Alla inlägg den 14 december 2011

Av Niclas Carlson - 14 december 2011 23:18

Torsdagens V65- och DD-omgång avgörs på Gävletravet. Jag tycker inte det ser så svårt ut och jag tror att det blir en ganska låg utdelning till slut. DD-loppen löser jag så här:


DD-1:

Ett bra sprinterlopp där jag ger tipsettan till flygmaskinen 11 Le Cupole. Han är i kanonform för tillfället, och möter här ett gäng som han normalt sett bollar med. Spåret kan ställa till det, men kapacitetsmässigt är han totalt överlägsen här. Jag väljer dock att dubbla med 8 Vincent Van Kemp som vann på ett övertygande sätt senast. Distansen kan vara i kortaste laget för honom, men skulle han komma till ledningen växer förstås segerchansen. Det kan gå...


DD-2:

Ett hyggligt treåringslopp där jag väljer att spika 5 Royal Peak. Han flög fram efter en sen lucka senast, och vidade fortsatt form. Han kan öppna rätt så hygligt och jag tror att det blir en offensiv styrning denna gång. Därmed bör han ha toppchans och spiken är given.


DD-systemet ser ut så här:


1) 11,8

2) 5 Royal Peak


2 rader x valfri insats


Lycka till!

Av Niclas Carlson - 14 december 2011 22:57

Rätt rad:


3 Rydens Cindy (2,87) (52%)

6 Smok'n Ace Brizard (1,67) (58%)

9 For My Life (3,22) (29%)

1 No Credit (53,66) (1%)

6 Alvena Quickly (3,78) (28%)

5 Goofy Bermon (16,22) (6%)

11 Dicey Spicey (3,96) (40%)

4 Admiral Newport (1,64) (70%)


8 rätt: 84 596:-

7 rätt:     312:-

6 rätt:        0:-


Det blev en favoritbetonad omgång ikväll, med två undantag. 53-oddsaren No Credit hade jag aldrig fått med om jag så hade tagit alla, däremot var det ju fel att chansa bort Dicey Spicey. Således blev det sex rätt för min del, men inga pengar tillbaka för det blev jackpot.


Kort om kvällens spikar:


Smok'n Ace Brizard (V86-2) inledde stabilt och säkert, och tog sig fram till ledningen efter 500 meter. Fick sen bestämma i måttligt tempo, men blev rejält utmanad sista 400. Såg slagen ut med 150 meter kvar men kontrade sig till en knapp seger. Ingen övertygande insats, men han vann i alla fall...


Markus Klipp (V86-4) avancerade fram till dödens efter ett varv. Lade press på ledaren under slutvarvet och tog över ledningen med 300 kvar. Krigade så gott ha kunde men fick ge sig mot en jätteskräll med 50 meter kvar. Borde nog ha vunnit ändå...


Admiral Newport (V86-8) släpptes till ledningen efter 200 meter. Fick sen bestämma som han ville och sprintade undan i en snabb avslutning till en imponerande seger. Såg dunderfin ut!

V86
Ovido - Quiz & Flashcards