Alla inlägg den 11 december 2011

Av Niclas Carlson - 11 december 2011 23:59

Måndagens V65- och DD-omgång avgörs på Halmstad. Man har fått ihop en hygglig omgång, men tyvärr inte fulla fält i några av loppen. Det ser inte så jätteklurigt ut, och vi kan nog förvänta oss en blygsam utdelning ikväll. DD-loppen löser jag så här:


DD-1:

Ett bra sprinterlopp där jag väljer att spika storfavoriten 2 Mr Inkato. Han är i fortsatt bra form och gjorde ett bra lopp senast. Här lär han laddas för ledning och den tror jag att han tar. Sen blir han väldigt svårslagen, och jag väljer som sagt att spika.


DD-2:

Ett öppet lopp, men med en storfavorit som spik i första, så får det bli ytterligare en spik här för att få lite vinst på det hela. Vem spikar jag då? Efter en tids beslutsångest blir det 13 Beckman som äntligen har hittat stilen igen. Han var bra näst senast på V75, och var bra även senast då det blev seger. Har en ganska så vettig uppgift här och jag tror han speedar ner allt över upploppet.


DD-systemet ser därmed ut så här:


1) 2 Mr Inkato

2) 13 Beckman


1 rad x valfri insats


Lycka till!

Ovido - Quiz & Flashcards