Direktlänk till inlägg 26 december 2011

Resultat V75 Solvalla 26/12

Av Niclas Carlson - 26 december 2011 19:42

Rätt rad:


2 Mr Picolit (1,39) (79%)

3 Mathilde Tröjborg (1,95) (66%)

3 Quarcio Du Chene (2,16) (53%)

11 Going For Gold Zaz (6,01) (17%)

11 Klio Face (15,74) (12%)

2 Cayenne Käbb (3,09) (39%)

2 Caddie Comet (7,45) (16%)


7 rätt: 6 679:-

6 rätt:     88:-

5 rätt:      0:-


Det blev en relativt favoritbetonad omgång idag, och därmed långt ifrån den luriga omgång jag hade trott. Tre rätt blev det för min del, och det är inget annat än helrötet. Det enda positiva är att vi avslutar året med en V75-jackpot på Halmstad på lördag!


Kort om dagens spikar:


Ouch (V75-4) öppnade mycket bra och kördes till ledning efter 150 meter. Höll ett ganska bra tempo där framme, och såg riktigt fin ut 600 kvar. Gasade på allt vad som gick runt sista kurvan och kom in på upploppet med 15 meters ledning. 100 meter före mål var bensinen slut, och Ouch stannade helt den sista biten. Lyckades rädda tredjeplatsen, men får inte godkänt.


Cherion Tooma (V75-5) offrade en del krafter i en omstart där man körde hårt i 300 meter. I den giltiga starten höll hon ledningen lätt, och ficksen bestämma i hyggligt tempo. Såg fortfarande fin ut med 600 kvar, 200 meter senare var hon slagen. Försökte strida så gott  det gick, men mer än en fjärdeplats blev det inte. Får inte heller godkänt...

V75
 
 
generationX.se

generationX.se

27 december 2011 14:32

Halloj! Hann inte kolla din och Jörgens blogg igår inför travet, då vi var bortbjudna och jag var i lite tidsnöd. Trist att vi inte var med på pengarna. Tyckte jag satt riktigt bra till, men, men, fem rätt och noll utdelning. Vi tar jackpotten på lördag!

http://generationx.se

Niclas Carlson

27 december 2011 16:47

Tjenare!
Du satt ju bra till ett tag, men sen blev det som det blev. Jag var aldrig med i matchen, kändes det som...
Självklart tar vi nya tag på lördag, men först är det ju V86 imorgon:)
Ha det så gott!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards