Direktlänk till inlägg 20 maj 2010

V65 Åby 20/5

Av Niclas Carlson - 20 maj 2010 01:13

Efter onsdagens debacle tar vi nya tag! Min hemmabana Åby står som värd för V65 på torsdagen, och det ser ut som rätt fina lopp. I mina ögon finns det en bra spik, och en chansspik. Resten av loppen ser öppna ut, favoriterna är absolut inte oslagbara, och med rätt skrällar kan det ge en slant.


I det första V65-loppet vlir förmodligen 5 Eldoret favorit. Hästen gjorde ett riktigt bra lopp sist och har bra chans att vinna igen. Men, kusken Klaus Kern kan ibland göra dem mest idiotiska styrningarna, så här kan det löna sig att gardera. Jag plockar med 9 Edouardo som var klart förbättrad sist, 8 Lord Photo som står hårt inne i loppet men har bra form. Även 12 L'heritier har fin form, och kommer med på kupongen liksom 3 Noah V.V., som säkert gått framåt med årsdebuten avklarad. 

Rank: 5 9, 8, 12, 3, 11, 1, 6, 10, 7, 2, 4


I V65-2 så gäller det för 4 Argos att klara starten felfri. Gör han det så tror jag att han vinner. Galopprisken finns då det är en stor häst, men jag tror nog att Johnny Takter lyckas vända runt honom felfritt och då är det en bra chans. Jag chansspikar honom då jag måste ha fler streck längre fram. Motbud är i första hand 7 Grades Roc som kan spetsa här, och 8 Olympic B. Hall som såg fin ut sist.

Rank: 4, 7, 8, 6, 2, 3, 1, 9, 10, 11, 12, 5


Vårserien för treåringar står på programmet sen, och här kommer dagens klaraste spik. Jag vet att jag dömde ut Klaus Kern för bara några meningar sen, men här har han 6 Partout Simoni, som har en toppchans här. han var riktigt bra sist på Åby, och mycket talar för att han upprepar den segern. Motbuden är 10 Koala Face som än så länge alltid gör bra lopp på Åby, och 5 Nelli Cobell, som bara gjort en start, men det här kan vara en lovande häst. Men jag tycker att Partout Simoni känns stenklar här.

Rank: 6 10, 5, 4, 7, 3, 2, 1, 9, 8


Sen kommer dagens öppnaste lopp, med mängder med segerkandidater. 10 Sunrise Star D.E får tipset då det mycket väl kan vara så att han är bästa hästen. Form har han i alla fall. 6 Napoleon Vang fick stryk av bra hästar sist, och gör säkert ett bra lopp nu igen. 3 Rocky Silvio har inte gjort många starter, men har man fyra segrar på fem starter så är man bra. Hästen vann över distanswen senast men behöver nog sänka några sekunder för seger här. Men chans det har han. 9 Stair Dance gillar den långa distansen och är en farlig utmanare här. Varning för 8 Gustav Car som inte vinner ofta, men han gillar distansen och hänger med de fölesta. En storrensare!

Rank: 10, 6, 3, 9, 14, 8, 15, 1, 7, 2, 12, 11, 13, 4, 5


I V65-5 så blir 4 Tara Defi favorit, och det är väl inget att säga om det. Hon har hittat en hysterisk form hos "Isemanden" Flemming Jensen, och har gjort fina lopp varje gång i år. Nu har jag känslan av att hon inte är nån sprinter, därför blir det några streck till här. 3 Baltic Dream är en svårbedömd norsk häst, men ser ut att ha fin form, och kan nog utmana här. 1 Hook Broline gick en bra tid sist, men var hamnar han här? Kapacitet att utmana finns.

Rank: 4, 3, 1, 9, 5, 2, 11, 8, 6, 12, 10, 7


Avslutningen är ett jämnt lopp där de förmodade favoriterna 7 Classic Tile och 8 Totti T Dream rankas ner av mig. 7 Classic Tile har inte startat på två månader och kan behöva lopp, 8 Totti T Dream har ett taskigt läge, är snabb ut, men jag tror att han hamnar djupt ner i kön. Båda dessa har kapacitet att segerstrida, men jag tror att om 5 Minos Vang går felfritt, då får alla andra kriga om andrapriset. Tyvärr är ju Minos Vang hopplöst osäker, men som sagt, felfri så vinner han.

Rank: 5, 3, 6, 11, 8, 7, 4, 2, 10, 12, 1, 9

V65
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards