Direktlänk till inlägg 21 juli 2010

V64 Solvalla 21/7

Av Niclas Carlson - 21 juli 2010 00:30

Så, då var jag tillbaka igen, och V64 är tillbaka på Solvalla.


I V64-1 ger jag tipset till 6 Speedy Gold, som var på vippen att ta ledningen från Torvald Palema senast. Misslyckades med nån centimeters marginal, och fick sen ett tungt lopp. Här har han bra chans att nå ledningen, och därifrån ska han räknas tidigt. 4 Victory Love kördes invändigt senast och hade gott om krafter kvar i mål. De kan han ha nytta av idag, och jag tror han kommer göra ett bra lopp. 7 Gjedo' Du Louvre är en hyfsad häst, som Leif Berggren har höga tankar om. Har inte visat nånting av värde i år, men gick bra i några starter förra året i Sverige. En jätteskräll!

Rank: 6, 4, 7, 5, 8, 1, 3, 2


V64-2 är ett härligt stayerlopp, och tipset går här till 13 Winning Love, som avslutade strålande sist. Är väl lite beroende av rygglopp, men har en härlig speed i dem lägena. Klarar distansen men det är ingen mordvinnare, så det blir gardering. 8 Roadshow är stark som få, men har i år ägnat sig åt galopp. Går han felfritt sitter ingen säker här. 7 Igloo Skift vann på bra sätt senast och gör säkert ett bra lopp igen. Är med i striden. 3 Evil Jagg har hög kapacitet men har inte varit att lita på i år. Sist gick han felfritt, men fick ett omöjligt lopp. Har styrkan och går han felfritt blir han att räkna med. 11 Moga Kannibalen gillar distansen och är rysaren i loppet....

Rank: 13, 8, 7, 3, 11, 12, 1, 4, 9, 10, 6, 5


I V64-3 hittar jag kvällens klaraste spik. 12 Global Jewel avslutade bra efter ett lite passivt lopp sist. Visade att formen sitter i, och det här motståndet ska hon lägga på rygg utan att bottnas. Stenklar! Motbuden är i första hand 10 Greta Töll som har bra form och kan få ett bra lopp i rygg på Global Jewel. Farlig i så fall. 5 Västerbofromheaven är i bra form, och vann på ett mycket bra sätt näst senast. Luring felfri.

Rank: 12, 10, 5, 8, 11, 9, 2, 1, 7, 6, 4, 3


V64-4 är dagens svåraste lopp, och här rekommenderar jag många streck. Tipset går till 9 Quando Streamline som satt fast i rygg på vinnaren sist. Goop upp nu och är hyperintressant! 1 Elle Fabulous höll bra från dödens näst senast och har ett intressant läge nu. Rysare! 11 Purple Sky drog i bra tempo i spets senast. Fick dock kämpa för segern men visade bra inställning. Med där framme. 8 Sanda Seacrest var bra senast efter ett smyglopp. Kan få det igen, och med senaste loppet på näthinnan kan hon vara en rysare. 10 Ywonne Hornline vann på bra sätt från ledningen senast. Bakifrån nu, men är säkert med där framme igen. 3 Noah Wibb gick bra senast och visade att formen är där. Ska räknas!

RanK. 9, 1, 11, 8, 10, 3, 2, 6, 7, 13, 14, 4, 5, 15, 12


V64-5 är ett trevligt treåringslopp, och tipsettan går till 1 Dollar Access, som visade ruskig fart sist. Öppnade bra till ledning, fick sen tryck i omgångar men svarade envist ledningen. Stack undan 600 före mål, men bröt plötsligt ut flera spår i sista kurvan. Kom tillbaka på upploppet men kunde inte ta sig förbi vinnaren då. Kapacitetsmässigt är det ingen som är i närheten, men uppträdandet sist gör att jag garderar. 3 Campbell Ås har även han visat bra fartresurser. I årsdebuten näst senast gick han till snabb attack 700 före mål, och höll farten hela vägen. Sist galopperade han i segerstriden. Räknas tidigt! 6 So Here I Am gick i dödens senast och bara gick undan över upploppet. Var kanonfin och är med där framme igen.

Rank: 1, 3, 6, 5, 8, 10, 9, 2, 4, 7


I V64-6 kommer då dagens andra spik, i form av 6 Le Cannibale. Fick öppna hårt för spets senast, och fick hårt tryck sista 800, och höll på ett bra sätt. Fickmålfotostryk av vasst spurtande 2 Treecko. Jag tror Le Cannibale går till spets igen, och håller hela vägen denna gången. 2 Treecko vann sist efter en sylvass spurt. Är i bra form, men känns huvudet kortare mot Le Cannibale. 5 Mils You Love vann på bra sätt senast, men såg inte rolig ut i aktionen. Gör säkert ett bra lopp igen, men jag tror inte det räcker till seger. 1 Nahar är stark som bara den, men långsam ut och riskerar att sitta fast

Rank: 6, 2, 5, 1, 13, 9, 10, 12, 11, 3, 7, 4, 8


Systemet ser då ut så här:


1) 6,4,7 (5-8)

2) 13,8,7,3,11 (12-1)

3) 12 Global Jewel (10-5)

4) 9,1,11,8,10,3 (2-6)

5) 1,3,6 (5-8)

6) 6 Le Cannibale (2-5)


270 rader

Lycka till!!

V64
 
 
Ingen bild

Masen

22 juli 2010 15:30

Snygg rad och inte långt från storslam.....hoppas du spela en DD oxå

 
Niclas

Niclas

22 juli 2010 18:44

Ja, det var nära...Jo, jag hade 30 spänn på dubbeln så det blev helt ok:)

http://travspel.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards