Direktlänk till inlägg 21 juli 2010

V65 Axevalla 23/7

Av Niclas Carlson - 21 juli 2010 02:45

Axevalla kickar igång trippeltravshelgen med fina tävlingar på fredagen. Varning dock för att utdelningen kan bli låg...


V65-1 är ett försök till en final som går senare på kvällen. Jag gillar inte alls såna här lopp, pga att det inte alltid körs för seger. Tipset ger jag till 9 Across The Seas som var klart förbättrad sist. Fick ett smyglopp i fjärde inner, med lucka på upploppet. Gick mycket fort då, och var inte långt ifrån Ewe Palema som vann loppet. Bör kunna få ett rygglopp nu igen, och på Axevallas långa upplopp kan speeden räcka långt. 12 Nobility gick bra i Halmstad senast. Blev lite störd runt sista kurvan och tappade fart när en häst galopperade framför. Visade fortsatt fin form, och kan mycket väl vara vinnaren här. 5 Dunder Nalan avslutade bra mellan hästar efter ett smyglopp sist. Är en bra häst i grunden och räknas tidigt. 1 Coldplay Pellini lär ta hand om ledningen, och även om han trivs bäst på kort distans, så kan han hålla hela vägen. 6 Wiss Pen satt fast bakom trötta ryggar senast, och när luckan kom kort före mål sköt han till bra. Är uppåt i form, och ska inte nonchaleras!

Rank: 9, 12, 5, 1, 6, 2, 11, 10, 3, 7, 4, 8


V65-2 är ett femåringslopp, med endast sex hästar till start. Tipsettan går till 5 Yield Boko som skötte sig ok i ett stentufft lopp senast. Jag tror att han blåser till spets här, och sen bör loppet vara över. Men, Åke Svanstedt är på hemmaplan och har säkert trimmat upp 1 Youpie, som har varit lysande hela året. Såg kanske lite sliten ut i senaste loppet, och han har fått en kortare vila efter det. Jag spelar fegt, och tar med båda två.

Rank: 5, 1, 4, 3, 6, 2


V65-3 är ett treåringslopp för ston, och stor favorit lär 4 Moonbeam Hanover bli. Hon spetsade från sjundespår sist, och var fullständigt lysande när hon blev den första att besegra Prada Pellini. Blåser till spets här, och därmed bör loppet vara över. Jag gillar dock 8 Roxa Sisu, som är en stark och rejäl häst. Hamnar hon inte för illa till från spår åtta, så kan hon utmana, och jag tar med henne på lappen också.

Rank: 4, 8, 2, 9, 7, 3, 10, 1, 5, 6


V65-4 är ett stayerlopp, och här ger jag 13 Gidde TH tipsettan. Han var fullständigt lysande senast och det bara small till när han gick till attack. Han är förmodligen bästa hästen, men då flera av konkurrenterna ändå låter förhoppningsfulla, garderar jag. 9 Jeroboam trivs över lång distans, och är i bra form. Tog en fin seger senast och ska räknas tidigt. 3 Eliott Hall inledde första 900 hängandes i tredjespår sist. Togs upp och backades sist i fältet, sen kom han aldrig in loppet igen. Har bra styrka och skulle han kunna nå ledningen, då blir det fullt ös och favoriten kan då det svettigt i så fall. 7 Valeroso är ett riktigt långskott, men han gillar disatansen och står lite bättre till än han brukar göra. Rysare! 10 Upper M är i bra form, och har inget emot den långa distansen. Med rygglopp har hon en vass speed, och hon är en luring.

Rank: 13, 9, 3, 7, 10, 4, 2, 8, 6, 1, 11, 12, 5


I V65-5 får 8 Quantum Oliver tipset trots sitt usla läge. Näst senast flög han fram över upploppet till en säker seger. Senast kunde han inte plocka ner Minos Vang, men gick ändå godkänt. Ska ha en bra chans här. 9 Giddson är i bra form, men fick gå i dödens senast och tröttnade den sista biten. Kan få ett perfekt lopp nu, och räknas. 6 Lindus Key avslutade ruskigt fort över upploppet sist men hann inte dit. Kan överraska om han får ett rygglopp fram till det långa upploppet.

Rank: 8, 9, 6, 1, 10, 3, 2, 5, 4, 7


V65-6 är ett fyraåringslopp, och här kommer kvällens enda spik. 6 Ågårds Ludde har varit fullständigt lysdande i år, och sist var han tokigt bra. Gick i dödens utanpå Mr Wade i stentufft tempo, men gick undan med en längd till slut. Här möter han ett lite lättare gäng, och jag tror inte det finns nån som kan stoppa honom. Vill man gardera så är 8 Staro Dixieland i bra form. Har dansat hem en del lätta lopp på Solvalla och möter nu tuffare konkurrenter. Men han är bra själv, och kan absolut slåss om andrapriset. 3 Ultradidact F har hittat en otrolig formtopp och är riktigt bra i ordning nu. Platschans!

Rank: 6, 8, 3, 2, 5, 10, 4, 1, 9, 7


Systemet ser ut så här:


1) 9,12,5,1,6 (2-11)

2) 5,1 (4-3)

3) 4,8 (2-9)

4) 13,9,3,7,10 (4-2)

5) 8,9,6 (1-10)

6) 6 Ågårds Ludde (8-3)


300 rader

Lycka till!

V65
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards