Direktlänk till inlägg 31 juli 2010

V75 Bollnäs 31/7

Av Niclas Carlson - 31 juli 2010 00:15

Lördagens V75-omgång avgörs på Bollnäs. Omgången ser riktigt svår ut, och det blir hög utdelning, det kan jag nästan lova. Jag hoppas att jag hittat rätt rad, men det känns så öppet och lurigt att jag för en gångs skull inte alls är säker...


I V75-1 ger jag tipset till 5 Global Limousine. Han var hyfsad i Sprintermästaren, och senast satt han i tredje inner, kom loss 150 meter kvar och avslutade sylvasst till tredjepriset bakom Nisse Bean och Pinepower Rose. Visade form, och jag tror han har bra chans här. Det är dock ingen spik, då det finns några roliga motbud. 7 Year One blir klar favorit här, och han har imponerat i sina två starter i år. Skulle han komma till ledningen igen så har han en ganska bra chans. 10 Mountain Dew är en stark och fin häst i toppform. Gick strålande på Jarlsberg senast och var inte långt ifrån segern. Kan få ett lopp i draget här och räknas tidigt. 1 Macho Gossip har knallform och har sett lysande ut på slutet. Trivs bäst med rygglopp och hittar han bara ut så kan ta ner allt...

Rank: 5, 7, 10, 1, 11, 4, 6, 3, 2, 12, 8, 9


I V75-2 får 6 Ragged Robin tipsettan. Var mycket fin senast då han höll ledningen från innerspår och sen drog i bra tempo. Gick undan den sista biten med krafter kvar. Är inte beroende av spets och det här kan vara en toppchans. Jag tycker dock det finns några trevliga streck här med, och garderar. 5 Putte Topline vann knappt efter en smörresa i andra ytter på Halmstad näst senast. I den senaste starten fick han gå i dödens hela vägen, men gick ändå undan på upploppet och det såg inte ut att vara utsålt i mål. Räknas tidigt igen. 2 Quando Streamline var helt enorm senast på Solvalla då han gick i dödens större delen av loppet. Bröt ut i ingången av sista kurvan och var på väg hem till stallet, men kom på bättre tankar och krigade ner ledaren i god tid innan mål. Imponerade på mig och han måste med på kupongen. 12 Royal Rapida avslutade sylvasst på Åmål senast efter att ha fått lucka med 90 meter kvar. Hann ändå fram till seger, och med ett liknande lopp här kan han bli farlig.

Rank: 6, 5, 2, 12, 3, 4, 7, 9, 10, 11, 1, 8


I V75-3 ger jag tispettan till 3 Rakas. Han är i ruskig toppform och då han är vådligt startsnabb så sitter han i spets direkt här. Biter ifrån sig bra då och jag tror det är toppchans trots att det är debut i Guld. Jag spikar! 7 Global Investment är det värsta motbudet då han har hävdat sig bra i stenhård konkurrens. Har vilat sen senaste starten och ska enligt uppgift vara i fin författning. Men jag tror ändå inte att han plockar ner Rakas. 1 Intoxicated är en bra häst, men ser ut att vara beroende av att få bestämma i spets. Det får han inte nu och då försämras chanserna...

Rank: 3, 7, 1, 4, 5, 6, 2


I V75-4 får 12 Sir Holger tipset. Han är i kalasform för dagen och går han bara felfritt så har han jättechans att vinna detta. Det kan rent av vara en spik i det läget! Men då han inte visat sig kunna gå felfritt på slutet så blir det gardering. 6 Strong Demand har gjort två hyfsade lopp i år, och han kommer närmare toppformen för varje start. Kan få ett fint lopp här och blir att räkna med. 7 Miskos Padus är en startsnabb herre som är spetsfavorit enligt mig. Når han dit och får fuska bort en bit kan det vara en trevlig skräll!

Rank: 12, 6, 7, 8, 9, 3, 5, 2, 11, 4, 1, 10


I V75-5 blir 13 Hallsta Lotus jättefavorit och det är inget fel med det. Han är förmodligen totalt överlägsen och det finns väl egentligen inget att klaga på. Han riskerar dock att få göra grovjobbet själv, och med i hans rygg kommer 14 Röste Bo att sitta som klistrad. Röste Bo har bra form och är egentligen den ende som kan utmana Hallsta Lotus här. Jag tar med de båda, men även 7 Myllarfaks, som jag tror tar spets. Han leder i så fall länge, och kan faktiskt hålla undan. Ett roligt drag!

Rank: 13, 14, 7, 4, 3, 11, 15, 9, 6, 10, 12, 8, 5, 1, 2


I V75-6 får 2 Device tipsettan. Han släppte ledningen i lördags och satt fast i rygg på ledande Conrads Garland när denne tröttnade. Fick lucka sent och såg fullständigt lysande ut över linjen. Nu tar han spets igen, men denna gången hoppas jag att de kör i ledning. I så fall vinner han och jag chansspikar! Vill man gardera plockar man i så fall med 5 SJ's Otto som var riktigt dålig senast. Kan ha berott på att han var ute över fel distans. Nu är det rätta förutsättningar, men jag tror inte att han rubbar min spik...1 Persos Seaman såg fin ut senast och gick fort över upploppet. Var chanslös mot vinnande Yield Boko men knep andrapriset. Visade lite form igen och kan nypa en plats igen.

Rank: 2, 5, 1, 4, 9, 11, 10, 8, 12, 3, 7, 6


V75-7 är då Sommartravets final, och tipsettan ger jag till 1 Lexington Ås som kördes invändigt senast och fick köra slalom över upploppet mellan hästar. Det blev galopp till slut, men han såg dunderrfin ut! Hittar han bara ut från innerspåret denna gången blir han livsfarlig på speed. 12 Nisse Bean var helt grym i lördags då han krigade ner Pinepower Rose och vann med en nos. Står ganska så bra till i loppet, och han räknas med toppchans igen. 8 Nahar är starkast av alla i fältet, men har inte alltid ordning på benen. Senast galopperade han i segerstriden och hade nog vunnit annars. Ska "bara" krångla sig ut från innerspår här, och sen kan han sänka de den tunga vägen. 13 Chimall TT är en helt fantastisk häst som aldrig ger sig. Står dock med dubbla tillägg, med en ny kusk i vagnen. Då Fredrik Persson varnat för att han kan vara besvärlig ibland, så är det inte alls säkert att han vinner. Men kapacitet för att göra det, det har han! 15 Neo Smed galopperade i första kurvan i lördags. Har bra styrka och felfri är han absolut att räkna med!

Rank: 1, 12, 8, 13, 15, 6, 5, 9, 2, 14, 4, 3, 10, 7, 11


Systemet ser då ut då här:


1) 5,7,10,1 (11-4)

2) 6,5,2,12 (3-4)

3) 3 Rakas (7-1)

4) 12,6,7 (8-9)

5) 13,14,7 (4-3)

6) 2 Device (5-1)

7) 1,12,8,13,15 (6-5)


720 rader = 360 kronor

Lycka till!

V75
 
 
Ingen bild

Tobbe

31 juli 2010 08:37

Hej,

Mycket bra balanserat system. Jag gillar inte Hockey men Device borde ha en väldigt bra chans att vinna om han inte släpper ned Ryan Trot framför sig. Funderar på att spika Holger i avd 4 men bara om Örjan inte blir favorit. Är lite svag för Oktan Zet i samma lopp men min budget kräver 3 spikar för att få med de hästar jag vill ha. Hur som helst lycka till idag och må bäste häst vinna!

 
Niclas

Niclas

31 juli 2010 10:46

Tjenare!
Ja, det ser bra ut på förhand i alla fall. jag gillar inte heller Hockey, men hästen såg så himla fin ut förra lördagen att jag bestämde mig för att spika. Sir Holger vinner felfri. Åke Svanstedt var dessutom väldigt inne på Lexington Ås, så det kan bli en kul eftermiddag. Lycka till du med!

http://travspel.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

allt om spel och tips

31 juli 2010 13:01

Ser bra ut, men Per har ju indikerat att han inte ska köra i spets och att han hoppas på klaff då han kommer köra bakifrån med Rakas. Sen att hockey får gå i spets med Device är ju inte heller troligt då Ryan Trot är med och det är en häst som måste gå i spets för att kunna vinna ett lopp och det vet Erik om. Så han kommer garanterat köra för ledning. Svarar hockey upp då kör dom sönder varandra garanterat eller vad tror du?

 
Niclas

Niclas

31 juli 2010 13:15

ja, jag läste det efteråt att Rakas nog inte ska köras i spets. Jag kan bara hoppas att per ändrar sig. Vad det gäller Device ska han köras i spets idag, och Ryan Trot ska förmodligen köras bakifrån idag. Men vi får se...det blir spännande att se i alla fall, och jag tror på mina idéer:)

http://travspel.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Trattsson

31 juli 2010 13:17

Tror också på Device, så snabb ut den var senast tror jag inte att Ryan Trot tar sig förbi. Tråkigt med kallblod på V7:an det blir att gadera lite där med 4 och 14. Erik upp på Chimall TT känns som ett plus. Sen får man se om det blir ett nytt "krig" mellan Gooparna och Svanstedt som kan ställa till det, det kan börja redan i V75:1. Lycka till med liret.
P.S Ditt system ser bra ut.vi får hålla tummarna

 
Niclas

Niclas

31 juli 2010 13:23

Är inte helt säker på att det är ett plus med Erik bakom Chimall TT. Han är tydligen ganska så besvärlig, men kan nån lösa det så är det väl han. Device ser mer och mer ut som omgångens bästa spik. Kriget mellan de gröna lär fortsätta, och i så fall vinner väl Mountain Dew i V75-1? Lycka till själv! Håller tummarna för dig med!

http://travspel.bloggplatsen.se

 
Gregor

Gregor

2 augusti 2010 03:35

Och så galloperar lex. Ås, Sir Holger får för långt fram, Device var onödligt blöt o.s.v m.m etc. dito... ja vad skall man säga. Tottovovvarna gör det inte precis enkelt för oss lirare. Jösses skall det vara så besvärligt av fru fortuna att en endaste gång belöna oss med en storvinst.. Vi kräver ju inte mer, eller hur??
Lycka till din gamle gnu..

Gregor

http://www.glegolo.bloggspace.se

 
Niclas

Niclas

2 augusti 2010 11:06

Nej, precis, och det är väl inte mycket vi kräver? Men det kommer, Gregor, det kommer...

http://travspel.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards