Direktlänk till inlägg 11 juli 2010

Kort sammanfattning V75 Halmstad 10/7

Av Niclas Carlson - 11 juli 2010 00:46

Skrällarna stod som spön i backen idag igen...För tredje veckan i rad smällde det i Gulddivisionen. Det gör ju att man börjar undra om den svenska eliten helt plötsligt blivit sämre, eller om det bara är tillfälligheter..


V75-1 inleddes med att 1 Skully Gully enkelt behöll ledningen. Fick bestämma i 12-tempo med värsta motbudet 5 Swept To Victory på utsidan. In på upploppet fick plötsligt 9 Calamra Donna lucka från tredje inner, och Skully Gully hade inget svar nu heller. Första skrällen var ett faktum..


I V75-2 blev det en suverän uppvisning av 7 Pinepower Rose. Han missade i starten, men släpptes till ledning efter 550 meter. 1 Hotnight Crash missade även han i starten men fick ändå andra ytter så småningom. Han var dock chanslös att utmana när Pinepower Rose bara stack undan över upploppet till en överlägsen seger.


I V75-3 var det racerfart från början. 4 Golden Haro var pigg värre och spetsade hur lätt som helst. Öppnade 07,5 första 500, och släppte då ledningen till 2 Garland Kronos. Därmed fick storfavoriten 6 Commander Crowe gå i dödens. 700 före mål började Commander Crowe att trycka upp tempot, och 300 före mål var Garland Kronos en slagen häst. Då kom 3 Infatti November hastigt fram i rygg på Commander Crowe och vreds ut till attack in på upploppet. Infatti November spurtade som en demon och gick förbi hur lätt som helst och dagens andra skräll var klar.


I V75-4 tog 1 Badly Drawn Boy ledningen, med 3 Havbergs Gidde på utsidan och 5 Mils You Love i andra ytter. Havbergs Gidde satte stenhård press på ledaren 400 kvar, och in på upploppet hade han kopplat greppet. Men då kom Mils You Love och 50 meter före mål hade Mils You Love avgjort loppet.


V75-5 blev ett galoppfyllt lopp. 3 Olivia Lavec galopperade efter 350 meter, 11 Rania galopperade efter 1300 meter på väg framåt. 7 Alice Håleryd satt i spets och fick bestämma efter behag. 600 före mål blev hon rädd när kusken ryckte öronkappan, och galopperade. Då fick 1 Midnight La Marc ledningen gratis, och stack bara iväg. Det fanns ingen som kunde haka på och den tredje skrällen vann överlägset. Olivia Lavec gick bra efter sin galopp och blev tvåa.


I V75-6 tog 5 Nostro Value hand om ledningen. 6 Vincent Du Ling fick traska i dödens, och det gillade han inte. När upploppet nalkades var Nostro Value slagen, istället kom 9 Propeller farandes efter en resa i de bakre regionerna. Propeller gick riktigt fort över upploppet och vann tämligen enkelt, och den fjärde skrällen var ett faktum.


I V75-7 var 1 Caddie Comet snabbast från start. 7 Chimall TT blev hängandes i tredjespår och kom fram till dödens efter 950 meter. Varvet öppnades efter 11,4 och då attackerade 3 Conrads Garland från fjärde ytter. Denne gick riktgit fort och var uppe jämsides med tätduon 300 kvar. In på upploppet kopplade Chimall TT greppet på Caddie Comet som gav upp. Conrads Garland försökte att ta sig förbi, 2 Hardy Ribb spurtade vasst och 9 MT Cherokee satt fast med gott om krafter kvar. Men det fanns inget att göra åt Chimall TT som imponerade nåt oerhört. Snacka om att ha en vinnarskalle! Segertiden fina 11,4.


Spelmässigt var jag helt offside idag. Tre rätt blev det, och det är inte godkänt. Nu blir det ett kort uppehåll, jag är tillbaka med tips till V65 på Jägersro på tisdag.

Ha det så gott så länge!

V75
 
 
Ingen bild

underbarnet

11 juli 2010 08:46

kort uppehåll, hur ska jag då förlora mina pengar?

 
Niclas

Niclas

11 juli 2010 09:05

Det är lugnt, det finns ju andra spel man kan göra det på:) Men nu är strejken avblåst, så nu ska vi plugga som bara den till Axevalla så ska du få många fina vinnare:)

http://travspel.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Chrille

12 juli 2010 17:12

...spar några spänn till Årjäng på lördag,
det ser INTE lätt ut! Detta sagt då jag bara "skummat" igenom startlistan, och inte brukar det bli lättare då man grottar ner sig!

 
Niclas

Niclas

12 juli 2010 17:40

Jag såg det igår...första tanken var: "hur f-n ska man kunna hitta nån spik här?" det ser grymt svårt ut, men jag ska grotta ner mig på fredag kväll i lopparkivet och lite annat, så får vi se om det poppar upp några vinnare:) I Årjängs Stora Sprinterpris blir det gardering i alla fall! Misstänker att Russel November bara är ute för att luftas och få ett lopp i kroppen innan Hugo Åbergs...Men vi får se:)

http://travspel.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Milla

13 juli 2010 12:53

Hej nu är du på banan igen.. jag vann lite under dessa dagarna du varit borta.. när kommer raden för årjäng?

 
Niclas

Niclas

13 juli 2010 16:46

Ja, nu är jag tillbaka. Menar du V75, så kommer det natten till lördag...

http://travspel.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Milla

13 juli 2010 17:15

ja jag menar v75..

 
Niclas

Niclas

13 juli 2010 17:59

OK:) Det kommer som vanligt natten till lördag:) Men kan redan nu säga att det ser svårt ut....

http://travspel.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards