Direktlänk till inlägg 4 juli 2010

V65 Forus 4/7

Av Niclas Carlson - 4 juli 2010 00:30

Söndagens V65:a avgörs i Norge, på Forus, med Forus Open som huvudattraktion. Jag måste till att börja med erkänna att jag inte har koll på alla norska och franska hästar, men tror det går vägen ändå:)


V65-1 är Forus Maraton över 3010 meter. Jag ger tipset till 13 Yarrah Boko som var helt suverän i Harpers senast. Han har inte startat efter det, men det har inte varit nåt fel med hästen. Här har han bra chans att vinna igen, men det finns intressanta motbud. 2 Pinball Wizard har jag inte sett, men det verkar vara en häst som klarar lång distans. Hästar som ståtar med fem raka segrar bör tas på allvar...3 Yason Boko gjorde ett bra lopp senast då han var tvåa från dödens. Kunde inte rå på ledande/vinnande Unix Brodde, men såg ändå fin ut. Kan överraska här! 15 Prince De Montfort har ju skövlat rent i montéloppen i Norden under våren, och var ju övergrym när han vann på nytt världsrekord på Solvalla. Det är en helt annan sak att vara med i ett travlopp, men det faktum att han står över montéloppet här, och istället är med i detta loppet, gör att jag tror han är med i striden här med.

Rank: 13, 2, 3, 15, 4, 14, 9, 6, 12, 8, 7, 10, 11


I V65-2 hittar jag dagens enda spik i form av 4 Navy Seal US. Det här är en kanon som lika gärna kunde varit med i Forus Open. Han var med i den otäcka olyckan i påskas, och har bara gjort ett lopp efter det. Var inte som bäst då, men ska nu vara fit for fight igen. Jag spikar som sagt, det här ska han bara vinna! Hemmahästen 2 Rembrandt Hanover ser ut att vara i bra form, och kan säkert hugga en plats här. Jättskrällen i loppet är 12 Moon Dreamer som för två år sen vann några stora treåringslopp i Sverige. De senaste två åren har han dock inte gjort nån glad, men kapaciteten finns där, och skulle Navy Seal US svika, så kan han vara med i striden.

Rank: 4, 2, 12, 5, 3, 6, 9, 10, 11, 8, 1, 7


V65-3 är ett treåringslopp, och här ger jag tipset till 5 Dressedforsuccess US, som varit mycket bra i sina starter i Norge. Har ett bra läge här, och det kan vara spets runt om som gäller. Jag garderar dock med 8 Nevele Wood som var bra när han vann Treåringseliten på Solvalla sist. Erik Adielsson körde slalom vid ingången till upploppet då, och vann rätt lätt. Erik sitter upp nu också, och han vet ju vad som finns att köra med. Loppet känns låst med dessa två. Bakom dessa kan 4 Poker Siem och 9 Västerbo Face It vara dem som slåss om tredjepriset...

Rank: 5, 8, 4, 9, 3, 7, 1, 2, 6


I V65-4 får 1 Unforgettable tipset. Han var lysande senast i Danmark, öppnade snabbt från innerspår, och gick undan över upploppet till en lätt seger. Kan kopiera det här. Men motståndet känns tuffare idag, därför plockar jag med 4 Strong Boy DE som varit borta i två månader. Han är snabb ut, och trivs över kort distans, och blir farlig här. 10 I'm Simonis Molar är kanske fältets bästa häst, men läget kan stöka till det rejält. Hittar han bara position, så kan han fälla alla...

Rank: 1, 4, 10, 2, 9, 3, 5, 11, 7, 6, 8


Rex Rodney's Ärespris är namnet på V65-5. Tipset går till 1 Neo Holmsminde som håller på att slå sig in i eliten. Han är startsnabb och jag tror att han håller spetsen här. Bra chans därifrån! 6 Noras Bean gör sällan dåliga lopp, och är i bra form. Han är ett måste på kupongen. 2 Micro Mesh har väl egentligen inte visat nån form sen i april, men rätt som det är så gör han ett dunderlopp, och det kan det vara dags för idag. 7 Redlight Jet vinner ju inte ihjäl sig, men gjorde en fin insats senast, och kan vara farlig här.

Rank: 1, 6, 2, 7, 8, 3, 5, 4, 9, 10, 11


Så är det då dags för Forus Open. Det är svårt att gå emot 7 Torvald Palema som har sett helt fantastisk ut på sistone. Naturligtvis har han bra chans att vinna igen. 2 Brioni har slagit sig in i eliten på allvar i år, och gjorde det bra i Elitloppet, och var smällfin då han vann i Finland senast. Kommer han till ledningen här blir han svårslagen. 4 Lisa America galopperade i starten senast, men gjorde en makalös upphämtning och var inte långt efter Brioni i mål. Felfri kan hon vara med och utmana! 5 Ilaria Jet var fin när hon vann försöket till Elitloppsfinalen, men sämre i finalen sen. Var utan tryck i Finland, men löper hon upp till sin kapacitet är hon med här med.

Rank: 7, 2, 4, 5, 1, 9, 10, 3, 6


 


Systemet ser ut så här:


1) 13,2,3,15 (4-14)

2) 4 Navy Seal US (2-12)

3) 5,8 (4-9)

4) 1,4,10 (2-9)

5) 1,6,2,7 (8-3)

6) 7,2,4 (5-1)


288 rader.

Lycka till! (och lämna gärna en kommentar, det uppskattas)

V65
 
 
Ingen bild

Milla

4 juli 2010 17:32

Där satt 6:an synd d inte blev mera men kommer du med fler fina tips till i morgon? Tack för bra tips"!

 
Ingen bild

Milla

4 juli 2010 17:38

Hej du skulle inte vilja göra tips till Årjäng med i morgon ? ;)

 
Ingen bild

mats

4 juli 2010 18:04

jag tycker att du ger mycket bra tips har följt dig nu en tid och ett litet uppehåll behöver man alltid, om man märker att det inte ger något men jag tycker att du skriver bra om hästarna och det märks att du är kunnig. hälsningar mats

 
Niclas

Niclas

4 juli 2010 18:16

Tack Mats! Ibland går det upp, ibland går det ner, och ibland så blir det så att man måste ta ett break. Oftast försöker jag att kolla vad hästarna har gjort i sina sista starter, då får man oftast ett bra besked. Kul att du är en trogen läsare:)

http://travspel.bloggplatsen.se

 
Niclas

Niclas

4 juli 2010 18:21

Milla, jag håller mig till V65 på Hagmyren imorgon, jag har för dålig koll på dem som startar på Årjäng. Kul att sexan satt i alla fall:)
jag suger i mig av allt beröm:)

http://travspel.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Milla

4 juli 2010 20:43

ok då håller vi tummarna för en 6:a till i morgon.. hur tycker du det ser ut är d lätt eller svårt?

 
Niclas

Niclas

4 juli 2010 21:26

Hålla tummarna kan man alltid göra, men det är inte lätt:) Jag vet inte, har inte kikat på det än...

http://travspel.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards