Direktlänk till inlägg 6 juli 2010

Sammanfattning V65 Bollnäs 6/7

Av Niclas Carlson - 6 juli 2010 23:06

Det blir en kort sammanfattning bara...

I V65-1 tog 1 I Won't Dance hand om ledning med 6 Never Again på utsidan. 3 Russell Hill satt i rygg på ledaren. 400 kvar tryckte Never Again till och kopplade greppet direkt på I Won't Dance, som gav upp helt över upploppet. Russell Hill fick luckan, men kunde aldrig hota. 2 Castor Race försökte utmana, men Never Again visade att han är på bra väg tillbaka mot den form som gjorde honom till V75-favorit i slutet av förra året.


I V65-2 blev favoriten 8 Eldsiri släppt till spets efter ett varv. Såg lite knepig ut i aktionen, och 600 kvar försökte 9 Karelli att ta sig förbi. Dessa två stack iväg från de övriga, och in på upploppet stod det och vägde. Men Eldsiri behöll sin fart, medan karelli stannade, och segern blev till slut rätt så bekväm för Eldsiri.


I den tredje avdelningen tog 1 Naughty Nanny hand om ledningen. 4 Ted Blågul kröp ner i rygg, medan 9 HG Top Line hamnade i tredje ytter. Naughty Nanny fick bestämma där framme, men blev lite utmanad över upploppet av just Ted Blågul och HG Top Line. Naughty Nanny vann dock ganska så enkelt ändå.


I V65-4 vräkte sig 7 Ulvsås Elvois i galopp direkt och så var han borta. 5 Vålsvarten och 15 Vessle Jahna duellerade ett bra tag om ledningen, och ingen ville ge sig. Tempot var väldigt högt, och 400 kvar tröttnade Vessle Jahna. Då kom 8 Mjölner Flaks i en snabb attack bakifrån, och Vålsvarten hade till slut inget svar mot denne. Överbetyg dock till Vålsvarten som höll till andrapriset.


Full körning var det även i V65-5, där 1 Colombian Necktie och 6 Airstrike körde om ledningen i gott och väl 700 meter. Colombian Necktie behöll ledningen och fick dämpa farten rejält. 3 DJ Seabrook fick en perfekt resa i andra ytter, oich gick till attack 500 kvar. Kunde dock aldrig koppla greppet på Colombian Necktie, som såg ut att gå mot segern, när 9 Giant Superman fick lucka från rygg ledaren och flög fram och avgjorde med ett huvud tillgodo.


I V65-6 var det en ren och skär uppvisning av 2 Horgen Tore som direkt satt i ledningen. Bestämde tempot själv, och 150 före mål så fick han fria tyglar och försvann med 20-30 meter. Totalt överlägsen var han och det här kan vara en blivande stjärna!


Spelmässigt blev det fyra rätt. Jag chansade bort Naughty Nanny, som fick bestämma i spets. Missade dessutom Mjölner Flaks, då jag hade spikat Ulvsås Elvis som galopperade bort sig. Fick in Giant Superman på reserven, men hade ingen glädje av det idag...

Nu tar vi nya tag mot Åmål och V64 imorgon!

V65
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards