Direktlänk till inlägg 9 augusti 2010

V65 Mantorp 9/8

Av Niclas Carlson - 9 augusti 2010 02:30

Måndagens V65:a körs på Mantorp. Jag tror inte det kommer bli särskilt hög utdelning, loppen ser ganska så ihåliga ut nämligen.


V65-1 är ett stolopp över 1640 meter, och jag inleder med en spik. 7 Tamina Silas har härdats i V75 under sommaren och skött sig bra. Var riktigt bra som tvåa på Årjäng näst senast, men senast blev det en galopp. Just galopperna har ställt till det lite för hästen tidigare, men är faktiskt felfri med Stefan Söderqvist. Här är det spetsläge då hon är snabb ut, och jag tror hon sticker till spets och sen får de andra vara väldigt bra. En toppchans! Den som vill gardera plockar i så fall med 8 Naimi som gick bra senast efter ett rygglopp. Jag tror dock hon får svårt att rubba Tamina Silas. Detsamma gäller tredjehästen i loppet, 9 Niguma, som hittat en formtopp. Gick bra näst senast på Åby, och såg fin ut då. Platschans.

Rank: 7, 8, 9, 10, 4, 2, 3, 6, 1, 5


V65-2 är ett fyraåringslopp över 2640 meter. Tipsettan ger jag till 2 Klondike BB som har hittat formen. Var närgången mot Real De Rabut senast, och såg kalasfin ut. Räds inte distansen och han kan absolut vinna loppet. 6 Ultradidact F har formen på topp och gick helt ok senast när han var tvåa efter ett smyglopp. Klarar distansen han med och är given på kupongen. 4 Winning Love såg lite seg ut senast, men gillar förutsättningarna och kan avsluta bra. Då loppet är väldigt jämnt och jag vill ha med några till, så blir det faktiskt en helgardering här...

Rank: 2, 6, 4, 3, 7, 1, 5


I V65-3 hittar vi dagens andra spik. 8 Intoxicated gav sig lite väl enkelt senast för att få plusbetyg. Möter lättare motstånd nu och det här gänget käkar han till frukost. En stenklar spik! Tror man att formen är på väg ner för Intoxicated och vill gardera varnar jag i så fall för 5 I Saw You som är vesselsnabb från start och kommer att ta ledningen. Biter ifrån sig länge, men är nog bäst på sprinterdistans. 2 Laritz Supergoal har haft det tungt i år, men såg bra ut sist. Satt fast bakom en tröttnande konkurrent i sista kurvan, men gick godkänt över upploppet när luckan kom. Formen är på väg, men känns ändå inte segeraktuell nu...

Rank: 8, 5, 2, 9, 6, 7, 3, 1, 4


I V65-4 ger jag tipset till 11 Rolls Royce. Han var helt ok senast då han efter en tung löpning i dödens fick ge sig mot Avalon Spider den sista biten. Han såg fin ut annars och har bra segerchans här. 8 Egolina Sånna fortsätter jag att puffa för. Hon satt långt ner i kön i onsdags på Solvalla, och gick bra över upploppet. Det var bara det att alla andra gick lika bra så det var svårt att ta något. Hon är i bra form, och med ett rygglopp kan hon speeda till seger. Jag plockar också med 10 Kylie Moore som mött tufft motstånd i V75 på slutet. Intressant med Björn Goop nu...

Rank: 11, 8, 10, 7, 1, 9, 12, 4, 5, 3, 2, 6


V65-5 är ett treåringslopp över 2640 meter. Tipsettan går till Rixhästen 7 Gitano. Senast vann han pliktskyldigt efter ett riktigt smörlopp. Gångerna innan har han lämnat försprång till konkurrenterna genom galopper och sega starter. Ska ha lärt sig det hela nu, och går han felfritt får han en bra position. Han är stark och klarar distansen och han känns som det hetaste vinstbudet. Men då han nu möter tuffare motstånd, så väljer jag att gardera. 2 LOL vann efter en perfekt resa i andra ytter senast. Avgjorde på ett bra sätt och såg fin ut. Formen är bra också, och han är med där framme. 5 Tryptofan Håleryd galopperade i första kurvan senast. Var mycket fin gången innan, och är han lika fin nu som då så är han med på målfotot. 3 Staro Evergreen mötte kulltoppen senast och skötte sig hyfsat. Klarade av distansen på bra sätt och känns farlig här!

Rank: 7, 2, 5, 3, 4, 8, 9, 1, 6


I V65-6 får 5 Too Much Too Soon tipset. Det tipset bygger på att hon är startsnabb och tar hon ledningen här, så tror jag att hon är tillräckligt bra för att hålla undan. 7 MT Devil hade varit borta ett tag inan senaste starten och behövde det loppet i sig. Satt i tredje ytter, gick till snabb attack 600 kvar, men ville sen inte fortsätta runt den sista kurvan. Är förbättrad nu och kan bli farlig. 10 Nonstop har jag ingen direkt koll på, men han var bra förra året och det känns som att man trappar upp formen nu. Får dessutom Björn Goop i slukyn och han kan ju få fart på det mesta...

Rank: 5, 7, 10, 1, 6, 4, 3, 12, 9, 11, 2, 8


Systemet ser då ut så här:


1) 7 Tamina Silas (8-9)

2) 2,6,4,3,7,1,5

3) 8 Intoxicated (5-2)

4) 11,8,10 (7-1)

5) 7,2,5,3 (4-8)

6) 5,7,10 (1-6)


252 rader

Lycka till!

V65
 
 
Ingen bild

Chrille

9 augusti 2010 11:24

Ska försöka finna tid till en V65a ikväll, bra att ha dina rader att luta sig emot! Kunde inte låta bli en lite V4a på Rättvik, några poletter in på:
6
4-5
12
4-5

 
Niclas

Niclas

9 augusti 2010 12:33

Håller tummarna för din V4-rad!

http://travspel.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Chrille

9 augusti 2010 20:57

Kammade noll...
2 x Takter, vi får ta med oss hans körform i kommande spelomgångar!
Vi kommer igen!

 
Niclas

Niclas

9 augusti 2010 22:02

Ja, det blev ju samma här....Jo, Takter är vass nu, får hålla koll på honom ett tag framöver. han tillhör de fem bästa kuskarna tycker jag...
Klart vi kommer igen:)

http://travspel.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Chrille

9 augusti 2010 23:29

Johnny är vass, lugn o sansad, får ut det där Xtra ur många hästar i slutstriderna... när han kör med självförtroende är han en av de bättre, topp fem troligen som du säger...

Då jag kör reducerade spel brukar jag villkora bl.a kuskvinnarna inom V75, då blir det "de fyra stora" Erik, Björn, Åke, Örjan... brukar då lägga till t.ex Pelle Lennartsson om han har några bra chanser med t.ex Svanstedts-hästar, även Takter kommer med då han har några vettiga hästar att köra.

 
Niclas

Niclas

9 augusti 2010 23:55

Ingen dum taktik, de tar ju oftast hem sex av loppen på en V75-omgång.

http://travspel.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards