Direktlänk till inlägg 20 maj 2010

V65 Eskilstuna 21/5

Av Niclas Carlson - 20 maj 2010 23:35

Fredagens V65-omgång avgörs på Sundbyholmstravet strax utanför Eskilstuna. Omgången ser lite småklurig ut med chans till bra pengar. Och där ska vi vara med och hugga:)

Första avdelningen och jag inleder fräckt med en spik. 2 Knockout Rose gjorde årsdebut i ett stenhårt gäng för två veckor sen (Noras Bean vann). Då kördes han absolut inte för fullt, och lär ha gått framåt rejält med det loppet i kroppen. Här tror jag att han släpps till ledningen efter 200 meter, och sen ska han slås...Motbudet är givetvis 3 Intoxicated som vann på ett bra sätt sist. Självklart räknas han också, men då omgången kräver en massa streck senare, så spikar jag här.

Rank: 2, 3, 8, 1, 6, 4, 5, 7


V65-2 ser i stort sett omöjligt ut att lösa, men hittar man rätt här kan man vara hemma sen:) Jag tycker att de betrodda på startvolten, 3 Sensible Walker och 4 Voda, är lite för orutinerade för att kunna stå emot några på tillägg. Därför ger jag tipset till 12 Magic Rex, som har två lopp i kroppen i år, och dessutom ser ut att ha bra fart. Det kan räcka till seger. 11 Watersidebutcher vann ett liknande lopp sist, och kan vara en storrysare. Ett mycket svårt lopp som kräver en del streck...

Rank: 12, 11, 9, 3, 4, 6, 7, 1, 2, 13, 10, 14, 15, 8, 5


Tredje V65-loppet är ett treåringslopp och här tycker jag att två blivande kanoner sticker ut. 4 Noblesse Kronos var hetsig innan start sist, skötte sig bra i loppet men fick ge sig mot Noe d'Asolo. Klarar hon bara fjärdespåret så är hon en av två som gör upp om sgern. Den andra med vinstchans är 2 Adena Boko, som jag tycket gick bra förra gången. Hon gick med full fart runt sista kurvan, men speeden ebbade ut över upploppet, men intrycket var bra ändå. Update vann det loppet, och han var ju riktigt bra bakom Kadett C.D i onsdags. Övriga tror jag får svårt att blanda sig i segerstriden...

Rank: 4, 2, 9, 7, 1, 5, 3, 6, 8, 10


Det omtalade amatörloppet hamnade som V65-4, och inte på DD som banan ville. Knepigt att inte låta banan bestämma vilka lopp som ska ligga var på kupongen...

Tipset går här till 7 Napili, som har fin form och vann från samma utgångsläge för en månad sen. Kommer hon bara bra till har hon en vass speed att spela ut. Men det finns givetvis motbud. 5 Muscled Di Vine vinner inte så ofta, men gillar distansen och läget är bra. 8 Finoro har ett tråkigt läge, men med klaff på loppet så är han med dem där framme. Den som har mest kapacitet här är 9 Effe Roc och han kan få ett fint lop här. men då det är årsdebut så kan det saknas lite i honom, därför rankas han ner...

Rank: 7, 5, 8, 9, 4, 3, 1, 11, 10, 12, 6, 2


I V65-5 blir förmodligen 3 Nor A Saint favorit. I senaste starten rusade hon runt på 11,7/1640a, och är hon i samma författning nu, så är nog segerchansen god. Men det kan ha varit en engångsföreteelse också, därför garderar jag med 9 Mountain Dew som är på god väg att hitta formen igen. 7 Quassia Lascaux är en riktig klasshäst som i stort sett alltid gör bra lopp. Men jag är allergisk mot årsdebuterande hästar, därför rankas hon ner några snäpp. 4 Look For Simoni vinner inte ihjäl sig direkt, men ibland så går det ju att lura hästar först i mål...

Rank: 3, 9, 7, 4, 10, 6, 8, 5, 1, 2, 11


V65-avslutningen är ett lopp över 2640 meter, och här blir 4 Kyril Hanover klar favorit. Han har imponerat rejäl i de senaste lopen, men är fortfarande ganska orutinerad, och står nu lika start med 3 Roadshow, som är en bra häst bara han ger f-n i att galoppera...Jag tror loppet står mellan dessa två, möjligen att 15 Decarone kan blanda sig i det bara "Hockey" kör i tid, något han har svårt att göra.

Rank: 4, 3, 15, 11, 9, 5, 6, 1, 13, 10, 2, 7, 14, 12, 8


Jag säger som vanligt lycka till till allihop!

V65
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards