Direktlänk till inlägg 12 augusti 2010

V65 Åby 12/8

Av Niclas Carlson - 12 augusti 2010 01:30

Torsdagens V65:a körs på Åby, och som vanligt är det ganska så bra klass på loppen. Det ser jämnt ut i flera av loppen, och jag hoppas att sexan sitter ikväll....


I V65-1 får 5 Nouvelle Pelle tipsettan. Han gick bra senast över upploppet efter en ganska passiv styrning, men såg fin ut och borde ha bra chans att ta hem det här. 6 High Hope Face gick helt ok senast i en tuff omgivning. Motståndet känns lättare nu, och hon är med där framme. 3 Tara Defi är den som har bäst form av alla här, och hon har varit bländande i de två senaste starterna. Nu möter hon tuffare motstånd, men är tuff själv, och hon kan mycket väl sätta dit nosen först ändå.

Rank: 5, 6, 3, 4, 2, 1, 7, 8


I V65-2 kommer dagens enda spik. 6 My Fix var helt lysande näst senast när han blåste iväg och var helt överlägsen. I den senaste starten hamnade han i femte inner, kom ut i andraspår 600 kvar, men fick ingen lucka förrän det var 250 meter kvar. Han spurtade som en demon, men hann inte fram. Om herr Dyhrberg bara kör i tid denna gång, så vinner han loppet efter behag. Vill man gardera tar man i så fall med 2 Nicolas De Mortree som är i fin författning. Gillar förutsättningarna och är med där framme. 8 Jealous Face är stark till tusen, men också galopplysten. Håller han sig felfri blir han farlig.

Rank: 6, 2, 8, 7, 5, 4, 3, 1, 9, 11, 12


V65-3 är ett amatörlopp, och tipsettan går til den klare favoriten 2 Tamil Image som har varit fin i sin comeback. Gjorde ett fantastiskt lopp när han tog ner Molly Rocket från dödens näst senast, och senast fick han bestämma i spets. Var då nära att åka dit, men höll undan. Här blir det åka av från start, och håller han ledningen har han bra chans att vinna. 3 Nightlife La Marc har toppform och har även han varit fin i de senaste starterna. Kanske att distansen är i kortaste laget för honom? 4 Menai Eden har varit grym i de senaste starterna och har formen på topp. Är snabb ut och utmanar om spets. Farlig därifrån.

Rank: 2, 3, 4, 10, 9, 5, 11, 7, 12, 1, 6, 8


I V65-4 går tipsettan till 14 Gidde TH. Han var bra när han vann på Åmål näst senast, men senast på Axevalla hade han inte vunnit om inte ledande Eliott Hall galopperat bort sig. Här har han en ganska så lämplig uppgift, men jag har hittat två roliga motbud, och jag garderar. 10 Vanmaker Limburgia vinner inte ihjäl sig, men är i toppform. Näst senast vann han lätt från spets, och senast provade han lyckan på Solvalla. Satt sist i kön då, och avslutade strålande och slog bla Derby Clipper och Dig For Dollars. En jätterysare! 8 Bronx Sisu galopperade från start näst senast och gjorde det hyfsat efteråt. Senast satt han fast alltför länge och fick lucka 150 före mål. Kördes ingenting då, och här kan han ha nytta av de krafterna. Kör för seger nu, Björn!

Rank: 14, 10, 8, 6, 13, 7, 15, 11, 5, 2, 12, 4, 1, 9, 3


I V65-5 får 9 Johan Chou agera tipsetta. Ni som läser min blogg vet att jag spikade honom senast på Axevalla. Då var han väldigt seg av sig men gick ändå bra som trea. Motståndet är lite enklare nu, och han är med där framme igen. 10 Orcas Bac gick i ledningen senast och såg ut att gå mot seger, men blev avslagen av en smygkörd häst. Får ett fint lopp nu och kan få sin seger nu istället. Loppets roliga drag är 1 Peace Photo som reparerade en startgalopp på bästa sätt senast. Skulle hon lyckas hålla upp ledningen här kan hon hålla hela vägen. 8 Running Moose är i fin form och farlig att nonchalera. Kan få ett drömlopp här och är att räkna med. Jätterysaren i loppet är 3 Elstar Pride som har gjort några ruskiga lopp under sommaren. Var bra som knappt slagen tvåa näst senast. Tyvärr verkar det vara en häst som hellre är tvåa än vinnare, men nån gång så kan han luras först. Kanske ikväll?

Rank: 9, 10, 1, 8, 3, 5, 2, 4, 11, 6, 12, 7


V65-6 är ett sprinterlopp för ston, och tipsettan går till 3 Dreamalittledream som gillar förutsättningarna. Senast blev det galopp i sista kurvan, och det är svårt att säga hur mycket krafter hon hade kvar då. Här står hon perfekt till för spets och blir svår att slå. 4 Lady Pettersson satt fast med krafter kvar mot hårt mostånd på Jägersro senast. Såg kalasfin ut då, och jag dubblar systemet med henne och hoppas att hon vinner denna gången istället...

Rank: 3, 4, 5, 12, 10, 1, 6, 2, 9, 8, 11


Systemet ser då ut så här:


1) 5,6,3 (4-2)

2) 6 My Fix (2-8)

3) 2,3,4 (10-9)

4) 14,10,8 (6-13)

5) 9,10,1,8,3 (5-2)

6) 3,4 (5-12)


270 rader

Lycka till!

V65
 
 
Ingen bild

Chrille

12 augusti 2010 09:30

Borde egentligen avstå, OS du vet, jag har helt enkelt inte plats i pallet för att hantera även dessa aspekter i liret, det blir som ett helt nytt tänkande då löpen skall analyseras, inte min grej... men det är ju din hemmabana, och du är ju rätt på det... så man kanske skulle skrapa lite på dina tankegångar, då kvällen kommer vill man nog ha några rader inne ändå...?
Hoppas du tar dom ikväll!

 
Niclas

Niclas

12 augusti 2010 09:52

Ja, det är ju ett otyg. Som jag skrev i inlägget så hoppas jag att den sitter, men jag är ju inte säker...Hoppas du tar dem också:)

http://travspel.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Chrille

12 augusti 2010 11:54

Galopp-torsdag samt Åby gör att jag fick lite tid över... tittade lite på V75an, ny strkn Unix Brodde, det gör väl att spiken är klar:

8 Year One vinner väl detta? Tre bra starter för Åke, brukar gå på tidigt, fram till dödens och sen säkert... senast mkt hårdare Brons och dödens på en mkt bra Bachelores Dream, då nära andraplatsen och gav sig aldrig riktigt efter ett ryckigt lopp. Åke van att vinna på Åbys OS... Vinner!

Avd 1: 8 You Bet Hornline laddas och släpps till spets sen är det slut, här behövs inte den drömstyrning som Robban gav vinnaren av Sprintermästaren! Kolla tiderna, slipper nu Select Yankee, Sebastian K, Zyrano Boko, Oracle, Global Limousine, Alvena Pampas m.fl
Var mkt bra i Norrlands Grand Prix, laddade fr 8:e och tog spets före Sanity (4:e)smällfin före denne och Never Again... Vinner!

Avd 5: 3 Hallsta Lotus, nu auto, framspår, lättare emot, Järvsöfaksskalle på denna, ser mer o mer ut som pappa! Vinner!!!

Avd 4: Har faktiskt lite känsla för att spika även 4 Valleystream, går ALLTID bra för Bergharn! Ser inte helt lätt ut, lite stegig, bryter ngt, men är tuff, stark o rejäl! Dödensrisk och kan få stryk på speed gör dock att gardering kan behövas, och man har ju redan tre bättre spikar!

Avd 3: Svag Guld, räcker väl med 1-4-6-7

Ingen Erik, ingen Örjan, gäller att kolla Åke, Bergharn, Björn, Uffe...(Östman)

Ge oss dina klara idéer så vore det väl f-n om vi inte skulle sätta detta!

 
Niclas

Niclas

12 augusti 2010 12:10

Jag har inte kollat in nåt än, men rent spontant känns väl You Bet Hornline och Hallsta Lotus ganska så klara. Jag kollar på V75:an imorgon kväll, sen ska vi se vad jag kan hitta:) Lycka till, och tack för tipsen!

http://travspel.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Gregor

12 augusti 2010 16:23

Ni ela 2 goa gubbar. Det låter som om ni försöker prata Er i form. Nä ni behöver nog ha en rejäl urblåsning. Så ut med Er och jogga, så kanske Era idee´r ser annorlunda ut.
hahahaha, lycka till boys, bara skojar..

Gregor

 
Niclas

Niclas

12 augusti 2010 16:41

Haha, du e bra go du med, Gregor:) Men det är ju så man gör, pratar sig fram till vinnarna...Lycka till du med!!

http://travspel.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Chrille

12 augusti 2010 20:55

Nu eru på G Niclas, på lördag räcker det HELA vägen... snyggt sätta Albinssons 19.61 oddsare, att man missar Staffan Stalledräng är inget att säga ngt om... sånt händer mig alltid!
Väl mött i liret på landets andra OS-bana, tryggt att ha dina tips att luta sig emot!

 
Niclas

Niclas

12 augusti 2010 21:47

Tackar! Elstar Pride var inte så svår egentligen om man set han senaste insatser. Men jag hade tvivel om viljan att vinna. My Fix däremot såg halt och ofräsch ut, borde kanske inte startat?
Ja, jag hoppas det går hela vägen på lördag, ska jobba för det i alla fall.

http://travspel.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

tobbe

13 augusti 2010 00:26

f-n vad nära du är hela tiden. Synd att du inte fick sätta 6:an. Bra jobbat och nu väntar jag med spänning på dina v75 drag.

 
Niclas

Niclas

13 augusti 2010 00:39

Ja, det är det lilla sista som saknas bara....
Jag ska försöka jobba med V75:an under morgondagen och får förhoppningsvis ut det hela under kvällen....

http://travspel.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards