Direktlänk till inlägg 11 februari 2012

Resultat V75 Halmstad 11/2

Av Niclas Carlson - 11 februari 2012 23:55

Rätt rad:


1 Capello Bob (8,46) (19%)

2 Unison (3,13) (38%)

4 Clear Sign (13,22) (7%)

5 Freude DE (2,60) (56%)

1 Calypso Blue Chip (3,55) (39%)

1 Ouch (3,39) (47%)

6 Gigant Slugger (10,16) (15%)


7 rätt: 44 382:-

6 rätt:     325:-

5 rätt:      30:-


Med facit i hand blev inte omgången så svår som jag trodde den skulle bli. Själv stannade jag på tre rätt, vilket ju inte ens är nära godkänt. DD går hyggligt, men V75 går inte alls...Vill jag för mycket kanske?


Kort om dagens spikar:


Crown's Banker (V75-1) öppnade vasst och tog hand om ledningen direkt. Blev dock överfallen av en chanslös treprocentare, och tvingades släppa till denna. Det blev sedermera tredje inner, och där satt han sedan fast. Hade gott om krafter kvar med 500 meter kvar, men ingen lucka. Galopperade med 300 kvar och hade inte vunnit ändå.


Je M'appelle Belle (V75-5) togs lugnt från start och hamnade i tredje inner. Hade chansen att gå ut i andraspår efter 500 meter, men valde att sitta kvar. Kunde kliva ut i andra ytter med 450 kvar, men fick aldrig nån lucka. Chansade sen invändigt igen, men fick aldrig nån lucka och gick i mål med mycket krafter sparat. Fick aldrig chansen...


No Fear Elkär (V75-7) togs upp från start och hamnade i femte ytter. Galopperade med 700 kvar, och så var den dagen förstörd. Gick hyggligt efter galoppen och håller nog formen ändå.

V75
 
 
generationX.se

generationX.se

13 februari 2012 16:05

"men V75 går inte alls...Vill jag för mycket kanske?"

Du kör ju väldigt spektakulära spikar, men det är ju ett strategiskt val. Vill du vara ensam, eller en av få och kanske vinna få chansen på många miljoner, ja då lirar du ju rätt. Problemet är ju att du då kommer eventuellt få vänta flera år mellan de gånger du sätter sjuan.

Läste någonstans att en genomsnittlig/duktig V75-lirare som lirar regelbundet sätter en V75:a varannat år. Jag kommer inte ihåg källan eller ens om det är tillförlitliga uppgifter. Men, lirar man med betrodda spikar så vinner man så klart oftare men är å andra sidan sällan själv med alla rätt. Har själv satt fem sjuor sedan 2009 och en V86:a detta året. Mina system kan nog i bästa fall vara med på några miljoner, om det vill säg väl. Men, jag kommer nog inte kunna vara själv med nuvarande strategi och insatsnivå. Men, så länge man har en game-plan och håller sig till den och vet varför resultaten ser ut dom de gör, då är det ju ok.

Vi tar dem på onsdag... ...eller lördag! ;)

http://generationx.se

Niclas Carlson

14 februari 2012 00:18

Visst är det så, det är bara det att känslan är kanon inför varje lördag, och så blir det pannkaka av allt och man känner sig tämligen kass. Men det är som du säger att man sätter inte så många sjuor, och då gäller det ju att ta betalt:)
Självklart tar vi dem snart, vi ger oss aldrig:)

 
generationX.se

generationX.se

14 februari 2012 01:36

Vet precis hur du känner, när det är för lång torka mellan vinsterna, om än blott några få tusingar, då känns det öken. Även om man inte får in de stora summorna, vill man ju åtminstone få in några tusen här och där, för att hålla bankrullen flytande. Vissa omgångar har man ju verkligen feeling, som du säger, och när det då skiter sig känns det extra tungt.

Ber om ursäkt för mitt förra inlägg, ser att jag har mängder med stav- och slarvfel. Inte riktigt likt mig...

Dags denna vecka, nu kör vi! :)

http://generationx.se

Niclas Carlson

14 februari 2012 10:37

Det behöver du inte be om ursäkt för vi kan skylla på tiden:)
Kollade snabbt igenom startlistorna till V75, och jag tyckte det såg riktigt intressant ut. Nu återstår bara att se hur hårt spelade vissa hästar blir. Jag tror bl.a att Rano i V75-1 är totalt stenklar. Risken finns ju dock att han blir storfavorit...
Ha det så gott så länge, så ska vi ta åttan imorgon!

 
generationX.se

generationX.se

14 februari 2012 22:52

Kul att du nämner just Rano, vilken är en kuse jag gärna tar med på mina system. Blir ibland bortglömd och skräller till emellanåt.

http://generationx.se

Niclas Carlson

15 februari 2012 00:01

Tyckte han såg lysande ut senast och hade gott om krafter kvar efter sen lucka. Jag tror han är totalt stenklar...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards