Direktlänk till inlägg 29 juli 2010

Sammanfattning V65 Åby 29/7

Av Niclas Carlson - 29 juli 2010 23:32

Regn, regn och åter regn...Det regnade rätt så rejält på Åby idag men banan höll fint ändå.


I V65-1 blev det precis som jag förutspådde! 3 Zwack tog ledningen men släppte direkt till 4 Edouardo, som sen fick bestämma efter behag och vann hur lätt som helst. Såg mycket fin ut och fler segrar lär komma.


I V65-2 tog 1 Caliber TT ledningen. Drog i ganska så friskt tempo, och försökte att skaka av sig konkurrenterna runt sista kurvan. In på upploppet var han dock slagen, då 6 Politiken tackade för draghjälpen och stack förbi till en lätt seger före en bra avslutande 2 Madde SR.


I V65-3 kunde 1 Harpers Joker försvara innerspåret och höll ledningen. 4 Garland Kronos fick därmed gå i dödens. In på upploppet stod det och vägde en bit mellan dessa två, när helt plötsligt 6 Arras kom farandes och satte nosen först. Kul att se en 11-årig häst som fortfarande vill vara med och tävla!


I V65-4 var favoriten 6 Fiona KL inte på humör och galopperade direkt. 11 Nightlife La Marc fick en kalasstart och hittade andra ytter, som med 1500 meter kvar blev ledningen. Sen var det spel mot ett mål, och en överlägsen Nightlife La Marc bara försvann till en busenkel seger.


I V65-5 tog 6 Tamil Image ledningen direkt. Fick bestämma som han ville i ledningen, och in på upploppet såg han stenklar ut. Då kom 1 Ester Zonett som liftat med i rygg hela vägen upp på utsidan och utmanade, men Tamil Image höll nosen först.


I V65-6 galopperade 4 BK Bonnie Pearl direkt. 11 Tara Defi fick en fin resa i andra ytter, som sedermera blev dödens. Därifrån kontrollerade sen Flemming jensen allt och in på upploppet försvann hon till en enkel seger.


Spelmässigt blev det en femma idag, värd 699:-. Så det blev plus i alla fall, men utan pricken över i:et. Men det kommer....

V65
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards