Direktlänk till inlägg 18 juli 2010

Sammanfattning V65 Jarlsberg 18/7

Av Niclas Carlson - 18 juli 2010 19:19

Det blev rena favoritparaden när Jarlsberg hade V65 på söndagen.


Det började redan i V65-1 där 2 Navy Seal US vann enkelt efter en resa i tredje utvändigt. Segern underlättades av att det kördes friskt där framme, och när attacken kom 400 före mål var det ingen som kunde svara. 7 Gentle Tilly avslutade bra i rygg på segraren.


I V65-2 kunde 15 Yarrah Boko avancera framåt efter halva loppet. Tempot fram till dess hade varit otroligt lugnt med 1 Musicien i ledning. Denne stannade helt med 550 kvar till mål, och Yarrah Boko bara dansade undan i bra stil. Trivs ypperligt över lång distans.


I V65-3 bombade 6 Knowledge Face till ledning efter 600 meter. Sen var det ingen som kunde rubba henne även om favoriten 4 Dressedforsuccess US försökte. Segern blev enkel och Ludde var glad.


I V65-4 såg det länge ut som att hårddragande 3 Boreas skulle hålla undan från spets. 6 Mountain Dew kopplade greppet in på upploppet, men då kom favoriten 2 Sune Palema farandes i tveksam stil men satte ändå nosen först. En bra prestation med tanke på att han nog inte var som bäst idag.


I V65-5 kivades 1 Nevele Wood och 2 Raja Mirchi om täten i 550 meter. Tempot första 500 var 09,0, och då släppte Erik Adielsson ner Raja Mirchi framför sig. 6 Nadir Kronos kom upp utvändigt om Raja Mirchi, och det var dessa två som gjorde upp om segern. Raja Mirchi höll en säker längd till sin stallkamrat och vann rätt så bekvämt till slut. Ludde strålade hela han efter loppet...


I V65-6 spetsade 3 Leonas Yannic. Sen var det ingen som vågade göra nånting, och loppet såg avgjort ut. 600 före mål kastade 5 Atlantic Ås iväg från tredje ytter, gick riktigt fort ett tag, men det ebbade ut precis när han kom upp jämsides med ledaren. Över upploppet så var det strid mellan dessa två, men Leonas Yannic försvarade sig hela vägen idag och vann med en längd till slut.


Spelmässigt blev det fem rätt, men då det enbart var tungt streckade hästar som vann, så blev det 0 kronor tillbaka. Sex rätt gav 211:-....

Jag tar nya tag och hoppas leverera vinstgivande tips imorgon igen.

V65
 
 
Ingen bild

Milla

18 juli 2010 20:19

jaha en favoritbetonad dag som vi förutsåg typ.. hade ju ändå varit kul om vi hade klarat v65:an..äsch då.. du är duktig ändå.. Vad är högsta vinsten du klarat tippa in?

 
Niclas

Niclas

18 juli 2010 20:30

ja, tyvärr blev det så idag....
Tack så mycket för de fina orden:)
Det har inte varit så höga vinster, det mesta är 35000:- för nåt år sen. Sen var jag en nos från 150000:- på Solvalla på en V64-omgång. Så någon miljonvinst har jag inte lyckats med - än!

http://travspel.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Milla

18 juli 2010 22:15

då hoppas vi miljon vinsten anländer till oss snart eller d räcker med några tiotusingar.. d kan vi väl ha som mål nu till veckan? ca tio - 30tusen in?

 
Niclas

Niclas

18 juli 2010 22:31

Milla, jag är nöjd med vad som helst:)

http://travspel.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards