Direktlänk till inlägg 18 juli 2010

V65 Jarlsberg 18/7

Av Niclas Carlson - 18 juli 2010 00:00

Jarlsberg i Norge står som värd för söndagens V65:a. Jag tror att det kan bli en ganska så lätt omgång, men jag hoppas att några av favoriterna faller och att mina skrällbud i så fall sitter...


I V65-1 ger jag tipset till 2 Navy Seal US som var läcker att skåda senast. Hade visserligen två farthållare framför sig, men fick ändå göra det mesta av jobbet själv. Kom i mål på en fin tid och ska ha en bra chans igen. Men då han möter tuffare konkurrenter nu, så blir det en liten gardering. 5 Cecena Ås höll bra från dödens senast, och visade fin form. Siktar på ledningen här, och kan bli farlig då! 7 Gentle Tilly har hyfsad form, och skötte sig ok i Sweden Cup fram till galoppen på upploppet. Kapaciteten finns och han ska räknas.

Rank: 2, 5, 7, 1, 9, 8, 6, 4, 10, 3


V65-2 är ett stayerlopp över 3100 meter, och här kommer dagens bästa spik! 15 Yarrah Boko står visserligen med 60 meters tillägg, men är klasshästen i gänget. Senast galopperade han när han var på väg framåt 1600 före mål, men kom tillbaka och gick godkänt över mål. Går han felfritt nu så krossar han alla. För de garderingssugna, så är 9 Playful det värsta motbudet. Han har formen på topp, och gillar distansen. 10 Loverboy Pellini är i hyfsad form, men behöver nog lite draghjälp för att kunna vinna...

Rank: 15, 9, 10, 7, 3, 6, 2, 1, 5, 13, 14, 8, 12, 4, 11


V65-3 är stoavdelningen av Ulf Thoresens Minneslöpning. Jag ger tipsettan till 4 Dressedforsuccess US, som är i toppform. Gjorde ett bra lopp sist och var inte stort slagen av Nevele Wood. Slipper den hästen nu, och det kan vara en toppchans. Men då det finns flera bra treåringar med så blir det gardering. 6 Knowledge Face avslutade bra i E3-finalen sist efter lite trafikproblem runt sista kurvan. Såg dessutom ut att bli störd på upploppet. Stallet är helnöjda med hästen och tror på toppchans här! 5 Helen Roc ville inte alls vara med över upploppet i E3-finalen sist och såg inte kul ut. Kan bättre än så och kan vara en luring. 2 Fleetfoot Hanover värmde grymt vasst på Solvalla under Elitloppssöndagen. Var lite blek i själva loppet sen. Med den farten hon visade upp i värmningen så kan hon vara en rolig skräll. 3 Classic Belle har ännu inte vunnit, men Pekka Korpi har bra flyt på sitt stall, och det kan vara en skräll det här också. 1 Song Glider har inte startat på länge och behöver förmodligen lopp i kroppen, därför plockar jag inte med henne här...

Rank: 4, 6, 5, 2, 3, 1, 10, 7, 8, 9


I V65-4 ger jag tipset till 2 Sune Palema. Han är förmodligen bästa hästen i fältet, men de senaste insatserna har inte alls varit bra. Näst senast var han direkt dålig, och senast blev det startgalopp. Är han i form och går felfritt har han bra chans, men tveksamheterna runt honom gör att jag garderar. 4 Glazier's Ensign har tänt till rejält i år och radat upp fina insatser. Har ett bra läge här och är med i striden. 3 Boreas har även han varit bra i år, och ska räknas tidigt från ett bra läge. 12 Super Tail har varit lysande i år och formen är på topp. Han är missgynnad av läget, men skulle det klaffa för honom så kan det smälla till över upploppet!

Rank: 2, 4, 3, 12, 6, 5, 11, 9, 10, 1, 7, 8


V65-5 är Ulf Thoresens Minneslöp, och tipset ger jag till en av mina favorithästar, 2 Raja Mirchi. Han galopperade sist i E3-finalen och såg inte fräsch ut. Enligt stallet så blev han för ivrig i starten. Håller han sig felfri har han toppchans. 1 Nevele Wood har formen på topp och det här ser ut som en blivande storstjärna. Är definitivt med och slåss om segern. 10 Eyesee höll bra efter tung resa på Solvalla i Treåringseliten näst senast. Kan få ett smyglopp nu, och då kan det smälla till sista 400. Passas! 3 Amour Rapide har gjort det mesta rätt, men svek grundligt senast. Formen är dunkel, men han har hög kapacitet, och jag törs inte plocka bort honom..

Rank: 2, 1, 10, 3, 9, 5, 4, 6, 8


V65-6 är ett sprinterlopp och här chansspikar jag 5 Atlantic Ås. Han var riktigt vass bakom stallkamraten Navy Seal US sist och var bara en längd efter i mål. Ska ha en toppchans att ta hem det här. Den som vill gardera bör då ta med 1 Mysterious som gick bra bakom Micro Mesh sist. Läget passar fint och han är nog med där framme. 4 Norvelous News är en bra häst men formen kanske inte riktigt är där än. Platschans?

RanK. 5, 1, 4, 10, 2, 12, 3, 9, 6, 11


Systemet ser då ut så här:


1) 2,5,7 (1-9)

2) 15 Yarrah Boko (9-10)

3) 4,6,5,2,3 (1-10)

4) 2,4,3,12 (6-5)

5) 2,1,10,3 (9-5)

6) 5 Atlantic Ås (1-4)


240 rader

Lycka till!!

V65
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards