Direktlänk till inlägg 8 juli 2010

V65 Halmstad 8/7

Av Niclas Carlson - 8 juli 2010 10:18

Sprintermästaren avgörs ikväll på Halmstadtravet, och som vanligt har man fått ihop bra startfält. Låt oss hoppas att det blir soligt, varmt och ett lopp att minnas:)


V65-1 är första försöket till Sprintermästaren och storfavorit här blir 1 Sebastian K, som har imponerat oerhört i år. Han är startsnabb, har bra form, och är laddad inför det här loppet. Det ser ut som en toppchans och jag spikar! 5 Lisa's Big Boy är en fin häst i bra form, och han kan absolut nypa en finalplats här. 3 Windshear är en snabbstartare som är i bra form. Har passande förutsättningar nu och grejar en finalplats. 10 Commanding View är en spännande finsk gäst, som jag inte vet nånting om. Men jag vet att när Pekka Korpi kommer till Sverige, då har han nåt att köra med...

Rank: 1, 5, 3, 10, 7, 2, 8, 4, 9


V65-2 är det andra försöket till Sprintermästaren, och jag ger tipset till 3 Zyrano Boko som såg kanonfin ut senast. Satt då fast i ryggen på ledande och vinnande I Won't Dance, och fick luckan först 50 meter före mål. Sköt till bra då. Här sätter han sig inte fast, det kan t.o.m bli ledning. Ska ha en bra chans att ta hem det här. 2 Alvena Pampas är lite orutnerad i de här sammanhangen, men har gått bra lopp på slutet, och tog senast en fin seger i V75. Då gick han bra i spåren sista 600, här blir det nog ett lopp i ledning eller andra ytter. Bra chans att ta sig till final. 10 Oracle har verkligen ingen tur med spåren, och har fått bakspår igen. Har visat att han är en topphäst, men senast var han lite blek. Tar väl ändå en finalplats? 5 You Bet Hornline är startsnabb och lär laddas från start. Har tagits lugnt i år, och inte stött på det allra värsta motståndet. En outsider.

Rank: 3, 2, 10, 5, 7, 8, 9, 6, 1, 4


V65-3 är det tredje och sista försöket till Sprintermästaren. Tipset går till 2 Alvena Pele som har fått ett kalasläge. Hästen är i toppform, och här lär det bli ledningen. Toppchans! 10 Select Yankee är kanske bästa hästen i fältet, och han har utvecklats enormt sen jag såg honom i debuten för Svanstedt i början av april. Formen är bra, men läget gör att han blir rankad som tvåa. Toppchans at ta sig till final är det ändå. 5 Global Limousine är i toppform, och gör inte bort sig här. Har kanske inte hårdheten än, men det handlar om en bra häst. Platschans. 9 Kick Hanover tog en fin seger sist, och vsade upp en vass speed. Tar rygg på Svanstedt här och kanske speedar ner dem sen? Platschans...

Rank: 2, 10, 5, 9, 4, 8, 7, 1, 6


V65-4 är ett stayerlopp där tilläggshästarna står rätt så billigt inne i loppet. 9 Derby Clipper går bra hela tiden. Sist var han chanslös att utmana To Be Sir om segern, men det berodde på ett passivt upplägg och att ingen ville gå framåt. Körs han för seger idag har han en bra chans at ta hem det. 8 True Q gillar distansen, men har inte varit som bäst på slutet. Senast galopperade han direkt i starten, och han har samma läge nu...Kapaciteten finns för seger. 5 Nelson Derm var chanslös att utmana Joke Face senast. Gick i dödens större delen av loppet, och höll bra. kan utmana här. 7 Mr Jef Fior är en riktigt fin häst som är i bra form. Tar spets här och kanske kan hålla undan. 3 Abra Dimanche var enorm vid segern på Vaggeryd näst senast. Gillar distansen, men möter tuffare hästar nu. Kan dock överraska...Sista strecket hamnar på 13 Qato Quattro som är en topphäst, men som inte gärna visar det så ofta. Får Erik i sulkyn nu, och det känns klart spännande. Löper han upp till sin kapacitet så är han med i striden.

Rank: 9, 8, 5, 7, 3, 13, 2, 4, 11, 12, 14, 6, 10


I V65-5 hittar jag dagens andra spik i form av 7 Le Cannibale. Det här är en klassklättrare som har formen i topp. Vann lekande lätt sist på Visby, och tar förmodligen , hand om ledningen här. Det ska vara en toppchans det här. 10 Zorroh ST är i bra form och är väl den som kan utmana favoriten om segern. 6 Turbo MM gick bra senast och gör säkert ett bra lopp igen.

Rank: 7, 10, 6, 12, 4, 5, 1, 2, 8, 3, 11


V65-6 är ett stolopp och här ger jag tipset till 4 Nobility, som varit bra på slutet utan att få vinna. Näst senast mötte hon toppston i from av Bring Me Luck US, och gjorde det bra. Senast blev hon grovt störd 600 kvar under atack, och fick för långt fram till vinnaren. Har en bra chans att få revansch nu. 2 Dreamalittledream fick stryk för första gången i Sveige sist. Gick ändå hyfsat och formen ska fortsatt vara bra. Är snabb ut och är den som kan hota mitt tips. 3 Mozzarella Ås flög fram på bortre långsidan sist, och svepte fältet från tredje ytter. Såg mycket fin ut och kan vara en luring här.

Rank: 4, 2, 3, 10, 9, 1, 6, 5, 7, 8, 11, 12


Systemet ser då ut som så här:


1) 1 Sebastian K (5-3)

2) 3,2,10,5 (7-8)

3) 2,10,5,9 (4-8)

4) 9,8,5,7,3,13 (2-4)

5) 7 Le Cannibale (10-6)

6) 4,2,3 (10-9)


288 rader


Vem som vinner finalen av Sprintermästaren? Sebastian K eller Select Yankee...

Lycka till!

V65
 
 
Ingen bild

Trattsson

8 juli 2010 19:07

Tror Svanstedt vinner finalen. Flemming kommer med en häst hade kanske varit fin chans spik

 
Niclas

Niclas

8 juli 2010 19:24

Det är nog en toppchans när han bara kommer med den. Det finns ju en viss risk att det blir väldigt låg utdelning idag...

http://travspel.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Milla

8 juli 2010 21:26

vilken otroligt snäv miss vi hade i 5:e loppet synd alltså.. hoppas vi kommer igen nu :)men bra analyserat ändå ..

 
Niclas

Niclas

8 juli 2010 22:34

Jag har ju jagat Treecko förut, men tyckte det var för hårt motstånd idag. Nu var han ju sjätterankad av mig så så illa var det väl ändå inte? Men det är värre med Amber Diablo, den kan jag inte snacka bort..

http://travspel.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Milla

9 juli 2010 08:00

Nejdå du är en bra tippare d tror jag alla här tycker!

 
Niclas

Niclas

9 juli 2010 09:17

Tack Milla:)

http://travspel.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards