Direktlänk till inlägg 5 juli 2010

V65 Hagmyren 5/7

Av Niclas Carlson - 5 juli 2010 00:45

Måndagens V65-omgång avgörs på Hagmyren. Man har fått ihop en trevlig omgång, med en del fina lopp. Dessutom delar man broderligt på loppen mellan varmblod och kallblod - tre lopp var...


V65-1 är Sleipners Elitlopp, och jag inleder med en spik direkt. 8 Hallsta Lotus är i en sanslöst bra form för tillfället, och det är inga blufflopp han vunnit, utan har fått göra det mesta av jobbet själv. Det här ser ut som en toppchans. 5 Feseth Lynet har stött på Hallsta Lotus på slutet och är i bra form, liksom 6 Stamping. Båda två är bra hästar, men de får kämpa om andrapriset...

Rank: 8, 5, 6, 3, 4, 1, 2, 7


I V65-2 ger jag tipset till 6 Kejsare Play som varit ute i tuffa sällskap på slutet. Han är startsnabb och trivs över kort distans, och mot enklare motstånd bör det vara en bra chans. 4 Livet Är En Strid gillar också distansen, och formen finns där. Utmanar! 1 Dalstuga Garfield var ytterst nära att vinna sist efter att ha fått bestämma i spets. Möjligen var det 10-öppningen som satt i benen till slut. Får han rygg på ledaren här och lucka till slut, kan rysaren vara ett faktum. Jag tar även med 2 Crusetta som var ute i V75 sist och inte räckte till då. Lättare nu, och med ett passande lopp har hon en bra speed på slutet...

Rank: 6, 4, 1, 2 ,10, 5, 7, 9, 11, 3, 8, 12


Hagmyrens Treåringspris för kallblod utgör V65-3, och här chanstippar jag 8 Puma Jerva. Gick i rygg på ledande/vinnande 9 Filofax NO, speedade förbi denne 600 kvar men blev upphunnen på linjen. Kan få revansch nu! Filofax NO satt alltså i spets senast, men blev överflyglad 600 kvar. Hann dock ifatt på linjen, men galopperade precis efteråt. Han är lite trög av sig och har problem med tempoökningar, men har styrkan att vinna. 7 Månprinsen AM var bara en halv längd efter de här två senast, så formen är bra. Utmanar. 6 Höstbouffe har redan visat prov på bra fart, men såg inte rolig ut sist. Felfri är han med i striden.

Rank: 8, 9, 7, 6, 3, 5, 2, 1


V65-4 är ett stolopp, och här går tipset till 13 Yamaha Center som varit lysande på slutet. Hon har både styrka och speed, och det ser ut som en bra chans här. Jag garderar dock med 7 Singing Matilda som gick ett mycket bra lopp sist. Upphämtningen efter galoppen var av bästa märke, med full fart över linjen. Chans från spets här. 9 Himla CD fick göra allt jobb själv sist och åkte dit mot tre smygkörda hästar. Visade att formen finns där, och med rygg på Yamaha Center kanske hon kan överraska?

Rank: 13, 7, 9, 1, 14, 12, 5, 4, 8, 11, 15, 3, 2, 10, 6


V65-5 är Mack Clown's Minne, och här tippar jag 3 Clicquots Sun Rose som etta. Hon är hypersnabb bakom bilen och tar ledningen här och kan hålla hela vägern. Var sämre än vanligt senast, men har passande förutsättningar nu. 5 Sergei Hanover är en riktigt fin fyraåring som vann på ett bra sätt sist. Har bra kapacitet och är med i striden. 7 Bull Trap var bra i stenhård konkurrens sist. Nu är det lättare motstånd, men knepigt läge. Kommer han till så har han bra chans. Det finns flera bra hästar här, men av kostnadsskäl får det räcka med dessa tre...

Rank: 3, 5, 7, 6, 9, 11, 8, 2, 1, 4, 10, 12


Den avslutande avdelningen är ett kallblodslopp, där sju av hästarna har mötts i de två senaste starterna! 11 Särpefanten får tipset, då han gjorde ett bra lopp senast och visade form. Det är långt fram men han är tillräckligt bra att lösa detta. 3 Flex vann sist, men stod då 20 meter bättre till. Kommer han till ledningen nu också kan han bli svårslagen igen. Varning för 2 Veabergetslindelin som har bra form också...

Rank: 11, 3, 2, 12, 9, 13, 7, 6, 8, 4, 5, 1, 10


Systemet ser d¨ut som följer:


1) 8 Hallsta Lotus (5-6)

2) 6,4,1,2 (10-5)

3) 8,9,7,6 (3-5)

4) 13,7,9 (1-14)

5) 3,5,7 (6-9)

6) 11,3 (2-12)


288 rader

Lycka till!

V65
 
 
Ingen bild

Milla

5 juli 2010 08:26

Hej då kör vi igen..6rätt!!

 
Niclas

Niclas

5 juli 2010 09:54

jag hoppas på det!

http://travspel.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Tomas

5 juli 2010 20:58

Du e duktig! 3st 5:or 762:-
Imponerande med clicquots sun rose som tipsetta! Visar din klass!

 
Ingen bild

Milla

5 juli 2010 21:20

5rätt bra men hade varit kul med 6rätt :) men men hoppas du gör en fin rad i morgon nu då?,för du är väl med i morgon :)?

 
Niclas

Niclas

5 juli 2010 22:08

Milla: du har inga små krav du....En häst som inte vunnit på två år får jag inte med helt enkelt...
Tomas: Tack! Nu var det ju en hel del tur med i bilden för Clicquots Sun Rose, men hon trivs ju över kort och spetsen visste jag att hon skulle ta. Att hon skulle släppa och komma fram invändigt hade jag dock inte räknat med:) Men tack för de fina orden!

http://travspel.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

mats

5 juli 2010 22:16

ja jag tycker att du är rätt på det och skriver bra om hästarna. det är så det skall vara det blev ju bra pengar fast det inte blev 6 rätt och dubbeln gav ju ganska bra också, tack än en gång för din sida hälsningar mats

 
Ingen bild

Milla

5 juli 2010 22:23

nejdå jag tycker du gör ett bra jobb.. men visst hoppas vi på storvinst eller-

 
Niclas

Niclas

5 juli 2010 22:37

Milla: självklart gör jag det. Och den kommer nån dag...tack för de fina orden:)
Mats: tack för de fina orden. Just nu är jag helt rätt ute och det märks ju:) Formen är där nu, nu gäller det bara att bevara den:)

http://travspel.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards