ett rätt. Det är inte utan att man funderar på vad fan man håller på med...


Kort om kvällens spikar:


Express Step (V86-3) hetsade upp sig innan start och hade inte en tanke på att trava när bilen släppte fältet. Vräkte sig i galopp och blev diskad direkt.


Evisir (V86-4) öppnade hyggligt och hamnade i fjärde ytter. Gick iväg som etta i tredjespår med 600 kvar, men uppträdde segt och ovilligt. Fick upp farten med 200 kvar och avslutade ganska så piggt, men mer än en fjärdeplats blev det inte. Får inte godkänt.


Uranium (V86-5) kunde som väntat inte försvara innerspåret. Tog sig ut i dödens efter 300 meter och fick sen gå resten av loppet där. Såg plågad ut runt sista kurvan, men var på väg att koppla greppet med 250 kvar då galoppen plötsligt kom. Hade kanske inte vunnit ändå, men en framskjuten placering hade det blivit. Godkänd fram till galoppen...

V86
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards