Direktlänk till inlägg 29 juli 2010

V65 Åby 29/7

Av Niclas Carlson - 29 juli 2010 00:15

Torsdagens V65-omgång körs på Åby, och det ser ut att bli en ganska så lätt omgång. Men jag har haft fel förr....


I V65-1 ger jag tipset till 4 Edouardo, som släppte ledningen till Casher senast. Fick lucka när loppet i stort sett var över, men sköt till bra ändå. Kan få överta spetsen från 3 Zwack här, och sen ska han slås. Jag spikar! Den som inte vill spika direkt, kan i så fall plocka med 9 Nubi Lens som var bra på Charlottenlund för tre starter sen. Gick då i ledning och gav sig motvilligt mot en bra häst. Kan runt 14, och han räknas bakom Edouardo. 2 Grand Southwind är en lite trög häst som gärna vill ha rygglopp. Får han det har han en bra spurt att tillgå, och formen är helt ok.

Rank: 4, 9, 2, 10, 3, 5, 11, 7, 6, 1, 12, 8


V65-2 är ett lurigt treåringslopp. Tipsettan går till 4 Tryptofan Håleryd som vann på bra sätt senast. Tog över ledningen efter 500 meter, och stack sen bara undan. Motståndet kanske inte var så mycket att hurra över, men han gjorde det på ett bra sätt. Chans om han kommer till ledning igen. 8 Emerald Express är snabb ut och trots läget så kan han sitta bra till direkt. Vann efter lite tur senast då ledaren Dollar Access bröt ut i sista kurvan, varvid Emerald Express tog över ledningen och höll undan på ett bra sätt. Räknas tidigt! 1 Caliber TT var bra när han vann på Åby näst senast. Senast var han klart sämre och var inte som bäst då. Kan utmana från ett fint läge. 9 Holy Smoke vek sig från spets sist, men är bra i grunden och får ett fint lopp här. Farlig med klaff! 6 Politiken gick bra en bit på Åby när han var här sist men stannade helt på upploppet. Har gått bra i Danmark efter det och ska nog tas på allvar. 5 Once In A While är loppets jätterysare. Gick bra bakom kanonhästar som Formula One och Global Miracle senast och kan absolut skrälla här.

Rank: 4, 8, 1, 9, 6, 5, 2, 3, 7, 11, 10, 12


V65-3 är ett sprinterlopp för högsta klassen, och här får 4 Garland Kronos tipset. Han har skött sig bra i Gulddivisionen på slutet och nu är motståndet lite enklare. Flyger till spets här, och sen är loppet över. Solklar spik! Bakom Garland Kronos  har 1 Harpers Joker bra chans att bli tvåa. Återfaller ibland i gamla galoppsynder, men sköter han sig har han form och klass att bli tvåa. 5 Star Running fick ett smörlopp i rygg på Micro Mesh senast, men kunde inte hota honom. Formen är bra och kan nypa en plats igen.

Rank: 4, 1, 5, 9, 8, 6, 2, 3, 7


V65-4 är ett stayerlopp, och här kan man gå kort om man vill och vågar. 6 Fiona KL har varit lysande i sina senaste starter och vunnit väldigt enkelt. Det bara lyser form över hästen och får hon spets igen kan loppet vara över. 11 Nightlife La Marc flög fram över upploppet näst senast och var nära Fiona KL då. Vann sen ett lopp på Årjäng efter det och visade fortsatt form. Utmanar favoriten igen. 12 Stair Dance är lite upp och ner. Gillar distansen, men tar inte alltid ut sig helt. Får han ett rygglopp kan han avsluta bra och är en ständig rysare. 4 Quarl Du Goutier har inte startat på länge, men såg bra ut i kvalet, och det är en stark häst som älskar distansen. Flemming hade inte anmält hit om han inte tror att hästen har chans. 8 Lotto Lavec svek rejält sist, men han gillar distansen och kan få ett passande rygglopp här. Kan avsluta ruskigt fort och är en jätterysare.

Rank: 6, 11, 12, 4, 8, 10, 13, 2, 7, 3, 14, 9, 1, 5


I V65-5 sticker jag ut hakan lite och ger 2 Vejby Boom tipset. Hästen var lysande i Sprintermästaren och visade att han håller till i toppskiktet. Är kraftigt kuskförstärkt nu, och det här kan vara en fin vinnare. 1 Ester Zonett har gjort det bra i de senaste starterna. Har toppform och måste med på kupongen. 7 Rabane d'Atout är riktigt snabb från start och tar ledningen här - om hon går felfritt! Hon är lika snurrig som snabb, och galopperar tyvärr ofta. Håller hon sig på benen gör hon upp om segern. 6 Tamil Image svarade för en ruskig comeback senast. Tryckte rejält på ledande Molly Rocket och kunde till slut gå ifrån med en längd på en vass tid. Sitter inte det loppet i benen har han viss chans igen. 11 Mr Jef Fior blev det fel för senast. Tvingades till hård öppning i strid om ledningen, sen satt han i tredje inner. Var trött över upploppet, men har såpass hög kapacitet att han inte kan räknas bort här.

Rank: 2, 1, 7, 6, 11, 5, 3, 10, 9, 8, 12, 4


V65-6 är ett fint stolopp, och tipsettan ger jag till 11 Tara Defi som var lysande senast. Stack direkt till ledning och drog sedan de andra trötta. Går lika bra bakifrån och brukar göra bra lopp på Åby och det här ser ut som en bra chans. Det är dock jobbigt att ta in tillägg på sommaren, och därför plockar jag också med 4 BK Bonnie Pearl som var riktigt vass i debuten för Svanstedt näst senast. Försökte sen kvala in till Stochampionatet men missade med knapp marginal. Formen är bra och klarar hon bara fjärdespåret kan hon sitta i spets tidigt. Bra chans i så fall. Bakom dessa är det vidöppet, och den som har råd plockar med några till. 8 Yewel Boshoeve har formen på topp och med ett rygglopp blir hon farlig. 1 Tamina Silas har skött sig ok i hårda gäng, och kanske kan ramla undan från spets, om inte Svanstedt tar hand om den....

Rank: 11, 4, 8, 1, 6, 2, 5, 9, 10, 14, 12, 15, 7, 3, 13


Systemet ser ut så här:


1) 4 Edouardo (9-2)

2) 4,8,1,9,6,5 (2-3)

3) 4 Garland Kronos (1-5)

4) 6,11,12,4,8 (10-13)

5) 2,1,7,6,11 (5-3)

6) 11,4 (8-1)


300 rader

Lycka till!

V65
 
 
Ingen bild

Chrille

29 juli 2010 11:44

Helt rätt Niclas, V64 var ett skämt på många sätt och Åby lirar jag inte på (bara V75) undviker OS som pesten!

Tänk en tanke: undvik vissa spel under veckan, eller lira mindre... och öka på lördagens V75a!

Världens bästa spel omsätter varje lördag mellan 80-100 miljoner, och det skall vi lirar dela på, suveränt!!!!!

Kredit till dig som hela tiden håller igång sidan, vissa andra ligger ute med hemsidelik eller döda bloggar... andra leker omkring med sommartrav och trams... fint jobbat Niclas!

 
Niclas

Niclas

29 juli 2010 12:02

För det första: tack för de sköna orden, de värmer:)
Sen kan jag hålla med dig vad det gäller OS, väck med skiten! Förstår inte varför det ska finnas kvar alls. Jag har tänkt tanken också, att enbart koncentrera mig på V75, men då skulle det inte bli nåt drag i bloggen, utan den skulle nog bara tyna bort. Så istället försöker jag att hålla lågan uppe, och köra så hårt det bara går. Sen brukar jag avstå när de kör V65 uppe i norr, jag har ganska dålig kol på gänget där uppe, men finns det nåt man sett eller känner igen så kan det bli nåt där med. Men visst, V75 är världens bästa spel, ingen tvekan om det.
Kul att du läser och lägger en kommentar, det uppskattas!
Ha det så gott!

http://travspel.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Chrille

29 juli 2010 14:39

...du har helt rätt i dina tankegångar, förstår att du vill "hålla-i-gång" sidan!

En tidig idé till V75an på Bollnäs...
har faktiskt redan gjort systemet som ligger och väntar i datorn, mognar som ett fint vin! Har bestämt mig för att INTE läsa några tips denna vecka, blir bara snurrig...men skall stämma av med dina tankegångar senare.

Kolla in avd 7 några roliga tankar så här tidigt, kan ju förändras snabbt.
nr 5 HG Top Line från Stefan Arvidssons formstall men toppkusk Takter, skall dock kolla upp att inte volt och 5e innebär g-risk..
streckad till 5% idag.... kul!

nr 15 Neo Smed, var väl 2a i Danskt Derby, Lädret har talat gott om denna, skall vara en kanon. Nu jävligt intressant med Haugstad och streckad till 5-6% även denna!!! Jag slänger med dessa som kul drag, men det handlar väl om 2-13-och så får man inte glömma 12 Nisse Bean som ska gå barfota igen!

Vilket lopp!

 
Niclas

Niclas

29 juli 2010 15:24

HG Top Line gick bra i lördags och känns intressant med Takter. Har dock inte kollat motståndet än, men som sagt, intressant!
Neo Smed har jag varit inne på de senaste starterna, men han har haft otur på vägen. Finns risk för att han kan vara sliten efter hårt tävlande nu, men blir farlig ändå. Min vinnare än så länge är ju Nisse Bean, som var kanon i lördags, och Claes Sjöström lät väldigt positiv till att ta hem den gröna bucklan...Men vi får se, ska kolla in loppen imorgon, och då vet jag mer.
Men det är roliga idéer, såna som vi behöver:)

http://travspel.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Chrille

29 juli 2010 15:54

Gröna bucklan...nja, tyckte nog Classe såg närmast förskräckt ut, vem kan vilja ha en sån?? Finns väl bara en plats för den, sophämtningen eller återvinningscentralen. Ingen risk för täta starter hos Nisse....? Vi må kolla...

 
Niclas

Niclas

29 juli 2010 16:36

Haha, ja det kanske är den enda platsen för den:)
Nja, får nog kolla upp det med täta starter. Jag tror han pallar det och han tog ju inte ut sig för fullt i lördags. Men det ska kollas:)

http://travspel.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Chrille

29 juli 2010 17:38

För att visa betydelsen av din sida så har jag otroligt nog lirat på Åby ikväll, blysamma 24 kr så det blir nog inget att räkna in, men är man inte med så kan man inte vinna!
Registrerat spel

Datum: 2010-07-29
Bana: Åby
Spelform: V65, omg. 153

Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 4
2 1, 2, 4, 9
3 4
4 6, 11
5 1, 2, 6
6 4

24 rader x 1 x 1,00 kr =
24,00 kr

Kvittonummer: CD00 58AD 3599 4004

 
Vinnarskalle

Vinnarskalle

29 juli 2010 17:40

Hej, jag kämpar lite i motvind med min blogg, men vägrar ge upp. Inne på andra året nu, men antalet läsare verkar aldrig stiga ;-)
Kanske för att jag alltför sällan vinner? Fast jag gick plus i fjol på spelet, så det kan inte vara alltför sopigt!
Försöker blanda mina tips med lite humor o vardag, ni är välkomna att titta in, i alla fall!

P.S
NIclas, din blogg äger verkligen när det gäller att vara påläst!

http://vinnarskalle-jc.blogspot.com

 
Niclas

Niclas

29 juli 2010 17:52

Chrille: håller tummarna för din rad:) Ibland kan ju även små insatser bära frukt:)
Vinnarskalle: Tack för de fina orden! Vi travspelare är väl ganska så envisa av oss, vi ger aldrig upp:) Och går man plus på liret, då är man rätt ute! Tittar in på din sida lite då och då, och jag ska även sätta dit en länk till dig.

http://travspel.bloggplatsen.se

 
Vinnarskalle

Vinnarskalle

29 juli 2010 18:26

Tack för länken, och lycka till ikväll! :-)

http://vinnarskalle-jc.blogspot.com

 
Niclas

Niclas

29 juli 2010 18:35

Varsågod, och tack så mycket:) Lycka till själv!

http://travspel.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Milla

29 juli 2010 22:09

bra jobbat niclas ..fattar inte var nr 4 tog vägen i loppet vi missade.. men plus fick vi.. bra! hoppas på en 6a i morgon nu! jag hoppas inte du slutar å ge tips!

 
Niclas

Niclas

29 juli 2010 22:42

Milla, han blev trea efter ett tungt lopp i dödens. Han gjorde ett bra lopp så man kan inte klaga. Klart jag inte slutar, jag har ju bara börjat:)

http://travspel.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Chrille

29 juli 2010 22:56

Snyggt Niclas, f-n va nära full pott...
håll grytan kokande tills på lördag!
Impad!

 
Niclas

Niclas

29 juli 2010 23:32

Ja, lite surt, men Garland Kronos gjorde ett topplopp ändå. Klart att grytan ska koka, på lördag är den stekhet!

http://travspel.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards