Direktlänk till inlägg 19 augusti 2010

V65 Bergsåker 19/8

Av Niclas Carlson - 19 augusti 2010 02:00

Efter regn kommer solsken sägs det...I så fall lär jag ha några fantastiska dagar framför mig vad det gäller spelet...

Torsdagens V65:a körs på Bergsåker, och loppen håller hyfsad klass. Givetvis gör jag några försök till att fälla favoriterna, får se om det lyckas...


I V65-1 ger jag tipsettan till 4 Salo som såg mycket fin ut i värmningen senast. Kördes sen invändigt, men avslutade riktigt bra och såg fin ut. Passande motstånd nu och det är en rätt så bra segerchans. men jag garderar ändå, och då med 6 Martin L Sisu som trots den fula raden är i rätt så bra form. Har varit ute i tuffa gäng, och nu är motståndet betydligt lättare. Utmanar favoriten och han kan vara vinnaren. Jag tar även med 2 Troubadour S som inte vinner ihjäl sig precis. Men då och då blixtrar han till och är med där framme. Kanske dags nu?

Rank: 4, 6, 2, 7, 1, 5, 8, 3


I V65-2 ger jag tipsettan till 4 Kalypso Face som är i fin form. Kördes till ledningen senast och fick utstå hårt tryck där. Fick ge sig den sista biten men gav aldrig upp. Lär ta ledningen igen här och blir farlig därifrån. 9 Ed You har varit riktigt fin vid sina segrar. Har gått i ryggar de två senaste loppen, och sen bara gått undan på bra sätt. Får sitt rygglopp här igen, men möter lite hårdare motstånd nu. Men han ser fin ut och ska med på kupongen. 2 Diva Håleryd är lite ojämn av sig men var bra senast och med ett bra läge kan hon vara med där framme igen. 10 Blue Line var bra vid segern näst senast. Senast förstörde en galopp dagen. Kan få en fin resa här och har visat bra fart tidigare. Given!

Rank: 4, 9, 2, 10, 6, 3, 1, 8, 12, 11, 7, 5


I V65-3 får den store favoriten 3 Farkstrek tipsettan. Han hade inte en tanke på att gå felfritt senast, men besitter hög kapacitet. Felfri är han förmodligen bara bäst, men med de takterna han visade senast känns det klart att gardera. Jag gör det med 7 Adrigo, som alltid är med där framme. Är i ganska hyfsad form, och kommer vara med där framme igen. 8 Aspe Olov ståtar med tre raka segrar och var riktigt fin senast. Med den formen han har så är han given på kupongen.

Rank: 3, 7, 8, 4, 1, 6, 2, 12, 9, 5, 11, 10


I V65-4 har jag hittat omgångens stora drag! 12 Parks Princesse övertygade rejält när hon vann näst senast. Såg helt lysande ut och sättet hon avgjorde på var tilltalande. Senast satt hon fast i tredje inner, fick lucka först 100 kvar men sköt till rejält och flög fram över linjen. Med en bra resa här blir hon svår att stå emot. 5 Hold'em No Limit satt även han fast senast. Fick aldrig lucka och såg ut att ha mycket sparat. Lär ta ledningen här och denna gången släpper han inte. Bra chans från spets. 6 Robin Ru har bra form, och gör alltid sitt. Lättare motstånd nu och han är med där framme igen. 2 Ozzy Ness gick i dödens i hårt tempo senast. Höll bra och var inte långt efter vinnaren. Kan få en fin resa här och kan vara en luring att se upp med!

Rank: 12, 5, 6, 2, 4, 11, 3, 10, 9, 7, 1, 8


I V65-5 får 4 Doyouwanttodance tipset. Hon var riktigt vass senast och såg alldeles strålande ut. Kördes till spets i första kurvan, utmanades rejält sista 500, men gick bara undan över upploppet. Får vi be om en repris tack? Jag spikar utan att tveka! Vill man gardera så är 11 Greta Töll klar andrahäst i loppet. Hon har mött hårt motstånd på slutet och har härdats av det. Motståndet nu är lättare, men läget gör att hon inte kommer med på kupongen. 9 Jetliner är i bra form och dyker säkert upp där framme...

Rank: 4, 11, 9, 7, 5, 3, 6, 8, 10, 12, 1, 2


I V65-6 ger jag tipsettan till 1 Royal Rapida. Hade för svårt läge senast och kom aldrig in i loppet. Har visat bra form tidigare och är startsnabb. Tar ledningen här och defilerar sen hem en enkel seger. Stenklar spik! 6 Pine Shot galopperade senast och var inte på humör. Har varit bra innan dess och kan lägga beslag på andraplatsen nu. 3 Rock You var bra senast och är i bra form. Platschans...

Rank: 1, 6, 3, 7, 11, 12, 5, 4, 10, 2, 9, 8


Systemet ser ut så här:


1) 4,6,2 (7-1)

2) 4,9,2,10 (6-3)

3) 3,7,8 (4-1)

4) 12,5,6,2 (4-11)

5) 4 Doyouwanttodance (11-9)

6) 1 Royal Rapida (6-3)


144 rader

Lycka till!

V65
 
 
Ingen bild

Milla

19 augusti 2010 20:57

vad säger man..typiskt.. har du v4 tips t i morgon tack

 
Niclas

Niclas

19 augusti 2010 21:00

Ja du, vad säger man? Det var ganska så svårt idag, och jag var chanslös....Nej, inga tips till V4 imorgon, däremot kommer det tips till V65 senare inatt...

http://travspel.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards