Direktlänk till inlägg 17 juli 2010

V75 Årjäng 17/7

Av Niclas Carlson - 17 juli 2010 02:00

Sommarbanan nummer ett - Årjäng - arrangerar V75 imorgon. "Alla" lär vara där, och det kommer som vanligt vara mycket folk på banan, precis som det ska vara:) Omgången ser helt omöjlig ut och det kan bli riktigt stora pengar återigen. Jag kan redan nu avslöja att det blir tre spikar, mest beroende på att de andra loppen kräver många streck...Det blir en chansning, men såna har ju gått in förut också:)


V75-1 är ett svårt sprinterlopp, och jag ger tipset till 9 Crown's Banker, som är en riktig flygmaskin. Han vann sin årsdebut på Forus för två veckor sen på ett bra sätt, och har gått framåt i form. Löper han upp till sitt kunnande, dvs en låg 11-tid, då mosar han det här gänget. Jag chansspikar! Motståndet är tufft och jämnt, och den som garderar får nog nästan ta hela fältet. 11 Sundbys Gidde är i bra form, men läget är inte roligt. Kommer han bra till, så kan han gå fort till slut, men jag tror inte han rår på Crown's Banker. 10 Baltic Dream var ute i ett för honom stenhårt gäng sist (Micro Mesh vann), och slutade sist. Kan mycket bättre än så, men kanske går bäst i spets. Var läcker att se när han vann på Åby för ett tag sen, och jag tror att han gör ett bra lopp igen. 5 Verdi Boko galopperade från start sist, men gjorde en bra upphämtning och levererade dessutom en bra spurt över upploppet. Farlig!

Rank: 9, 11, 10, 5, 8, 12, 1, 3, 4, 2, 7, 6


V75-2 är ett svårt stolopp, och här får 8 Fast Allegro tipsettan. Har varit riktigt bra på slutet, och formen kan nog inte vara bättre. Åke Svanstedt brukar inte sitta fast, och jag tror att han krånglar sig ut nånstans under vägen. Bra chans att sänka allt i så fall. 1 Saint Ann var hyfsad från spets senast, men imponerade inte på mig. Kan mycket väl ta spets här och kanske rinna undan ändå. 6 Frenchise är snabb från start och kanske kan lugga Saint Ann på ledningen. Formen är bra och från spets kan det vara en bra chans. 14 Yewel Boshoeve gör alltid bra avslutningar, och formen är fin. Ska gå barfota nu, och är ett givet streck. 13 Fly High Kemp är i sitt livs form, och det här är en bra häst. Med draghjälp fram till 300 kvar så blir hon livsfarlig!

Rank: 8, 1, 6, 14, 13, 15, 3, 10, 7, 12, 9, 2, 5, 4, 11


I V75-3 ger jag tipset till 9 Rune US som varit kanonfin i årets två starter. Han har då gått i ledningen, och dit når han ju inte nu. Men han går lika bra bakifrån och det känns som att han utvecklats ytterligare. Med vild körning där framme och en ytterst tveksam favorit, så tycker jag det här ser ut som en toppchans. Det blir en chansspik här med! Garderar man så tycker jag att 11 Lavec Kronos är klar andrahäst. Trots sin tråkiga rad så är han i bra form, och går han felfritt så är han långt framme här. Ludde låter sådär illmarigt nöjd...7 Scarlets Aino närmar sig toppformen, och lär laddas vad som går mot spets. Sist höll han hyfsat från dödens på speedwaybanan i Åmål. Kommer han till ledning och håller sig lugn säljer han sig dyrt. 4 Beanie MM blir storfavorit igen, och jag tycker det är helt obegripligt. Han har vunnit ett lopp i år, det var ett billigt uttagningslopp till Olympiatravet i mars. Sen har det pratats om otur, han har inte varit lugn i loppen osv...Tyvärr tror jag att han blev knäckt när han var med i Elitloppet, och de loppen han gjort efter Elitloppet skvallrar om det. Senast var han i stort sett skyldig att vinna, men åkte dit i sista stegen. Han skulle nog må bättre om han fick vila några veckor....

Rank: 9, 11, 7, 4, 5, 3, 10, 8, 1, 6, 2


V75-4 är ett långlopp för Klass 2. 6 Nouveau Zet gillar distansen och är stark som en björn. Tyvärr kan han galoppera i starten, men från spår sex bör han väl gå felfritt. Då det ser ut som att han är klassen i gänget, och är i toppform, så blir han den tredje spiken denna veckan. Garderingsbud finns, i första hand 7 Johan Chou som även han trivs på distansen. Han har däremot varit lite blek i de senaste starterna, men Bo Falsig har ändrat lite i träningen och är nöjd med hästen igen. Kan vara en rysare! 11 Lanzelot Eson var lysande när han vann näst senast, och sist avslutade han sylvasst efter ett passivt upplägg. Har bra fart, men hur klarar han distansen? 1 Heaven Broline kan vara en rysare från innerspår. Är inte så snabb ut, men har bra styrka och han är i bra form....

Rank: 6, 7, 11, 1, 3, 8, 10, 4, 9, 12, 2, 5


I V75-5 är det dags för kallbloden. Mitt förstastreck blir 6 Farkstrek som har varit fantastiskt bra i år. Näst senast på Östersund drog han i hårt tempo hela vägen och var överlägsen. Ska enligt uppgift köras till ledning, och lyckas han med det kan det vara klart...Den som kommer att ha ledningen en bit är 1 Rimaggan, som är en stark och rejäl häst. Trivs bäst i spets, och det kan vara så att man svarar om Farkstrek kommer. Kan vara en luring från spets. 13 Lome Mix har fått tuffa lopp på slutet och det finns en risk att det blir det nu igen. Var bra som tvåa senast och kan han få lite hjälp på vägen så dyker han upp i striden igen. 14 Vildvitter har levererat vassa avslutningar på slutet. Har suttit alldeles för långt bak och körts lite väl passivt, men farten finns där. Om det inte är för långt fram till täten när attacken sätts in kan han svepa allt. Jag tar även med 15 Lix Mollyn som vann på bra sätt sist. Står sämre inne i loppet nu, men med ett rygglopp så har han en vass avslutning. Det här är ett svårt lopp, och jag varnar även för 8 Björsbergs Glitter och 7 Björlifaks!

Rank: 6, 1, 13, 14, 15, 8, 7, 11, 3, 4, 12, 2, 5, 9, 10


I V75-6 får 11 Joke Face tipset efter uppvisningen sist. Han var fantastiskt bra då och hade nog kunnat vinna Gulddivisionen den dagen! Nu är det andra förutsättningar, och det får inte strula för mycket på vägen från bakspåret. Kapacitetsmässigt är han överlägsen, men spåret gör att jag garderar. 2 Japanese Face är i bra form, men var fullständigt avklädd av Joke Face sist. Är snabb ut och kommer han till ledningen kan han vara svårslagen. 3 Lord Rocket var tvåa bakom Joke Face sist, och gjorde ett bra lopp då. Är lite missgynnad av distansen nu, men kan nog ändå leverera en 700-metersrökare, och känns härligt bortglömd. 4 Sir Holger galopperade senast, men gick bra efteråt. Har ett bättre läge nu, och tränaren är optimist. Luring!

Rank: 11, 2, 3, 4, 9, 12, 7, 5, 10, 1, 6, 8


V75-7 är ett långlopp för Silverdivisionen. Jag ger tipsettan till 7 Minos Vang som tidigare varit hopplöst osäker, men nu är stabil som ett lås. Han är snabb ut och jag tror han tar sig till spets efter ca 300 meter. En bra chans att hålla undan i så fall. 4 Neo Smed var mycket bra i debuten för Lähdekorpi. Gick i dödens hela vägen, knäckte ledaren, men fick stryk av Yucca Boko som liftat med i Neo Smeds rygg. Riskerar att få göra grovjobet nu med, men kan mycket väl vara vinnaren. 8 SJ's Otto höll undan med knapp marginal mot stallkamraten MT Cherokee senast. Är säkert lite förbättrad nu, men spåret kan innebära problem. Hittar han ut har han kapacitet för seger. 3 Local Conch är kanske fältets bästa häst, men han har svårt för att gå felfritt nu. Gick jättebra efter galopp 1100 kvar senast, så formen är som den ska. Felfri är det en bra segerchans! 6 New Varenne LA har jag ingen koll på, men vad jag har hört så handlar det om en stark, snabb häst som norrmännen tycker ska ha toppchans här. De kan ha rätt...10 Rano får det sista strecket på kupongen. Har gjort riktiga kanonlopp på slutet och var inte stort slagen sist. Kan ta en välförtjänt seger nu.

Rank: 7, 4, 8, 3, 6, 10, 1, 9, 12, 2, 5, 11


Systemet ser då ut så här:


1) 9 Crown's Banker (11-10)

2) 8,1,6,14,13 (15-3)

3) 9 Rune US (11-7)

4) 6 Nouveau Zet (7-11)

5) 6,1,13,14,15 (8-7)

6) 11,2,3,4 (9-12)

7) 7,4,8,3,6,10 (1-9)


600 rader = 300 kronor


Lycka till!!

V75
 
 
Ingen bild

Milla

17 juli 2010 18:00

snyggt jobbat igen då niclas! imorgon sätter vi 6:an med rejäl utdelning eller vad tycker du? Formen börjar infinna sig nu tycker jag :)

 
Ingen bild

mats

17 juli 2010 19:07

hej niclas synd att du satte 11 an som reserv men jag tycker att du är den mest utförlige tipparen som finns synd att det blev favoriterna i slutet.men det blir ju inte miljoner varje gåmg. ha det så bra du tar det snart. hälsningar mats

 
Ingen bild

mats

17 juli 2010 19:31

din ranking är bäst.1.5.2.1.3.1.4 jätteduktig är du. jag fick ändå bara 6 rätt men snart sitter den där.mats

 
Niclas

Niclas

17 juli 2010 20:24

Milla: klart att jag hoppas, men vet också hur svårt detta är. Det viktigaste för mig är att få full pott. det är det jag kan påverka. Utdelningen får bli som den blir...
Mats: Jag grämer mig som f-n över att jag inte lockade med Lavec Kronos. jag skrev ju att Ludde lät illmarigt nöjd, och det stämde ju...tack för de sköna orden, och självklart så sitter vi snart där med full pott!

http://travspel.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards