Direktlänk till inlägg 31 juli 2010

Sammanfattning V75 Bollnäs 31/7

Av Niclas Carlson - 31 juli 2010 22:48

Folkfest i Bollnäs, och återigen bevisat - trav är bäst på plats.


I V75-1 var det vild körning från start. 4 Bachelores Dream tryckte sig till ledning i den första kurvan och svarade sen på 7 Year Ones attack. Tempot var riktigt högt uppskruvat och tanken var att ledaren aldrig kunde hålla till mål. Men det var precis vad som hände. Bachelores Dream var enormt förbättrad, och imponerade oerhört. 9 Reach De Vandel avslutade bra som tvåa.


I V75-2 galopperade favoriten 6 Ragged Robin bort sig direkt. 5 Putte Topline stack till ledning, och var sen aldrig hotad. Vann mycket enkelt och gjorde det på ett bra sätt.


I V75-3 kunde 1 Intoxicated försvara innerspåret och fick bestämma i ledningen. Kunde trots det inte försvara sig mot 4 Jodas Julia som efter ett perfekt rygglopp var vassast till slut. 7 Global Investment hyfsad tvåa.


I V75-4 var 6 Strong Demand snabbast från start. Fick bestämma i ledningen och när 12 Sir Holger attackerade ökade Svanstedt tempot. Vinsten blev ganska så enkel till slut.


I V75-5 tog 3 Aldermarin täten direkt. 13 Hallsta Lotus blev hängandes i tredjespår nästan hela loppet och gjorde en mycket bra insats som trea, men var chanslös att utmana Aldermarin som höll undan från ledning.


I V75-6 tog 2 Device ledningen. Fick en het 8 Ibiza Broline på utsidan, men såg ändå ut som en bomb runt sista kurvan. In på upploppet var det bara knallpulver kvar, och 5 SJ's Otto kunde enkelt glida förbi till en lätt seger.


I V75-7 laddades 12 Nisse Bean framåt direkt. Satt i spets efter 650 meter. Kunde dock inte svara när 8 Nahar kom fram varvet kvar, och Nahar var den som var starkast till slut. Vann ganska så enkelt.


Spelmässigt så var det rena katastrofen. Tre rätt är inte alls bra, och nu är jag nere på jorden igen...Men skam den som ger sig. Jag kommer tillbaka....

V75
 
 
Ingen bild

Gregor

2 augusti 2010 03:36

häng inga läppar nu,, kör på,,, rak i ryggen och självförtroendet på topp.
We love you..

Gregor

 
Niclas

Niclas

2 augusti 2010 11:05

Haha:) Nej då, det är lugnt. Vi är ju travspelare, vi vet ju att det går upp och ner:) Så här hängs inga läppar:)

http://travspel.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards