Direktlänk till inlägg 21 juli 2010

V65 Axevalla 25/7

Av Niclas Carlson - 21 juli 2010 11:45

Så är det då dags för Stochampionatet 2010. Själva omgången ser ganska så lättlöst ut, men nånstans finns det nån fallgrop. Jag hoppas att jag undviker den:)


V65-1 är ett sexåringslopp med en del dugliga hästar. Tipset går till 7 Tom Raider som väl var lite blek om nosen senast då han fick gå i dödens och tröttnade sista biten. Har läge att ladda för spets här, och kommer han dit är det en bra chans. 6 Einar Celeber galopperade från start sist, men var bra i två starter innan. Räknas tidigt här. 2 Minos Vang gick sig rejält trött i lördags, men sitter inte det loppet i benen så är han med här framme. 1 Dust All Over återföll i sina galoppsynder i lördags igen. Felfri är han absolut med och slåss om segern. 5 Year In Review är en fin häst som nu gör årsdebut. Normalt sett behövs det nåt lopp i kroppen, men när det gäller Svanstedt så brukar de vara vassa direkt. Jag vågar inte ta bort denne kapable herre...

Rank: 7, 6, 2, 1, 5, 3, 4


I V65-2 ger jag tipset till 4 Vino Camielle. Han har passande förutsättningar, då han är starsnabb och är i bra form. Var mycket bra när han vann på Visby, och undviker han tokkörning, så är det en bra chans. 2 Quito Gold har formen på topp, men vinner inte så ofta. Kan lifta med i rygg på Vino Camielle här och hoppas på lucka till slut. 8 Yanantin Boko är väl klasshästen i gänget, men spåret gör att han får göra allt jobb själv. Räknas tidigt ändå.

Rank: 4, 2, 8, 5, 6, 3, 10, 9, 7, 1


V65-3 är Slaget vid Axevalla Hed, ett fint treåringslopp, där 1 Formula One får tipset. Var kalasfin då han vann efter en resa i dödens senast. Har bra förutsättningar här och kan vara en chansspik för den som vågar. Jag garderar dock, bla med den som var målfotoslagen tvåa efter Formula One sist, 2 Global Miracle. Då gick han i spets och höll sånär undan. Kan få revansch nu. 7 Noak LB har Ludde höga tankar om, men han har inte fått det att stämma riktigt i år. Har bra kapacitet och har absolut chans att utmana. 4 Classic Man gör bra ifrån sig hela tiden, och måste tas på allvar. Felfri har han kapacitet att vinna.

Rank: 1, 2, 7, 4, 5, 6, 3


V65-4 är Rixallsvenskans lopp, och här chansspikar jag 12 Gitano. Hästen har överlägsen fart för det här gänget, men är inte att lita på och galoppen kan komma när som helst. Felfri viner han det här överlägset! 8 Mr Jeowill är startsnabb och kanske kan roffa åt sig spets trots läget. Även han är dock galopplysten, men går han felfritt så ska han räknas. 10 Keep It Face är en hyfsad häst som kan en del. Platschans.

Rank: 12, 8, 10, 6, 11, 3, 2, 7, 5, 9, 4, 1


I V65-5 ger jag tipset till 5 Ilaria Jet som var mycket fin när hon vann ett försök till Elitloppet. Har varit direkt usel efter det, men det här gänget bör hon ändå kunna städa av. Men då formen är minst sagt diffus, så blir det gardering. 7 Paper Moon flög fram över upploppet sist, och gör hon om det så kan hon definitivt vinna. Bra form. 8 Debbie Brodda får nu möta lite enklare hästar än hon är van vid. Ska ha bra chans trots lget.

Rank: 5, 7, 8, 6, 2, 4, 1, 9, 3


V65-6 är då Stochampionatet 2010. Jag kan inte göra annat än att spika 3 Viola Silas. Hon såg fin ut sist, och vann efter behag. Har säkert gått framåt av det loppet också, och med den respekt hon för med sig, så tror jag att hon vinner det här också. Den stora varningen är 2 Vitesse d'Inverne som var lysande i sitt kval. Bombade runt på 14,5, och visade att hon är att räkna med. Tar andrapriset! 4 La Bellouet är i bra form nu, och hamnar långt framme här. Tror dock inte att hon kan vinna...

Rank: 3, 2, 4, 10, 9, 8, 1, 12, 7, 11, 6, 5


Systemet ser ut så här:


1) 7,6,2,1,5 (3-4)

2) 4,2,8 (5-6)

3) 1,2,7,4 (5-6)

4) 12 Gitano (8-10)

5) 5,7,8 (6-2)

6) 3 Viola Silas (2-4)


180 rader

Lycka till!

V65
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards