Direktlänk till inlägg 3 juli 2010

Sammanfattning V75 Eskilstuna 3/7

Av Niclas Carlson - 3 juli 2010 22:33

En het sommardag slutade med miljonutdelning. Fyra rätt blev det för min del, och jag kan ärligt säga, att jag hade aldrig kunnat sätta sjuan idag, för jag hade slutat jaga Dust All Over, och det var väl därför han vann idag....


I V75-1 var 6 Caballion bara bäst. Gick i dödens sista varvet, och i något knackigt trav så seglade han undan sista biten före en bra 5 Askö Toy. 8 Niller var bara dålig idag och ville inte gå framåt.


I V75-2 fick 1 Ewe Palema en perfekt lucka från tredje inner i sista kurvan, och krigade ner 8 Sanity sista biten. Bra betyg till båda hästarna. 2 Across The Seas klart förbättrad!


I V75-3 såg det upplagt ut för 6 Beanie MM, men det är väldigt klart nu att de tuffa loppen på slutet har satt sig i psyket på hästen. Föll ihop i travet totalt sista 50, och kunde inte stå emot 4 Dust All Over som fick lucka efter en smyglöpning. Typiskt, jag har lirat Dust All Over i de senaste starterna, klev av idag, och då small det till...


I V75-4 fick vi se en härlig duell mellan ledande 3 Mr Wade och i dödens gående 1 Ågårds Ludde. Båda hästarna var fantastiska, och ingen vill ge sig. Men kort före mål kopplade Ågårds Ludde greppet och kunde vinna med en halv längd. Överbetyg till båda två!


I V75-5 fick 1 Good As Princess en perfekt lucka i början av upploppet. 7 Belinda Sign fick gå i dödens hela vägen, men höll riktigt bra. 5 April April hade greppet en kort bit före mål, men fick ge sig för störtdykande Good As Princess.


I V75-6 kastade sig 3 Raja Mirchi i galopp kort efter start. 5 Amaru Boko stack till spets och svarade när 2 Kadett CD kom upp utvändigt. Tufft tempo hela vägen, ändå stack Amaru Boko bara undan över upploppet och var egentligen överlägsen. Tangerat svenskt rekord dessutom - 12,9. Plusbetyg även till 7 Deuxieme Picsous som håller på att utvecklas till en bra häst.


I V75-7 fick vi se ett rafflande upplopp med strid mellan 11 Rakas och 10 Rano, där den förstnämnde kopplade greppet kort före mål. Båda två flög fram över upploppet och var riktigt bra.


Som sagt, fyra rätt idag. Vi tar dem snart, jag lovar!

V75
 
 
Ingen bild

Chrille

4 juli 2010 09:42

Kunde aldrig hitta Dust All Over, streckar helst inte Uhrberg heller, bra kille som inte gärna vinner inom V75... slutat strecka Across the Sea, som brukar ge sig, nu bättre bakifrån...hade självklart med Ewe Palema i liret, men den blev reserv på kup nedan... vi kommer igen!
Registrerat spel

Datum: 2010-07-03
Bana: Eskilstuna
Spelform: V75, omg. 29

Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 6 (8, 2)
2 8 (9, 1)
3 6 (5, 2)
4 1 (6, 2)
5 1 (7, 5)
6 5 (2, 1)
7 11 (7, 3)

1 rad x 1 x 0,50 kr =
0,50 kr

Kvittonummer: 4B06 A6FD 2131 0400

Utbetalt: 469,00 kr

 
Niclas

Niclas

4 juli 2010 09:53

Det är klart att vi gör det:) Snyggt streckat!

http://travspel.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards