Alla inlägg den 24 december 2011

Av Niclas Carlson - 24 december 2011 23:32

Efter en travfri julafton känns det gött att komma igång igen. Juldagens V65- och DD-omgång avgörs på Örebrotravet. Det är ganska hygglig klass på omgången, och jag tror det kan bli hyggliga pengar till slut för sex rätt. DD-loppen löser jag så här:


DD-1:

Ett treåringslopp där jag ger tipsettan till 10 Quantum Alexia, som är i kanonform. Hon vann på bra sätt senast och är under fortsatt utveckling. Kan få ett bra lopp trots spåret och har en jättechans att vinna. Jag väljer dock att dubbla systemet med 12 Fruitcake som fixat två raka segrar på slutet. Formen är således på topp, och trots läget tror jag att hon är med i segerstriden här också.


DD-2:

Här har vi en svårslagen jättefavorit i 1 Persos Smokie. Han är i dunderform, har ett kanonläge och det mesta talar för att det är ledning hela vägen här. Jag tror inte att nån avmotståndarna rubbar honom här.


DD-systemet ser då ut så här:


1) 10,12

2) 1 Persos Smokie


2 rader x valfri insats


Lycka till!!

Ovido - Quiz & Flashcards