Direktlänk till inlägg 14 augusti 2010

Spelsammanfattning V75 Skellefteå 14/8

Av Niclas Carlson - 14 augusti 2010 18:57

Ingen höjdare idag, endast fyra rätt....Nu var det dålig utdelning och en massa favoriter, och då är jag inte som bäst. Jag tar nya tag och återkommer med tips till V65 på Tingsryd imorgon.

V75
 
 
Ingen bild

Chrille

14 augusti 2010 19:31

Oj va fel man kan ha...
trodde det var Bergharns dag, men Robban körde blankt, hade nog vässat för mkt med startgungor och annat otyg som följd...
Sen lirar man ju inte för att vara med på dessa jackpotsutfall, dumt dock att gardera Hallsta Lotus, sånt som händer då man jagar kosing.
Fick sota hårt för att man litade till Robban i de två sista, startgalopp för Molly och "Svensken" till ledningen varvet kvar, var bara bäst... i sista fick Bergharn svar, fick tillsist krypa ner 3e inv sen var det över...
Helt fel på det och bara att glömma, har hänt förr och kommer att hända igen...

2 x V75 veckan som kommer, bra sport på onsdag men Örebro brukar jag ha svårt på...
Nästa gång så...!

 
Niclas

Niclas

14 augusti 2010 19:52

Jag var lika fel ute jag, men det är som du säger, det var inte idag vi skulle ha sjuan. Ser fram mot onsdag, känns kul att avbryta Solvalla-lunken, för det lär väl bli körning i loppen? Örebro känns också trevligt, med en solklar spik i Raja Mirchi. Eller?

http://travspel.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Chrille

14 augusti 2010 20:17

Jag ska nog akta mig för att sticka ut hakan och snacka om "solklara" hitodit" det är ofta moln på min solklara himmel vad gäller liret... jag har fullt förtroende för att du vaskar fram dessa! Du skall ha full kredit för ditt aldrig sinande letande och vaskande i startlistorna! Respekt!

Vi får se vad kommande vecka har att ge, och du börjar ju redan imorgon... var det Tingsryd?

 
Niclas

Niclas

14 augusti 2010 22:57

Kom igen nu Chrille! Nu ska vi inte deppa:) Yes, det är Tingsryd, ska påbörja sökandet efter sex rätt alldeles strax...

http://travspel.bloggplatsen.se

 
Vinnarskalle

Vinnarskalle

14 augusti 2010 23:45

Trodde jag var rätt ute med att vässa på Goopen idag, med många "nykörningar". Visst blev det rätt i V75-1, men ingen regel utan undantag... Nya tag på onsdag med V75 istället för V64! Lycka till grabbar! :-)

http://vinnarskalle-jc.blogspot.com

 
Niclas

Niclas

15 augusti 2010 00:33

Tanken var ju inte fel och lönade sig i V75-1. Sen var det även kuskseger med Go On Pale tycker jag. Sen kände han väl sig nöjd...Men vi tar nya tag. Lycka till själv!!

http://travspel.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Chrille

15 augusti 2010 10:17

Nejdå Niclas, inte deppa (men farligt nära!) bara en släng av melankoli... vi kommer igen!

Vinnarskalle, du var ju mkt mer rätt på det än en annan! Goopen körde väl nära max! Två segrar, efter bra kuskinsatser!
Slog storfavoriten i 1a,
struken i 2a avd, annars hade Unix Brodde troligen plockat ned Chakir!
Vinst igen i 3e, snyggt körd igen...
Att inte Othello räckte fram i 4e är inget att säga om, Redén hade ju redan en dagsseger.
5e avd räckte ju inte Tangen Scott som galopperade.
Att köra in Megastone Palema på en 3eplats var ju maxutdelning från ett skitspår...
och i sista avd var ju Roberto 2a och gick bra, men Minos Vang var ju bara bäst där.
Ny tag som sagt!

 
Ingen bild

Chrille

15 augusti 2010 10:24

Kan inte låta bli att reflektera över vilka kuskar som vann på Skellefteås V75a:

Björn Goop, fullt normalt!

Per Gustafsson, what...who?

Lill-Goopen igen, oxå normalt!

Krille Söderholm, har väl inte vunnit V75 "sedan Eldkvarn brann"... och lär dröja igen, fast Dead Wood var j-vligt bra!

Uffe Ohlsson, nära på kung i norr, kung bakom Hallsta Lotus!

Lången, satt ju bakom favoriten, svagt försök i norr... dröjer ett tag till nästa V7vinst...

Tobbe, reserv för Svanen, hade bästa hästen...

Ditt Goop-drag var överlägset min Bergh-tanke!

 
Niclas

Niclas

15 augusti 2010 13:39

Japp, Vinnarskalle var rätt ute. Nu tar vi nya tag, och ser fram mot kommande storvinster:)

http://travspel.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards